Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Hoeveel vrije tijd heb jij? En je man?

Vrije tijd is tijd die je helemaal zelf mag invullen, dus zonder de zorg voor kinderen, of andere taken zoals werk, het huishouden en mantelzorg. 

En je man? (de vader van je kinderen) 


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Nose schreef op 11-08-2021 om 16:20:

[..]

Pas op he anders gooi ik straks weer nietsvermoedend een plaatje in een topic 😁🤣

Muahahaha

Wat moet dat heerlijk zijn, als je leven echt exact zo is als je het zou willen hebben. Dat je ook pertinent zeker weet dat dat zo is, omdat jij de juiste keuzes hebt gemaakt. En dat het enige onprettige in je leven is, dat mensen op een forum je continu niet en/of verkeerd begrijpen. 

om er effe iets positiefs in te gooien: door die onnozele reacties van Julali loopt dit topic wel als een malle. En eigenlijk vrijwel elk topic waarin ze reageert, terwijl vrijwel al mijn andere gevolgde topics vrij snel stil vallen. 
Dus ondanks dat ik nog nooit zo'n bekrompen forummer heb gezien is ze wel goed voor het lopen van dit forum 🤣

Soepkip schreef op 11-08-2021 om 16:07:

[..]

Wel dat het je stoorde dat het alleen over hoogopgeleiden gaat. Ik kan het niet helpen dat ik hoogopgeleid ben, net als veel andere mensen hier. Het is een beetje gek om te doen alsof je iemand anders bent als je hier reageert.

Nee dan moet je toch echt beter begrijpend lezen. Ik wil het nog wel een keer herhalen:

Ik heb gezegd dat ik het opvallend vind dat bij discussies over wel of niet werken naast het moederschap altijd het argument "intellectuele uitdaging en/of jezelf ontplooien" ter tafel komt.  Waarbij ik opmerkte dat het in dezen altijd om banen gaat die vervuld worden door hoger opgeleiden. En dat een groot deel van de banen helemaal niet "intellectueel uitdagend of jezelf tot grote ontplooiing brengend" zijn. Ik heb gezegd dat als je VMBO gedaan hebt en bij de Hema achter de kassa zit, de keuze tot thuisblijven makkelijker gemaakt wordt. Daarbij vind ik het onzin dat je jezelf alleen maar via werk zou kunnen ontplooien.

En sorry dat ik het zeg, maar voor een hoog opgeleide kun jij bar slecht begrijpend lezen.

Julali schreef op 11-08-2021 om 16:14:

[..]

Als iemand zegt dat je toch net zo goed thuisblijfmoeder kunt zijn en er dan een leuke cursus naast kunt doen in de avonduren om jezelf te blijven ontwikkelen, dan vind ik het wel relevant om te benoemen.

Voor mij (en ik spreek nu alleen voor mezelf) is mezelf intellectueel uitdagen op niveau echt iets totaal anders dan een leuke cursus volgen waar verder geen voorkennis voor nodig is. Ook hartstikke leuk om af en toe te doen, maar niet te vergelijken met mijn werk. Dat gaat wat betreft denkniveau een behoorlijke stap verder.

Dat is wat ik bedoel met mezelf uitdagen en blijven ontwikkelen. Niet die LOI cursus van drie maanden die je online op je eigen tempo mag volgen, of die workshop bloemschikken in de plaatselijke bloemhandel.

Zo....kan het nog neerbuigender..

Precies, 3xscheepsrecht. Dat vind ik ook een gave. Mogelijk dat dit tot groot vermaak is van een mogelijk student die  bachelor cursus psychologie volgt en een scriptie schrijft over de gevoeligheid bij deelnemers aan een forum. Van mij krijgt die scriptie een 7. Een 7 voor volharding. Voor mij sluit dit draadje; lang genoeg geduurd.

Flanagan schreef op 11-08-2021 om 19:47:

Precies, 3xscheepsrecht. Dat vind ik ook een gave. Mogelijk dat dit tot groot vermaak is van een mogelijk student die bachelor cursus psychologie volgt en een scriptie schrijft over de gevoeligheid bij deelnemers aan een forum. Van mij krijgt die scriptie een 7. Een 7 voor volharding. Voor mij sluit dit draadje; lang genoeg geduurd.

Hier kan ik me alleen maar bij aansluiten.

SnoopyIbis83

SnoopyIbis83

11-08-2021 om 20:00

Ik ga niet de hele post citeren, maar voor herfstappeltaart: Je moet geen sorry zeggen als je het niet meent. Jij vindt dat ik slecht lees, ik vind dat jij onduidelijk schrijft. 

Voor de rest heb ik nu begrepen dat dit het topic van een oude bekende is en ik heb geen zin voor iemands karretje gespannen te worden.
Misschien is een ander topic leuker.

Julali

Julali

11-08-2021 om 20:57 Topicstarter

Herfstappeltaart schreef op 11-08-2021 om 19:34:

[..]

Nee dan moet je toch echt beter begrijpend lezen. Ik wil het nog wel een keer herhalen:

Ik heb gezegd dat ik het opvallend vind dat bij discussies over wel of niet werken naast het moederschap altijd het argument "intellectuele uitdaging en/of jezelf ontplooien" ter tafel komt. Waarbij ik opmerkte dat het in dezen altijd om banen gaat die vervuld worden door hoger opgeleiden. En dat een groot deel van de banen helemaal niet "intellectueel uitdagend of jezelf tot grote ontplooiing brengend" zijn. Ik heb gezegd dat als je VMBO gedaan hebt en bij de Hema achter de kassa zit, de keuze tot thuisblijven makkelijker gemaakt wordt. Daarbij vind ik het onzin dat je jezelf alleen maar via werk zou kunnen ontplooien.

En sorry dat ik het zeg, maar voor een hoog opgeleide kun jij bar slecht begrijpend lezen.

Maar ik had het toch niet over iedereen? Ik had het over mijn eigen situatie. Ik ben een leukere moeder als ik mijn werk kan uitvoeren. Voor een ander kan dat anders zijn, ook prima. 

Ik zei juist dat we allemaal anders zijn en dat dat niet erg is. De ene ontplooit zich op de manege, een ander met een breicursus, ik doe dat door me verder te ontwikkelen op mijn werk. Ik bouw liever verder op wat ik in de afgelopen 20 jaar heb opgebouwd, dat voelt voor mij als ontwikkeling. 

Niet die cursus, dat is hobby. Ook hartstikke leuk, maar niet te vergelijken met mijn carrière, laat staan dat het daarvoor een vervanging zou kunnen zijn. 

Wat is nou precies het probleem van een betaalde baan als je moeder bent? Is dit echt nog steeds een ding? Je kinderen hebben er echt niet meer last van of jij nu weg bent, omdat je een betaalde baan hebt, of omdat je weg bent omdat je een cursus channeling met edelstenen doet. 

Julali schreef op 11-08-2021 om 20:57:

[..]

Maar ik had het toch niet over iedereen? Ik had het over mijn eigen situatie. Ik ben een leukere moeder als ik mijn werk kan uitvoeren. Voor een ander kan dat anders zijn, ook prima.

Ik zei juist dat we allemaal anders zijn en dat dat niet erg is. De ene ontplooit zich op de manege, een ander met een breicursus, ik doe dat door me verder te ontwikkelen op mijn werk. Ik bouw liever verder op wat ik in de afgelopen 20 jaar heb opgebouwd, dat voelt voor mij als ontwikkeling.

Niet die cursus, dat is hobby. Ook hartstikke leuk, maar niet te vergelijken met mijn carrière, laat staan dat het daarvoor een vervanging zou kunnen zijn.

Wat is nou precies het probleem van een betaalde baan als je moeder bent? Is dit echt nog steeds een ding? Je kinderen hebben er echt niet meer last van of jij nu weg bent, omdat je een betaalde baan hebt, of omdat je weg bent omdat je een cursus channeling met edelstenen doet.

jajajajaja. Ik ageer tegen of voor mijn eigen fantasietjes en reageer gewoon totaal niet op wat anderen zeggen maar wat ik fantaseer wat anderen zeggen.

Zo kan het ook inderdaad.

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

11-08-2021 om 21:25

Egoistisch forummen noem je dat

Tja voor iemand die zo intellectueel uitgedaagd moet worden schrijft TO verdacht weinig in topics over milieu, klimaat, politiek of maatschappij 🤷

Soepkip schreef op 11-08-2021 om 20:00:

Ik ga niet de hele post citeren, maar voor herfstappeltaart: Je moet geen sorry zeggen als je het niet meent. Jij vindt dat ik slecht lees, ik vind dat jij onduidelijk schrijft.

Voor de rest heb ik nu begrepen dat dit het topic van een oude bekende is en ik heb geen zin voor iemands karretje gespannen te worden.
Misschien is een ander topic leuker.

"Sorry dat ik het zeg" is een hele gangbare uitdrukking hoor, en niet bedoeld om excuses te maken.

Ik geloof trouwens niet dat er verder iemand in dit draadje (behalve uiteraard de TO) moeite heeft met het begrijpen van mijn posts.

Verder heb je gelijk dat je je niet voor het karretje van TO laat spannen.

Ik hou het hier ook voor gezien.

Herfstappeltaart schreef op 12-08-2021 om 07:29:


Ik geloof trouwens niet dat er verder iemand in dit draadje (behalve uiteraard de TO) moeite heeft met het begrijpen van mijn posts.

Je was voor mij heel duidelijk (als je dit nog ziet )

Valeria schreef op 12-08-2021 om 07:35:

[..]

Je was voor mij heel duidelijk (als je dit nog ziet )

Ik zag het nog. Dankjewel 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.