Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Is dit kindermishandeling?

Evaluna schreef op 30-06-2026 om 07:15:

Ik zou het gesprek wel aangaan en proberen te achterhalen of het onwetendheid is. Of, daarna eens op school polsen of daar ook zorgen zijn.
Een netwerk is wel belangrijk in dit soort situaties. Soms hebben meerdere mensen er een naar gevoel bij, als dat gedeeld wordt kan er misschien iets mee gedaan worden. De juf, de schoolarts, net wie er dichtbij staat.

Bij de school polsen? Echt hoe verzin je dit?

Oeh, dat gebeurt me eigenlijk nooit dat ik zoveel mensen tegen me in het harnas jaag. 
Het was oprecht bedoeld en natuurlijk weet ik van AVG en alleen melden als iets er echt toe doet. Veilig thuis gaat hier echt niks mee doen, dat weet ik ook wel. Vanuit een goed hart dacht ik iets toe te voegen,  maar blijkbaar komt het anders over. Laat maar dus.

Evaluna schreef op 30-06-2026 om 18:55:

Oeh, dat gebeurt me eigenlijk nooit dat ik zoveel mensen tegen me in het harnas jaag.
Het was oprecht bedoeld en natuurlijk weet ik van AVG en alleen melden als iets er echt toe doet. Veilig thuis gaat hier echt niks mee doen, dat weet ik ook wel. Vanuit een goed hart dacht ik iets toe te voegen, maar blijkbaar komt het anders over. Laat maar dus.

Zo raar is je idee niet hoor . Melden kan prima maar school  kan het niet met jou bespreken. Maar benoemen dat je je zorgen maakt om een vriendin van je dochter. Prima .

Roos57 schreef op 30-06-2026 om 19:45:

[..]

Zo raar is je idee niet hoor . Melden kan prima maar school kan het niet met jou bespreken. Maar benoemen dat je je zorgen maakt om een vriendin van je dochter. Prima .

Natuurlijk ga je dit niet melden op school

Ga je het ook melden als kinderen zonder gordel vervoerd worden?  Of mee worden genomen op een gevaarlijke berg?

Miepjecody schreef op 30-06-2026 om 22:39:

[..]

Natuurlijk ga je dit niet melden op school

Ga je het ook melden als kinderen zonder gordel vervoerd worden? Of mee worden genomen op een gevaarlijke berg?

Waarom toch al die reacties als dit, als dat, van meerdere mensen in dit topic?

Ik hoorde een jaar geleden nog dat er een kinderfeestje onderweg naar de Efteling werd aangereden. Waarbij er kinderen overleden. Dus misschien doe je geen melding als je kinderen zonder gordel ziet, maar als je niets bij de ouders ter sprake probeert te brengen, en het gaat mis, voel je je daarna wel schuldig dat je geen poging gedaan hebt.

Roos57 schreef op 29-06-2026 om 13:03:

[..]

Dus wel melden maar niet zelf eerst het gesprek aangaan

Oke dan

Natuurlijk ga je daarover niet het gesprek aan met mensen die je verder helemaal niet kent. Wat denk je daarmee te bereiken? "Jeetje Fruitmoeder, we hadden geen idee dat roken in huis slecht is, we stoppen er direct mee"? 

Ik weet vrij zeker dat je zelf ook niet zo'n heldhaftige wereldverbeteraar zou zijn, maar iemand anders daar schuin op aankijken klinkt wel lekker stoer. Of nou ja, dat vind je zelf in ieder geval. 

Zeespiegel schreef op 01-07-2026 om 06:59:

[..]

Ik hoorde een jaar geleden nog dat er een kinderfeestje onderweg naar de Efteling werd aangereden. Waarbij er kinderen overleden. Dus misschien doe je geen melding als je kinderen zonder gordel ziet, maar als je niets bij de ouders ter sprake probeert te brengen, en het gaat mis, voel je je daarna wel schuldig dat je geen poging gedaan hebt.

Bron? 

DeOnbekende schreef op 01-07-2026 om 07:01:

[..]

Natuurlijk ga je daarover niet het gesprek aan met mensen die je verder helemaal niet kent. Wat denk je daarmee te bereiken? "Jeetje Fruitmoeder, we hadden geen idee dat roken in huis slecht is, we stoppen er direct mee"?

Ik weet vrij zeker dat je zelf ook niet zo'n heldhaftige wereldverbeteraar zou zijn, maar iemand anders daar schuin op aankijken klinkt wel lekker stoer. Of nou ja, dat vind je zelf in ieder geval.

Nee hoor . Ik kende de ouders . En was heel Actief op school . En in gesprek gaan was geen probleem. Fijne dag verder !

Roos57 schreef op 01-07-2026 om 07:11:

[..]

Nee hoor . Ik kende de ouders . En was heel Actief op school . En in gesprek gaan was geen probleem. Fijne dag verder !

Oh leuk, zo'n bemoeimoeder die álle ouders kent en Heel Actief is op school omdat ze zelf geen leven heeft. Ja, daar hadden deze mensen vast op zitten te wachten. 

DeOnbekende schreef op 01-07-2026 om 07:01:

[..]

Als DeOnbekende onaardige opmerkingen maken over iemand die je niet kent, vind je zelf wel lekker stoer?

Zeespiegel schreef op 01-07-2026 om 06:59:

[..]

Het gaat niet om "jouw" schuldgevoel,  het gaat ook niet om ( wat dramatisch) dat een ander zich zo machteloos voelt. Het gaat ook niet om "jouw" veel betere ouderschapsvaardigheden. Gewoon niet.

Yumi schreef op 01-07-2026 om 07:51:

[..]

Als DeOnbekende onaardige opmerkingen maken over iemand die je niet kent, vind je zelf wel lekker stoer?

Oh hey, wat leuk - daar is mijn favoriete hater weer! ♥️

Is het voor jouw gestel niet beter gewoon eens op de negeerknop te drukken? Hoeft niet hoor, ik vind het wel lekker om zo'n enthousiaste fan te hebben, maar misschien geeft het je wat rust. 

DeOnbekende schreef op 01-07-2026 om 07:50:

[..]

Oh leuk, zo'n bemoeimoeder die álle ouders kent en Heel Actief is op school omdat ze zelf geen leven heeft. Ja, daar hadden deze mensen vast op zitten te wachten.

Ik Was geen bemoei moeder . Wel actief in mr 

jij ? 

DeOnbekende schreef op 01-07-2026 om 07:55:

[..]

Oh hey, wat leuk - daar is mijn favoriete hater weer! ♥️

Is het voor jouw gestel niet beter gewoon eens op de negeerknop te drukken? Hoeft niet hoor, ik vind het wel lekker om zo'n enthousiaste fan te hebben, maar misschien geeft het je wat rust.

Straattaal, tijd om volwassen te worden.

Yumi schreef op 01-07-2026 om 08:00:

[..]

Straattaal, tijd om volwassen te worden.

Rustig maar, boomer  

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.