Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Hoeveel geld ben jij kwijt aan je kinderen?

De topictitel zegt het al: Hoeveel geld ben jij kwijt aan je kinderen? We kwamen er op in een ander topic, dus misschien is het leuk om het gesprek hier voort te zetten.


Pistache

Pistache

30-07-2022 om 15:29 Topicstarter

Jonagold schreef op 30-07-2022 om 15:22:

[..]

Maar dat betekent dus dat er nogal veel binnen kwam/komt bij jullie. Tja, ik betaal toch liever veel belasting dan dat ik veel toeslag krijg hoor!

Dat klopt en toch vind ik het een heleboel geld. We werken er hard voor, dus ik vind het zonde om zo over de balk te smijten voor iets wat andere mensen bijna gratis krijgen.

Ik ben blij dat we die fase achter de rug hebben. Het is nu een verademing hoeveel geld we overhouden.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

30-07-2022 om 15:37

Pistache schreef op 30-07-2022 om 15:29:

[..]

Dat klopt en toch vind ik het een heleboel geld. We werken er hard voor, dus ik vind het zonde om zo over de balk te smijten voor iets wat andere mensen bijna gratis krijgen.

Ik ben blij dat we die fase achter de rug hebben. Het is nu een verademing hoeveel geld we overhouden.

Misschien een minder goed betaalde baan zoeken?

Pistache schreef op 30-07-2022 om 15:29:

[..]

Dat klopt en toch vind ik het een heleboel geld. We werken er hard voor, dus ik vind het zonde om zo over de balk te smijten voor iets wat andere mensen bijna gratis krijgen.

Ik ben blij dat we die fase achter de rug hebben. Het is nu een verademing hoeveel geld we overhouden.

Nou over de balk smijten..ze zorgen op de opvang toch ook goed voor je kinderen, is ook wat waard toch.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

30-07-2022 om 15:43

DS1971 schreef op 30-07-2022 om 15:11:

Ik heb geen idee eerlijk gezegd. Veel, maar heel veel zaken gaan ook mee in de grote hoop, dus dat zie je niet. Kleding heb ik wel een idee, dat zal zo’n 1.000 euro zijn per maand voor beiden samen. Opvang en diverse andere repeterende kosten voor hen zal ook zoiets zijn vermoed ik, al krijg ik van de kinderopvang natuurlijk een deel terug (geen idee hoeveel). En dan nog eten, drinken, uitjes, kado’s, enz. Maar daar heb ik dus echt geen kijk op.

Dus die krijgen elke maand nieuwe kleding enzo?

Bakblik schreef op 30-07-2022 om 15:28:

[..]

Je weet dat je kleding meestal kunt wassen en nogmaals aan kunt trekken bij je kinderen? 😉

Mijn pubers krijgen samen 900 per jaar waar ze alles van moeten kopen........

Dat lukt best goed en als ze iets duurs willen dan draaien ze en extra dienst.

Ze hebben dure kleding, maar gaan daar ook netjes mee om.


Ik vind het ook raar om zelf bij luxe merken te winkelen en met de kinderen naar Primark te gaan. 
Maar ik snap ook goed dat anderen de meerwaarde niet zien en goedkoper uit willen zijn (al hoop ik dan op een alternatief voor Primark zonder alle nadelen van dat bedrijf).

Ja maar als feestdagen op de dagen vallen dat je kind normaal naar opvang gaat moet je wel betalen, net als dat het kind ziek wordt of als je op vakantie gaat moet je gewoon doorbetalen hier. 
Wij gaan ook veel geld betalen, 750 netto elke maand. Het klopt dat er redelijk wat binnenkomt, maar er wordt alleen gekeken naar bruto inkomen. Binnenkort loopt ons energiecontract ook af, duurdere boodschappen dus gaan het echt goed merken

Battle-Royale schreef op 30-07-2022 om 15:43:

[..]

Dus die krijgen elke maand nieuwe kleding enzo?

Niet per se. Als we iets leuks tegenkomen. Maar het is meer de prijs per kledingstuk dan het aantal kledingstukken. Ze hebben alleen veel sokken en ondergoed, want ik draai liever geen halve wasjes.

DS1971 schreef op 30-07-2022 om 15:45:

[..]

Ze hebben dure kleding, maar gaan daar ook netjes mee om.


Ik vind het ook raar om zelf bij luxe merken te winkelen en met de kinderen naar Primark te gaan.
Maar ik snap ook goed dat anderen de meerwaarde niet zien en goedkoper uit willen zijn (al hoop ik dan op een alternatief voor Primark zonder alle nadelen van dat bedrijf).

Helemaal prima toch, als je het kan betalen en graag bepaalde merken koopt; niks mis mee. Een ander koopt goedkopere kleding, maar heeft weer dure hobby's waar veel geld naar toe gaat.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

30-07-2022 om 15:52

DS1971 schreef op 30-07-2022 om 15:47:

[..]

Niet per se. Als we iets leuks tegenkomen. Maar het is meer de prijs per kledingstuk dan het aantal kledingstukken. Ze hebben alleen veel sokken en ondergoed, want ik draai liever geen halve wasjes.

Mogen ze wel zelf kiezen? Wat als er nou een heel graag bij de h&m of de primark wil gaan winkelen?

DS1971 schreef op 30-07-2022 om 15:45:

[..]

Ze hebben dure kleding, maar gaan daar ook netjes mee om.


Ik vind het ook raar om zelf bij luxe merken te winkelen en met de kinderen naar Primark te gaan.
Maar ik snap ook goed dat anderen de meerwaarde niet zien en goedkoper uit willen zijn (al hoop ik dan op een alternatief voor Primark zonder alle nadelen van dat bedrijf).

Zelf luxe merken kopen dat doen wij ook niet.  Geen Primark maar ook geen Esprit.  Een beetje in het middensegment zeg maar.  Met soms een uitschieter naar boven of beneden.

Je kinderen gaan nog naar de opvang, zijn dus nog jong en toch durf je te zeggen dat ze er netjes mee omgaan.  Dus als ze op de opvang gaan schilderen dan moeten ze zich daar omkleden?  Wat vindt de leiding daarvan? 

tja dat is moeilijk te bepalen, ik bedoel de huur van het huis hoef ik niet deels aan hem toe te rekenen want we woonden hier al voor hij er was. Gas water electra zijn niet veel meer (qua verbruik) geworden sinds hij er is. Boodschappen zijn wel wat duurder geworden maar niet 1/3e van de huidige boodschappen zijn hem toe te rekenen want een groot deel zouden we anders ook kopen. Ga zo maar door 

Battle-Royale schreef op 30-07-2022 om 15:52:

[..]

Mogen ze wel zelf kiezen? Wat als er nou een heel graag bij de h&m of de primark wil gaan winkelen?

Ze mogen zelf kiezen, maar geen merken waarbij uitbuiting en milieuvervuiling onderdeel is van de bedrijfsstrategie.

Bakblik schreef op 30-07-2022 om 15:54:

[..]

Zelf luxe merken kopen dat doen wij ook niet. Geen Primark maar ook geen Esprit. Een beetje in het middensegment zeg maar. Met soms een uitschieter naar boven of beneden.

Je kinderen gaan nog naar de opvang, zijn dus nog jong en toch durf je te zeggen dat ze er netjes mee omgaan. Dus als ze op de opvang gaan schilderen dan moeten ze zich daar omkleden? Wat vindt de leiding daarvan?

Bakblik schreef op 30-07-2022 om 15:54:

[..]

Zelf luxe merken kopen dat doen wij ook niet. Geen Primark maar ook geen Esprit. Een beetje in het middensegment zeg maar. Met soms een uitschieter naar boven of beneden.

Je kinderen gaan nog naar de opvang, zijn dus nog jong en toch durf je te zeggen dat ze er netjes mee omgaan. Dus als ze op de opvang gaan schilderen dan moeten ze zich daar omkleden? Wat vindt de leiding daarvan?

BSO, geen dagopvang voor de goede orde.

Esprit is toch geen luxe merk? Dat lijkt mij nou echt tot het middensegment behoren.

Bij ons was de studenten tijd van de kinderen het duurst. Beide konden niet thuis blijven wonen. Oudste kreeg nog stufi, jongste niet. Wij hebben het leeuwendeel betaald. Heb het nooit opgeteld maar het is een heel groot bedrag. Je houdt nu geld over ik weet een goed spaardoel de studie van je kinderen. 

DS1971 schreef op 30-07-2022 om 16:04:

[..]

[..]

BSO, geen dagopvang voor de goede orde.

Esprit is toch geen luxe merk? Dat lijkt mij nou echt tot het middensegment behoren.

Dat is voor vele een luxe merk😁.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.