Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Hoe bereiden jullie je voor op je eerste kind?

Hoi Allemaal,
Mijn vriendin is sinds kort zwanger. Het gaat gelukkig allemaal goed! Ik maak mij niet zo druk. Echter door meerdere gesprekken met vrienden vroeg ik mij het volgende af. Nou ja vooral mijn vriendin 
Hoe bereiden jullie je voor op het eerste kind?

Peiling

Hoe bereiden jullie je voor op het eerste kind?
23 stemmen
30%
35%
35%

Nee, nooit gehoord. Het was in ieder geval 22 en 17 jaar geleden geen algemeen advies. Ik heb alleen gehoord dat je na 6 weken weer voorzichtig mocht gaan sporten.

Mijn kinderen zijn 20 en 17 en ik kreeg op de zwangerschapsgym wel het advies om na de bevalling bekkenbodemoefeningen te doen. Nooit last gehad van incontinentie, gelukkig.

EmmaT schreef op 02-03-2022 om 05:14:


De slechtste tip die ik kreeg was dat ik vooral moest 'genieten' van de kraamtijd. Dat kon helemaal niet. Het was heel hard werken om het leven op de rails te krijgen. Je zou je nog bijna schuldig gaan voelen. Het was zeker geen rottijd, maar wel een bijzondere tijd waarin je zowel fysiek als mentaal de ruimte en rust moet hebben. 

Dan heb je die tip niet begrepen. Juist ómdat het zo hard werken is om je leven op de rails te krijgen moet je dus niét vergeten te genieten. Dus de rust met baby pakken, toch op bed gaan liggen, kraamvisite maar kort en samen kijken naar de baby. Juist dáármee krijg je je leven op de rails. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.