Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Jeugdzorg


https://www.youtube.com/watch?v=H8_gokwBvrs

Jongetje door 3 agenten opgehaald ondanks dat moeder in hoger beroep gegaan is tegen de UHP.

Gelukkig een moeder die het in de openbaarheid gooit. Laat maar zien.
Geen hulp maar justitie.


Leen13

Leen13

24-03-2015 om 11:07 Topicstarter

O ja, het is natuurlijk een thuiszitter dan mag het?

"Geüpload op 21 mrt. 2015
De beelden zeggen genoeg... dit is zojuist gebeurd aan huis, Jaimey is uit huis geplaatst te Enschede en op een geheime locatie gebracht ondanks dat we in hoger beroep zijn gegaan... Reden uit huis plaatsing: geen school (aangezien hij overal geweigerd werd). Zie ook de Facebook groep 'Leraren pesten leerlingen': https://www.facebook.com/groups/lerar... - en de groep 'Help Jaimey Terug Naar Huis': https://www.facebook.com/pages/Help-J...

- Nyron (stiefvader) en ik (moeder) stonden in de gang de agenten eerst instantie uit te leggen wat we moesten uitleggen en moesten vertellen; dat zij hun ambtseed schenden en dat wij in hoger beroep zijn gegaan.
- In mijn bijzijn van Nyron en de vier agenten had Nyron natuurlijk een harde stem, met zijn lichaam stond hij gewoon normaal, hij reageerde boos niet agressief. Toch werd Nyron op een gegeven moment bij de keel gegrepen, van de woonkamerdeur naar de keuken, waarna de andere agenten naar de woonkamer en slaapkamer gingen en ik achter de agenten aan ging. Volgens Nyron werd ik door een agente aan mijn armen getrokken, maar ik heb dit zelf niet in de gaten gehad omdat ik mij op dat moment concentreerde op het gesprek met de agent via het nummer 112.
- Jaimey verstopte zich onder deken, hij huilde en wou niet weg... hij roepte dat de agenten gemeen waren maar uiteindelijk liep hij wel mee. Hij heeft zijn schoenen aangedaan, jas aangedaan, ik heb nog kleding en spullen meegegeven, de belangrijkste.
- Ik heb hem nog geknuffeld en een paar belangrijke dingen toegezegd. Ik moest rustig blijven volgens een agente waarop ik heb gevraagd hoe dan?! (Wijzend naar Jaimey die aan het huilen was)
- Ik mocht niet mee lopen naar beneden
- Jaimey werd meegenomen als een crimineel toen ze naar de auto liepen beneden; zie video

Een verslaggever (die nu anoniem blijft) vindt het wel bijzonder... dat sinds de laatste links: http://bit.ly/FransTimmermansHumanRights
en http://bit.ly/PraktijkStrafVordering1
en http://bit.ly/CitoFraudeConsent
en http://bit.ly/Zorg-OnderwijsSkyBox
dat men wel beseft dat de zaken een ernstiger dimensie hebben verkregen dan de onderschatting en denken alleen in termen van geld, welke opraakt omdat men de aandacht weg draait van de werkelijke bronnen van corruptie door uitbuiting van de burger."

Leen13

Leen13

24-03-2015 om 11:14 Topicstarter

Is dit Passend Onderwijs?

https://www.facebook.com/pages/Help-Jaimey-Terug-Naar-Huis/643505609114000?sk=timeline&app_data

Het kind van Miranda van Goor, die de groep leraren pesten leerlingen heeft (https://www.facebook.com/groups/lerarenpestenleerlingen/) is gisteren uit huis geplaatst.
Hier de beelden van de uit huis plaatsing:


https://www.youtube.com/watch?v=H8_gokwBvrs
De reden van uithuisplaatsing is dat de tienjarige Jaimey geheel buiten zijn schuld geen school had. Hij ontving thuisonderwijs en was helemaal bij in alle vakken. Gewoon een prima kind met prima ouders, helemaal niets met hen of hem aan de hand. Verschrikkelijk.
Ondanks dat het bekend is dat uit huis plaatsen voor geen enkel kind goed is gaan deze horror praktijken door.
Al dat gepraat over passend onderwijs is dus gewoon nep. Komt een kind buiten zijn schuld thuis te zitten dan neemt de politie het kind gewoon mee en plaatst het uit huis. Het is te erg voor woorden.
Als je vindt dat kinderen de vrijheid moeten hebben om bij hun liefhebbende ouders te mogen opgroeien, geef dan je "like" op de pagina Help Jaimey Terug Naar Huis

four

four

24-03-2015 om 11:14

hoger beroep

Bij een UHP hoeft de maatregel i.h.a. niet te wachten op de behandeling van het hoger beroep. Hoe krom dat ook lijkt, het is wel logisch, als een kind echt in gevaar is, kun je niet wachten tot de zaak bij de hoogste rechter geweest is. Ik kan niet oordelen of deze UHP terecht is, daarvoor is er veel te weinig info.

Leen13

Leen13

24-03-2015 om 11:19 Topicstarter

Het zal je kind maar zijn - tien jaar

Dat als een crimineel opgebracht wordt en in een vijandige kindonvriendelijke omgeving gebracht met onbekenden. Dan ben je tien jaar oud? Omdat je niet op school bent? Hoe gaat dat de schoolcarriere van een kind helpen? De UHP vernietigt juist zijn toekomst!
Hoe gaan wij hier met kinderen om?

Leen13

Leen13

24-03-2015 om 11:40 Topicstarter

Jaimey vertelt wat er op school gebeurt


https://www.youtube.com/watch?v=hGHodEOTDm0

"Gepubliceerd op 16 okt. 2013
Later bleek ook dat zijn werkjes gemanipuleerd werden in vele gevallen; foute antwoorden werden goedgekeurd en goede antwoorden werden als fouten afgestreept: http://9nl.be/FoutenJuffrouw

PROBLEEM: Leraren pesten leerlingen - http://9nl.me/lerarenpestenleerlingen
Jaimey is een vrolijke jongen die klaar staat voor iedereen.
Maar hij leert al vanaf jong hoe kortzichtig en wreed mensen in Nederland kunnen zijn.

Zijn verhaal heeft hij zelf kunnen doen bij de wijkagent Niels Scholten te Enschede Helmerhoek, maar helaas werd hier niet serieus naar geluisterd.

Het blijkt dat voor deze zaken waarmee hij te maken krijgt zijn woord niet gehoord mag worden:
- Psychische mishandeling door leerkrachten op De Wielerbaan te Enschede.
- Systematisch een pest cultuur organiseren om deze tegen ongewenste kinderen te gebruiken met medewerking van oppasouders en conciërge, manipuleert de gang van zaken om ook met bekende discriminerende labels ouders mond dicht te krijgen.
- Consent die als organisatie voor de overkoepeling moet zorgen.
- Politiek Nederland die via e-mail geïnformeerd werd over deze gang van zaken, die in stilzwijgen niet pro-actief optreed om deze zaken voor het uit de hand lopen ervan aan te pakken.

Link naar formele klacht ingediend bij Consent, waarvoor de heer Poppink als voorzitter van Consent aangaf dat men "maanden" nodig zou hebben om deze zaak aanhangig te maken en te onderzoeken bij de Klachten Commissie. Eerdere e-mail uitwisselingen waarin wij al maanden ons beklagen over corrupte gang van zaken bij die organisatie, werden zo behandeld om het vuile was binnenshuis te houden en tactieken te bedenken om Jaimey weg te werken van school. De klachtencommissie heeft bepaald dat zij de zaak niet verder zullen behandelen onder de mom van dat wij, als ouders, hen niet vertrouwen.

NIEMAND die dit bewijsmateriaal wil inzien; politie zou de aangifte gaan seponeren!

Tot nu toe word er nog steeds achter de schermen gerommeld daar de directrice van De Wielerbaan andere scholen leugens verteld over Jaimey, scholen die wij benaderen in de hoop dat Jaimey op een andere school verder kan gaan, waardoor Jaimey al heel lang niet meer naar school gaat. Jaimey gaat er gelukkig niet op achteruit aangezien hij thuis onderwijs krijgt van zijn ouders."

Ad Hombre

Ad Hombre

24-03-2015 om 11:42

AnneJ gezeik

3 postjes onder elkaar.
Subject dat geen enkele indicatie van de inhoud geeft. (anders had ik er niet op geklikt)

AnneJ laat zich weer eens van haar beste kant zien.

Leen13

Leen13

24-03-2015 om 11:50 Topicstarter

Ja hoor Hombre

Nooit gehoord van 'het houdt niet op'. Misschien verwachtte je hier de reclame van de overheid die o zo graag kindjes redt? Nou, dit is het gevolg van die campagne. Noem het maar gezeik.

amk

amk

24-03-2015 om 11:53

anneJ

je hebt al een draadje over de misstanden bij Jeugdzorg, dit past daar prima onder.

Leen13

Leen13

24-03-2015 om 12:06 Topicstarter

AMK

Dat draadje is al veel te lang.

amk

amk

24-03-2015 om 12:09

ja, dus

nu ga je nog meer draadjes openen.
Ik denk dat je het voor elkaar hebt, ik ga dit forum maar verlaten.

amk

Ah, dat meen je toch niet hoop ik? Ik vind ook dat de wijze waarop Annej haar boodschap verspreidt, je soms het zicht op de inhoud ontneemt. Maar het is me wel duidelijk waar haar missie vandaan komt, en als ik er weer even genoeg van heb (omdat ik er niets mee kan) sla ik het verder over.
Je kunt de draadjes toch negeren?

margaret

margaret

24-03-2015 om 13:02

inderdaad

Houd het nou lekker in je eigen draadje!

Evanlyn

Evanlyn

24-03-2015 om 13:14

Ad Hombre e.a.

Als je bij deze titel niet snapt waar dit draadje over gaat, dan is het hard nodig dat je kennis neemt van de inhoud ervan. Prima dus. Mensen die weten waar het over gaat en het niet willen lezen, slaan het gewoon over.

En sinds wanneer is het aantal draadjes dat iemand mag "hebben" gelimiteerd??

Ad Hombre

Ad Hombre

24-03-2015 om 13:59

Evanlyn

"Als je bij deze titel niet snapt waar dit draadje over gaat, dan is het hard nodig dat je kennis neemt van de inhoud ervan."

Dus bij een draadje genaamd 'het houdt niet op' moeten wij onmiddelijk begrijpen dat het om het zoveelste jeugdzorgzeurdraadje van AnneJ gaat?

Als haar naam erbij stond, ja, wellicht, maar die staat er niet bij en ik ben niet helderziend.

Leen13

Leen13

24-03-2015 om 14:03 Topicstarter

Zeuren

Hm, ik geloof dat ik niet de enige ben met een zeurfactor, je kunt er ook wat van Hombre.

Marea

Marea

24-03-2015 om 14:03

het slaat op AnneJ zelf

De titel "Het houdt niet op" slaat op AnneJ zelf die maar bericht na bericht blijft kopiëren van internet over zielige kinderen van wie altijd één kant van het verhaal wordt belicht, dus als lezer van zo'n verhaal kun je er niets mee want je weet niet of het de waarheid is.

Leen13

Leen13

24-03-2015 om 14:10 Topicstarter

Ja Marea

Tot het om je eigen kind gaat en dan denkt de rest er ook het hare en zijne van? Liever neem je de waarschuwing serieus.
Ik vind het ook slecht voor de politieagenten die hier moeten meewerken aan mishandeling van een kind door het van zijn ouders te scheiden.
Is dat je taak?
Dat kan alleen als we hulp omkatten tot 'justitie'.

Evanlyn

Evanlyn

24-03-2015 om 14:17

Politie

Die kan inderdaad beter achter de boeven aan gaan. En als je naar hun gezichten kijkt tijdens dit soort situaties, zaten ze inderdaad liever achter die boeven aan. Maar ja, ze moeten wel, anders zijn ze hun baan kwijt.

Evanlyn

Evanlyn

24-03-2015 om 14:18

Misschien

kan dit jongetje ook ontsnappen, net als Sylvano? Of zouden ze hem nu maar meteen gesloten plaatsen om ontsnappingen te voorkomen?

Leen13

Leen13

24-03-2015 om 14:24 Topicstarter

Inderdaad

Ik had mijn kinderen geïnstrueerd hoe ze konden ontsnappen en mij waarschuwen zodat ik ze kon ophalen, mocht het er toch van komen dat ze ergens 'opgehaald' zouden worden. Man, man, wat een angst heb je dan.
Mogelijk dat deze jongen ook kan ontsnappen en verborgen gehouden worden. Of dat de kinderrechter onmiddellijk het besluit terugdraait.
Want welke kinderrechter neemt hier nou de verantwoordelijkheid voor? Je neemt even een besluit, op grond van protocolletje zoveel, en je wast je handen in onschuld dat het betekent dat een kwetsbaar kind, want al grote problemen om passend onderwijs te vinden, dat geeft al spanning genoeg, ook nog gescheiden wordt van zijn ouders? Zijn warme nest kwijtraakt? Door anderen verwaarloosd, onbegrepen en misbruikt kan worden? Geen toegang meer heeft tot zijn schoolboeken? En mogelijk jaren kwijtraakt zonder onderwijs? Dat een kind van 10 jaar door de politie meegenomen wordt alsof het een boef is?
Wie ben je dan dat je zoiets besluit?

Evanlyn

Evanlyn

24-03-2015 om 15:03

Tja

Bij Sylvano was de kinderrechter er ook in mee gegaan. En Sylvano zou als straf voor het weglopen gesloten geplaatst gaan worden. Pas toen hij zo lang weg was dat het pijnlijk voor ze werd, kon opeens een netwerkplaatsing geregeld worden.

Denk maar eens aan die kinderrechter die zelf toegaf dat ze altijd meeging in wat Jeugdzorg zei. Want als er niks aan de hand was, zou dat "vanzelf" wel aan het licht komen.

AnneJ en Ad Hombre

@AnneJ, Je had dit draadje beter onder ouders en school kunnen plaatsen, want daar is juist de ellende begonnen! Daar ging het fout, blijkbaar mocht daar de onderste steen niet boven komen. Als die andere acties zijn uit het boekje waarbij de school als deskundige wordt gezien. Zo zie je maar wat een klacht bij de klachtencommissie toe leidt.

@Ad Hombre, dergelijke situaties kunnen ontstaan uit conflictsituatie met een school. Dan dien je als ouder contact op te nemen met een onderwijsconsulent, het conflict niet in de media of op het schoolplein uit te spelen en vooral de school geen reden te geven ( klacht indienen) om een melding te maken. Meestal loopt het dan met een sisser af. En de school blijft buiten schot.
Maar dat betekent niet dat die jongen en zijn ouders de enige zijn die door een school zo zijn behandeld. Dan merk je wel wat objectief en rechtvaardigheid inhoudt.
Als je er niet over wilt lezen, sla je het over. Maar een hoop gezeik is het wel.

Ps.

Een klacht toe kan leiden.

Ad Hombre

Ad Hombre

24-03-2015 om 16:02

Flanagan

"Als je er niet over wilt lezen, sla je het over."

Da's het punt Flanagan. Dat zou ik doen als het onderwerp enige indicatie gaf van de inhoud. Maar dat doet AnneJ niet.

Er staat: "Het houdt niet op"
of "Nederland een rechtsstaat?"

En nooit eens even lekker duidelijk:

"Anti jeugdzorg draadje AnneJ VII"
"Anti jeugdzorg draadje AnneJ VIII"
"Anti jeugdzorg draadje AnneJ IX"
enz...

Op andere sites lossen ze dat op met 'Het grote XXX topic', dat dan steeds verder wordt aangevuld. Dat weet je precies waar je moet wezen om eens lekker over XXX te lezen en vooral waar je niet moet wezen als XXX je geen klap interesseert.

Dus doe het met een "Het grote jeugdzorg topic, deel X" draad, dan hoeven ik en de anderen die dat gezeur zat zijn niet het risico te lopen weer in een AnneJ moeras weg te zakken.

Yeti

Yeti

24-03-2015 om 16:15

als een crimineel?

Of de UHP terecht is, weet ik niet. Maar die beelden op YouTube tonen toch geen jongen die 'als een crimineel' wordt weggevoerd? De jongen heeft zijn handen in zijn jaszakken, en een agent heeft zijn arm op de rug van de jongen liggen, ter hoogte van zijn middel. Ik zie daar echt niks raars in. AnneJ doet net of de jongen geboeid wordt weggevoerd, maar daar is helemaal geen sprake van.

Leen13

Leen13

24-03-2015 om 16:20 Topicstarter

Valt het mee Yeti?

Als je tienjarige voor het front van de buurt door 3 politieagenten wordt opgehaald? Je geeft je kind mee in een voor je kind onzekere situatie en er is geen bekende bij hem? Gewoon meegeven? Zonder ouder erbij? Je kind alleen laten gaan? Heb je zelf nog een tienjarige?

Tijgeroog

Tijgeroog

24-03-2015 om 16:21

amk (ot)

Ga nou niet weg, ik vind je berichten altijd zo interessant om te lezen. Volgens mij hebben wij, en ook onze 9-jarigen, best wat overeenkomsten.

Van de Forumbeheerder

Van de Forumbeheerder

24-03-2015 om 16:24

Beste allemaal

Ik vind het wel een goed idee. Ik lees erg vaak kritieken op de draadjes met een vage titel. Ik heb de naam van dit draadje gewijzigd in Jeugdzorg en ik wil AnneJ verzoeken daar in het vervolg haar bijdragen te plaatsen.

Draadjes worden niet langer dan 1000 postings dus tegen die tijd kan er weer een nieuw draadje gestart worden met Jeugdzorg deel 2. Nieuwe aparte bijdragen van AnneJ over jeugdzorg worden verwijderd.

Het is handig voor de mensen die de postings van AnneJ willen omzeilen en het is handig voor de mensen die juist extra geïnteresseerd zijn in deze mededelingen.

Met vriendelijke groet,

Forumbeheer Ouders Online

Leen13

Leen13

24-03-2015 om 16:26 Topicstarter

anti jeugdzorg

Ik ben niet tegen goede jeugdzorg. Zorg als ambulante begeleiding op scholen, zorg voor tienermoeders, verstandelijk gehandicapte kinderen en gezinnen, steun aan gezinnen die het moeilijk hebben door ziekte of andere zaken. Goede jeugdzorg is hard nodig.
Net als goede jeugdhulpverlening.
Ik ben wel tegen de kindermishandelingsmaffia, in scholen en instellingen, die gewone gezinnen met gewone problemen criminaliseert en niet helpt maar vernietigt op grond van subjectieve verhalen en dit soort immorele toestanden als een kind dat een probleem heeft om een goede school te vinden, dat thuis doorleert, waar de ouders er alles aan doen, zelfs als de ouders er niets aan doen. Los het probleem op! En dat wordt niet opgelost door dit soort, voor een kind, bedreigende situatie te veroorzaken.
Ik vind het niet normaal dat mijn kind in aanraking komt met justitie als het niet lukt met de schoolgang en er zijn problemen. En dat ga ik ook niet normaal vinden. Het helpt namelijk niet en het veroorzaakt diepe ellende en trauma's voor een kind en een gezin.

Yeti

Yeti

24-03-2015 om 17:44

tja AnneJ

Blijkbaar is voor jou aanval de beste verdediging. Jammer, want ik had de moeite genomen om me in de filmpjes en zo te verdiepen. Ik geef een inhoudelijke reactie en dan krijg ik zo'n kinderachtige reactie terug. De gemiddelde tienjarige zou nog volwassener reageren.

Maar los daarvan, vind ik nog steeds dat de jongen niet als een crimineel (!) wordt behandeld door de politie. Eerder als een passagier.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.