Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Hoeveel mag je als ouder weg zijn van je kinderen?

Peiling

Hoeveel weggegaan als ouder is ok?
38 stemmen
47%
0%
0%
3%
21%
11%
11%
5%
3%

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Julali schreef op 12-08-2021 om 09:12:

[..]

Dan zie je je kinderen dus van 5 tot een uurtje of 8, dat zijn dan alsnog 3 uren.

Ja maar je kunt ook de hele post lezen natuurlijk. 

Julali schreef op 12-08-2021 om 09:12:

[..]

Dan zie je je kinderen dus van 5 tot een uurtje of 8, dat zijn dan alsnog 3 uren.

Heel iets anders dan 5-6 uren toch?

En als je tot 5 uur werkt ben je niet om 5 uur thuis. En veel jonge kinderen gaan om 19u naar bed. Dus dan zie je ze inderdaad maar 1-2 uren op zo'n werkdag.

En ik vraag me af waarom ik hier nog op in ga. 

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

12-08-2021 om 09:18

ik zie mijn kind twee weekenden per maand en op woensdagmiddag, ik vind mezelf niet nalatig en ons kind lijdt er niks mee. 

gebeurt niet vaak dat ik sprakeloos ben.

BlueHeart schreef op 12-08-2021 om 09:18:

ik zie mijn kind twee weekenden per maand en op woensdagmiddag, ik vind mezelf niet nalatig en ons kind lijdt er niks mee.

En soms is het ook gewoon niet anders. Deze to vindt iedereen die het anders doet meteen slechte ouders. Mijn man werd ook al als "niks voor zijn kind overhebben" weg gezet omdat hij nooit op school helpt (en ik heel vaak).

Ik snap sommige beslissingen van anderen ook niet altijd en denk er soms het mijne van, en zeg dat ook wel eens. Maar dat maakt iemand nog geen slechte ouder. 

Zolang iemand zijn kind niet geestelijk en/of lichamelijk mishandeld is het mij best. Iedereen doet het op zijn of haar manier. Dat mensen daar van mening in verschillen is prima. 

Ik ga om 7.00 de deur uit en ben rond 18.00 weer thuis. Dan kook ik, eten we gezamelijk, is er nog even tijd voor een spelletje maar om 20.00 gaan ze naar boven om te slapen. Twee dagen per week. Op woensdag ben ik rond 16.00 weer thuis (maar heeft mijn man ze mee naar hun sportclubs dus kan ik nog geen tijd opbouwen om niet nalatig te zijn 😉)

_melon schreef op 12-08-2021 om 08:21:

En aangezien de moderators meelezen;
Wat is jullie beleid wat betreft extreem zuigende trollen?


Alsjeblieft, mods, er gaat ondertussen zoveel negatieve energie naartoe. 

En ik maak me er ook schuldig aan, want ik heb als een of andere engerd gisteren eens naar Julali’s postgeschiedenis gekeken, en ben er nu sowieso van overtuigd dat ze hier aan het trollen is, want er zitten behoorlijke tegenstrijdigheden in haar berichten hier.

En nee, normaal zou het niet in me opkomen om te kijken of mensen hun posts wel een coherent verhaal vertellen, want ik heb er weinig moeite mee als iemand hier niet de hele waarheid vertelt, of iemand een geïdealiseerd beeld van zichzelf neerzet en een mooi leven verzint. More power to you; dit is een internet forum, dus verwacht niet dat iedereen hier levensecht is, en wie weet wat iemand eruit haalt of wat voor therapeutische werking het heeft om af en toe iemand anders te zijn. Maar als je vervolgens je personage gaat gebruiken om met quasi-verbaasde vragen andere mensen naar beneden te halen, steeds weer moedwillig woorden weet te verdraaien en de discussie om zeep helpen, dan moet er toch op een gegeven moment een grens zijn?

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

12-08-2021 om 09:28

Na, dank je wel TO voor het aanpraten van een schuldgevoel.

Mijn situatie zo'n 10 jaar geleden: man er vandoor met een ander, eerst naar de andere kant van het land en vervolgens naar het buitenland. Hij ziet zijn kinderen zo'n 2x per jaar.
Ik ben na de scheiding fulltime gaan werken, want tja, er moet ook broos op de plank en ik heb geen baan waarmee ik een giga uurloon verdien. Geen familie in de buurt. De kinderen zijn dus jarenlang 5 dagen per week naar de kinderopvang gegaan. Ik zag ze alleen 's avonds een uurtje of twee en in het begin de helft van de weekenden.
Was dat ideaal? Nee. Maar ze zijn goed opgedroogd al zeg ik het zelf. En hebben er totaal geen trauma aan over gehouden. Ik heb onlangs zelfs gehoord dat 1 kind het irritant vond als ik af en toe een middag vrij had genomen zodat ik kind uit school kon ophalen. Had bepaald geen behoefte aan dat kopje thee aan de keukentafel.

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar zoals het kan. Een kind heeft liefde nodig. En ouders die niet teveel op z'n nek zitten. Dat kun je niet in uren uitdrukken.

Veel mensen werken 32-40 uur. Man ook. Is om 17.30 thuis en dochter gaat tussen 19.00 en 19.30 uur naar bed.

Tja je kan een kind van 5 niet tot 22.00 uur wakker houden omdat papa anders volgens julali nalatig is. En eerder weg van het werk gaat ook niet.
Er moet toch brood op de plank komen.
Hij brengt haar smorgens wel naar school.

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

12-08-2021 om 09:32

PinkFlower schreef op 12-08-2021 om 09:24:

[..]

En soms is het ook gewoon niet anders. Deze to vindt iedereen die het anders doet meteen slechte ouders. Mijn man werd ook al als "niks voor zijn kind overhebben" weg gezet omdat hij nooit op school helpt (en ik heel vaak).

Ik snap sommige beslissingen van anderen ook niet altijd en denk er soms het mijne van, en zeg dat ook wel eens. Maar dat maakt iemand nog geen slechte ouder.

Zolang iemand zijn kind niet geestelijk en/of lichamelijk mishandeld is het mij best. Iedereen doet het op zijn of haar manier. Dat mensen daar van mening in verschillen is prima.

Klopt, wij wonen ongeveer 25 km uit elkaar dus een co ouderschap is ivm school/werk lastig, dus ik help ook nooit op school. 

Ik vind ook dat iedereen daar zijn eigen weg in mag vinden en dat het aantal uren dat je met je kinderen doorbrengt niks zegt over of je kwaliteiten als ouder. Met een ouder die de hele dag aan het forummen is krijgen de kinderen ook niet zoveel aandacht lijkt mij.

Julali

Julali

12-08-2021 om 09:34 Topicstarter

_melon schreef op 12-08-2021 om 09:15:

[..]

Heel iets anders dan 5-6 uren toch?

En als je tot 5 uur werkt ben je niet om 5 uur thuis. En veel jonge kinderen gaan om 19u naar bed. Dus dan zie je ze inderdaad maar 1-2 uren op zo'n werkdag.

En ik vraag me af waarom ik hier nog op in ga.

Er moet ook iemand zijn om 's ochtends voor de kinderen te zorgen. Samen uit bed gaan, samen ontbijten, alvast de lunch maken en de spullen voor school in de tassen doen. Daarna het naar school brengen. 

Als je je kinderen maar een uurtje per dag ziet, dan is er een andere ouder die wel de andere uren maakt. 

BlueHeart schreef op 12-08-2021 om 09:32:

[..]

Klopt, wij wonen ongeveer 25 km uit elkaar dus een co ouderschap is ivm school/werk lastig, dus ik help ook nooit op school.

Ik vind ook dat iedereen daar zijn eigen weg in mag vinden en dat het aantal uren dat je met je kinderen doorbrengt niks zegt over of je kwaliteiten als ouder. Met een ouder die de hele dag aan het forummen is krijgen de kinderen ook niet zoveel aandacht lijkt mij.

Het is toch wonderlijk hoeveel tijd een intellectueel uitdagende baan nog biedt om te forummen hè?

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

12-08-2021 om 09:36

Coreopsis schreef op 12-08-2021 om 09:28:

Na, dank je wel TO voor het aanpraten van een schuldgevoel.


Laat je niet opnaaien. TO is iemand die anderen neerhaalt om zichzelf beter te voelen. Haar verhalen zijn tegenstrijdig, zoals iemand al signaleerde, en kunnen niet allemaal waar zijn. 

Julali

Julali

12-08-2021 om 09:37 Topicstarter

Coreopsis schreef op 12-08-2021 om 09:28:

Na, dank je wel TO voor het aanpraten van een schuldgevoel.

Mijn situatie zo'n 10 jaar geleden: man er vandoor met een ander, eerst naar de andere kant van het land en vervolgens naar het buitenland. Hij ziet zijn kinderen zo'n 2x per jaar.
Ik ben na de scheiding fulltime gaan werken, want tja, er moet ook broos op de plank en ik heb geen baan waarmee ik een giga uurloon verdien. Geen familie in de buurt. De kinderen zijn dus jarenlang 5 dagen per week naar de kinderopvang gegaan. Ik zag ze alleen 's avonds een uurtje of twee en in het begin de helft van de weekenden.
Was dat ideaal? Nee. Maar ze zijn goed opgedroogd al zeg ik het zelf. En hebben er totaal geen trauma aan over gehouden. Ik heb onlangs zelfs gehoord dat 1 kind het irritant vond als ik af en toe een middag vrij had genomen zodat ik kind uit school kon ophalen. Had bepaald geen behoefte aan dat kopje thee aan de keukentafel.

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar zoals het kan. Een kind heeft liefde nodig. En ouders die niet teveel op z'n nek zitten. Dat kun je niet in uren uitdrukken.

Wie zorgde er' s ochtends voor de kinderen, of had je een au pair in dienst voor de rest van de uren? 

Zo te lezen heb je gedaan wat je kon. Je hoeft zeker geen schuldgevoel te hebben. Jouw ex is nalatig geweest, jij totaal niet. 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.