Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Alison

Alison

04-02-2019 om 23:27

Huisartsenpost


Kaaskopje

Kaaskopje

20-02-2019 om 08:54

Yanea

Ik ben vast een rare, maar ik vind het af en toe zo grappig als ik ergens op gewezen ben, wat ik al zo'n 40 jaar weet. Maar inderdaad, ja dat kan. Maar aan een kind van 11 vragen of je net seks gehad hebt, vind ik haast pervers. Daar zou je nog niet vanuit horen te gaan. Met een meisje van 11 kun je wel haar wc-gewoontes bespreken. Hoe veeg je af? Plas je wel goed uit? Ga je naar de wc als je moet? Maar ook, ben je al ongesteld? (ik had ook verdacht vaak blaasontsteking rond de menstruatie) Kortom probeer een beeld te krijgen van waarom die e-coli bacterie bij de blaas kan komen, maar laat seks nog even achterwege. Stel dat dit meisje 14 was geweest, dan kan ik me er iets meer bij voorstellen. Maar kom dan eerst met de vraag "ben je al seksueel actief?".

Yanea

Yanea

20-02-2019 om 19:01

Trivia

De arts kan dan adviseren om altijd goed leeg te plassen voor en na de sex.

Ik heb de indruk dat je nu gewoon bezig bent om je gelijk te halen, tegen beter weten in. Ik geloof er niks van dat je van een arts verwacht dat hij bij klachten alleen met pillen komt en niet probeert om te achterhalen wat de oorzaak is en hoe je in het vervolg klachten kunt voorkomen. Ik verwacht dat wel van een arts, ook 's nachts.

Yanea

Yanea

20-02-2019 om 19:07

Kaaskopje

3 % van de jongens en 2 % van de meisjes van 12 jaar heeft al sex. Het is dus geen rare vraag met 11 jaar.

Triva

Triva

20-02-2019 om 21:25

Ja nee ja

Het is niet de taak van een haphuisarts om dit allemaal te vragen en bespreken. Dat doet de eigen huisarts als er meerdere blaasontstekingen in korte tijd zijn.

Vastgesteld lijstje?

Midden in de nacht een jong meisje met bloed in de urine. Misschien is de vraag over seksueel contact een vraag uit de standaardlijst ivm met misbruik?

Tango

Tango

01-03-2019 om 14:34

Ervaring

De nare ervaring was niet zozeer de vraag over seks, al vond dochter (was toen 15/16 denk ik) het wel een vervelend vraag. Ze heeft overigens ontkend en zei later tegen mij dat ze al wel seks had gehad. Tja, dat wis ik ook wel hoor.
De vervelende ervaring zat hem meer in de vrouw zelf, die gewoon echt onaardig was. Ons eerst een half uur de wachtkamer in stuurde en ons daarna opeens wel kon helpen. Dat had natuurlijk veel eerder gekund. Had geen arts aan te pas hoeven komen volgens mij. En het was gewoon een onvriendelijke vrouw, die duidelijk weinig plezier in haar werk had. In ieder geval niet op de avond dat we haar troffen. En verder was het gewoon erg vervelend dat je daarna nog 20 minuten heen en terug moest rijden naar een apotheek.

Kaaskopje

Kaaskopje

01-03-2019 om 20:00

Triva

Je noemt percentages bij 12 jaar. Dat zou 2 % zijn. Hoeveel zou het dan met 11 jaar zijn?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.