Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Hoeveel mag je als ouder weg zijn van je kinderen?

Peiling

Hoeveel weggegaan als ouder is ok?
38 stemmen
47%
0%
0%
3%
21%
11%
11%
5%
3%

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

hier een 50/50 co-ouderschap. Kinderen varen er wel bij. In de zomervakantie zijn ze 3 weken achter elkaar bij de ene ouder en 3 weken bij de ander. Wel tussendoor contact via app en omdat we bij elkaar in de buurt wonen is de mogelijkheid er gewoon om tussendoor langs te gaan (in overleg)

En wat andere ouders doen, moeten ze zelf weten, ga ik geen oordeel over vellen. Misschien ook een idee voor jou TO?

Julali schreef op 12-08-2021 om 08:40:

[..]

Ik denk aan de kinderen. Wat is nog ok voor hen en wanneer ben je nalatig? Afspraken die ouders maken zijn niet altijd goed. Ze komen henzelf misschien het beste uit, maar ben je nog een goede ouder? Of schiet je tekort?

Over die vragen gaat dit topic.

Jij denkt helemaal niet aan de kinderen, want die komen in je hele poll niet voor. 

Julali schreef op 12-08-2021 om 08:42:

[..]

Ik kreeg in het andere topic erg veel over me heen, omdat ik een paar keer per jaar weg ben (mede voor mijn werk, maar ik plak er vaak nog wat tijd aan vast voor mijn eigen plezier). Daarom ben ik benieuwd wat jullie hiervan denken.

Tja en daar gaat het dus al fout. Omdat ze dat bij jou doen mag jij het ook doen, zo komt het over.

Je bent zelf heel stellig in wat wel en niet mag en een ander mag dat niet zijn.

Mevrouw75 schreef op 12-08-2021 om 08:48:

[..]

Nee hoor, daarom kreeg je niet veel over je heen. Je verzint weer eens wat.

Precies. 

Jij krijgt altijd (en onder elke nick, hier en daar) veel over je heen door je toon, arrogantie en gezuig.

Weet je Julali, mijn ouders hadden dit soort veroordelende praatjes al in 1960 toen ze allebei werkten en ik een baby was. Je komt er echt niet uit. Ga in godsnaam iets doen met je leven. Daar hebben je kinderen veel meer aan dan dat getut over quality time om half 7 's ochtends, pfff. 

Wat Julali eigenlijk wil zeggen: Ik pak alles helemaal goed aan en iedereen die het anders doet, zou een voorbeeld aan mij moeten nemen. 
Ze predikt diversiteit, maar mist het vermogen zich in te leven of zich een voorstelling te maken van de realiteit van een ander 

Julali schreef op 12-08-2021 om 08:42:

[..]

Ik kreeg in het andere topic erg veel over me heen, omdat ik een paar keer per jaar weg ben (mede voor mijn werk, maar ik plak er vaak nog wat tijd aan vast voor mijn eigen plezier). Daarom ben ik benieuwd wat jullie hiervan denken.

Volgens mij kreeg je helemaal nergens veel over je heen, maar goed. 

Ik vind heel veel varianten acceptabel. Ik heb dus ook niet gestemd.

Waar ik met m’n pet níet bij kan, is dat je als (gescheiden) ouder naar het buitenland verhuist en de zorg - op de vakanties na - volledig aan je ex-partner overlaat. Daar was laatst een topic over. Ik heb zo’n situatie ook (twee keer!) heel dichtbij meegemaakt. Daar vind ik wel sprake van nalatigheid; in zo’n geval laat je je kinderen echt vallen.

elledoris schreef op 12-08-2021 om 08:50:

[..]

Ik ook, maar het had ook voorheen Lanza kunnen zijn.

Offtopic: 

Haha ja, Lanza! We hadden ook ooit een "mama" van 40plus en nog een Vlaamse meneer die van die mooie zinnen kon maken, die overigens nergens over gingen  

Julali schreef op 12-08-2021 om 08:31:

[..]

Mijn kinderen zijn om half 7 wakker en ze gaan hier om half 9-9 de deur uit, dus dat zijn al 2 uren in de ochtend. Vervolgens haal ik (of mijn man) ze op om 5 uur en gaan ze om 8 uur naar bed, dus dat zijn nog 3 uur erbij. Dan zit je dus op 5 uur op een volledige werkdag.

Wij halen ze echter al om 3 uur van school, dus tel daar nog 2 uur bovenop en je zit op 7 uur per werkdag.

Nu snap ik dat dit laatste niet realistisch is voor veel ouders

Het is helemaal niet realistisch voor veel ouders maar dat weet je zelf ook wel. 

Julali

Julali

12-08-2021 om 09:09 Topicstarter

Mevrouw75 schreef op 12-08-2021 om 08:50:

[..]

Oh? Ik zie mijn kind max 1,5 uur op een werkdag. Mijn man ook.

Hoe kan dat?

AcidicShark11

AcidicShark11

12-08-2021 om 09:10

*Gaap*

Julali schreef op 12-08-2021 om 09:09:

[..]

Hoe kan dat?

Omdat er mensen zijn die werken van 7 of 8 tot 4 of 5 (en dus eerder van huis zijn en later thuis ook nog). Lastig he, realiteit. 

Julali

Julali

12-08-2021 om 09:11 Topicstarter

-Nienke- schreef op 12-08-2021 om 09:03:

[..]

Volgens mij kreeg je helemaal nergens veel over je heen, maar goed.

Ik vind heel veel varianten acceptabel. Ik heb dus ook niet gestemd.

Waar ik met m’n pet níet bij kan, is dat je als (gescheiden) ouder naar het buitenland verhuist en de zorg - op de vakanties na - volledig aan je ex-partner overlaat. Daar was laatst een topic over. Ik heb zo’n situatie ook (twee keer!) heel dichtbij meegemaakt. Daar vind ik wel sprake van nalatigheid; in zo’n geval laat je je kinderen echt vallen.

Ja dat laatste ben ik met je eens. Sowieso als je ver van je kinderen verhuist (op meer dan een half uur rijden bijvoorbeeld) vind ik dat nalatig. Je maakt het daarmee onmogelijk om er echt voor ze te zijn. 

Julali

Julali

12-08-2021 om 09:12 Topicstarter

_melon schreef op 12-08-2021 om 09:11:

[..]

Omdat er mensen zijn die werken van 7 of 8 tot 4 of 5 (en dus eerder van huis zijn en later thuis ook nog). Lastig he, realiteit.

Dan zie je je kinderen dus van 5 tot een uurtje of 8, dat zijn dan alsnog 3 uren. 

Julali

Julali

12-08-2021 om 09:14 Topicstarter

Mevrouw75 schreef op 12-08-2021 om 08:51:

[..]

Jij denkt helemaal niet aan de kinderen, want die komen in je hele poll niet voor.

Het gaat om de tijd die je als ouder doorbrengt met je kinderen, dus het gaat primair om de kinderen. 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.