Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Lanza

Lanza

11-11-2019 om 21:14

Kinderen krijgen, maar er niet voor zorgen


Lanza

Lanza

17-11-2019 om 19:02

Op zich begrijp

ik pt werken heel goed als je kleine kinderen hebt (zeker als ze jonger dan 4 zijn), maar ik vraag me dan wel af waarom zoveel vaders doodleuk ft blijven werken.

Triva

Triva

17-11-2019 om 19:04

Als je serieus bent geef je antwoord op de volgende twee vragen:

"Ik voel als vrouw trouwens veeeeeel meer weerstand van alles en iedereen nu ik ft werk, dan eerder toen ik nog pt werkte. "

1 Wié zorgt er nu voor de kinderen als jij werkt? Zie de titel van deze discussie.
2 Hoeveel procent van de wakkere uren per week ben jij bij beide kinderen?

Jackie

Jackie

17-11-2019 om 19:04

ja maar bieb

Werken is zo veel meer dan alleen geld verdienen.. Ik durf te wedden dat Lanza niet werktvoor het geld want ze redden het vast met 1 salaris. Lanza werkt om bij te dragen aan de maatschappij en voor haar eigen persoonlijke groei.
Ik stel voor dat we allemaal fan worden van Lanza. Als we haar nou die bevestiging geven waar ze zo naar snakt.. Dan laat ze ons misschien met rust.

vlinder72

vlinder72

17-11-2019 om 19:06

Jackie

Gelukkig niet. Hij werkt meer.

Hij is alleen twee middagen in de week thuis. Ook dat kan. Misschien niet in de wereld van lanza. Maar het kan.

Ik wil niet in het clubje van lanza. Dan krijg je kritiek en zo van de boze buitenwereld. En moet ik op missie omdat mannen pt moeten werken en vrouwen ft. En het huishouden moet 50/50 verdeeld worden en wij moeten dan ook een soort kwaliteitsuurtje instellen waarin iedereen braaf met elkaar speelt en zo. Mijn pubers zijn niet zo meegaand ben ik bang. Puberella rolt vooral met haar ogen als puberbroer iets afschuwelijks doet zoals iets tegen haar zegt. Bovendien is er altijd wel iemand aan het sporten.

Kaaskopje

Kaaskopje

17-11-2019 om 19:07

Hoe het heurt

Het is logisch dat je geen kritiek krijgt: jullie doen het precies zoals het heurt.===

Ach Lanza, het zit je dus dwars dat jouw afwijkende patroon bijzonder gevonden wordt? Dat is toch juist wat je zo prettig vindt? Anders dan hoe het heurt? Je zou ook kunnnen denken dat andere minder standaard patronen je solidariteit dan júist verdienen ipv de integriteit van die mensen in twijfel te trekken.

Maar je werkt dus ft. Je man verdient minder. Waarom werk jij dan niet minder? Dan is het helemaal gelijkwaardig en loopt je man niet het risico dat jij steeds fijnzinnig laat voelen dat je meer in het laadje brengt. Dat risico lijkt me zeer groot.

Jackie

Jackie

17-11-2019 om 19:10

Ja Lanza

Ik vind ook dat je gewoon evenveel hoort te werken als je man. Wel gewoon 50/50 hoor.

Jackie

Jackie

17-11-2019 om 19:11

haha vlinder

Je vergeet dat je dan ook elk half uur OO moet checken he!

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

17-11-2019 om 19:15

#362

Verkeerde forum.
Misschien dat ze daar op Fok wel antwoord op weten.

Lanza

Lanza

17-11-2019 om 19:16

Vragen:

1 Wié zorgt er nu voor de kinderen als jij werkt? Zie de titel van deze discussie.
2 Hoeveel procent van de wakkere uren per week ben jij bij beide kinderen?

1. Kdv/ school/bso en mijn man.
2. Kinderen wakker van 6 tot 8 is 14 uur.

Ik werk 5x 7 overdag + nog ongeveer 5-8 uren 's avonds, heb nauwelijks reistijd, dus ben van de 14 uur per dag bijna 7 uren bij mijn kinderen. Bijna 50% dus.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

17-11-2019 om 19:19

Pffff

Ik vrees dat mijn man het helemaal niet zo geweldig had gevonden om thuis te moeten zijn toen de kinderen nog echt klein waren. Hij had het heus wel gedaan als het moest hoor en dan ook wel echt zijn best gedaan, maar echt de hele dag keutelen met die kleintjes was toch meer mijn ding eigenlijk.
Mijn man is pas echt actief geworden toen de kinderen peuters werden en er gestoeid kon worden, er hele bouwwerken gemaakt konden worden van duplo en er een soort van gesprek kon worden gevoerd.

Ik zag het ook op de psz. De moeders zaten met elkaar te kwekken, de vaders zaten op hun telefoon.

Ik vind dus niet dat moeders het beter kunnen dan vaders, maar ik durf wel heel voorzichtig te stellen dat de meeste moeders het leuker vinden dan vaders om met klein grut om te gaan.

Jackie

Jackie

17-11-2019 om 19:22

spitsuur Lanza

Hey Lanza wat doe jij hier tijdens jullie 19.00-20.00 spitsuur? Hebben de kinderen je niet nodig?

Lanza

Lanza

17-11-2019 om 19:26

Quote:

echt de hele dag keutelen met die kleintjes was toch meer mijn ding eigenlijk.

En als dat nou niet je ding is? En ook niet van je man? Baby maar afstaan dan?

Lanza

Lanza

17-11-2019 om 19:27

Jongste ligt er al in

Oudste wordt as we speak in bed gestopt door mijn man.

Emmawee

Emmawee

17-11-2019 om 19:34

Waar gaat het nou eigenlijk om?

Moeten mensen bepaalde banen (welke?) niet aannemen als ze kinderen hebben?

Of moeten ze niet aan kinderen beginnen als ze (zoals ik in #66 schreef niet van plan zijn om er (zelf) tenminste (ook) x uur per (?) voor te zorgen.
Lanza, zou je dat eens kunnen invullen?

Of gaat het je er eigenlijk om dat het verkeerd is dat allerlei traditionele verdelingen nog steeds een rol spelen?

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

17-11-2019 om 19:34

Die rekensom

Rammelt wel een beetje.
En ik vraag me ook af waarom Lanzaman dan terug moest naar 28 uur. Met deze urenverdeling had hij toch ook makkelijk 32 uur kunnen blijven werken.

Emmawee

Emmawee

17-11-2019 om 19:36

#373

"Baby maar afstaan dan?"

Als dat de enige oplossing is die je in zo'n situatie kunt bedenken, had je er inderdaad beter niet aan kunnen beginnen.

Jackie

Jackie

17-11-2019 om 19:40

Toch geen spitsuur zoals je beweerde, dus

of alleen spitsuur voor je man.

Afwijken van de norm

Ik heb zowel geen commentaar (nog geen opgetrokken wenkbrauw) gekregen toen ik full time thuisblijfmoeder was als toen ik full time buitenshuis werkte. Wel bijzonder dat jij, Lanza, zo onder vuur ligt vanwege je full time baan, iets wat je pas net een maandje doet (gezien je draadje van half oktober waarin je nog 32 uur werkte ). In wat voor omgeving verkeer jij? Met net zo snoeihard ver(voor)oordelende mensen als jij?

skik

Lanza

Lanza

17-11-2019 om 19:43

Quote:

En ik vraag me ook af waarom Lanzaman dan terug moest naar 28 uur. Met deze urenverdeling had hij toch ook makkelijk 32 uur kunnen blijven werken.

Wij willen niet dat onze kinderen iedere dag op het kdv, of de bso zitten. Samen een uur of 70 werken is echt de max. Anders gaan er andere dingen wringen.

Jackie

Jackie

17-11-2019 om 19:46

Komt er nou

nóg een eis van de Lanzapolitie voor jonge stellen met kinderwens? Dat beide ouders keutelen met kleine kinderen leuk moeten vinden? Anders wordt de sterilisatie niet ongedaan gemaakt hoor.

Trouwens, geldt voor ongesteriliseerde stellen dan geen verplichting om elke verandering (bijvoorbeeld opeens minder inkomen, of een scheiding) door te geven aan het Lanzabestuur? Anders loopt dat ongesteriliseerd wild ook maar zo los. Moeten ze straks hun baby afstaan omdat ze er achter zijn gekomen dat keutelen niet hun ding is.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

17-11-2019 om 19:53

Dat is leuk bedacht

Maar een deel van die 70 uur speelt zich af in de avonduren.
En 32 en 40 is.....

Jackie

Jackie

17-11-2019 om 19:56

in your dreams Lanza

Ik denk dat Lanza echt haar best doet om haar kinderen een goede opvoeding te geven, dat geloof ik wel. Maar volgens mij valt het reuze mee met die 'bakken kritiek' die ze over zich heen zou krijgen. Sterker nog Lanza: you wish. Volgens mij droom jij er gewoon van om tussen alle saaie ongeemancipeerde parttime werkende vrouwen de enige te zijn die uitblinkt. De eerste in haar soort, iemand die het wél is gelukt, iemand die tegen alle kritiek (je word nog net niet gestenigd!) kiest voor het juiste. Een pionier, een heuse Aletta Jacobs.
Al die negatieve reacties waar je het over hebt krijg je helemaal niet. Misschien alleen een fractie. Of misschien gewoon alleen in je hoofd. En de weerstand die je niet in je omgeving voelt probeer je hier uit te lokken. Maar het lukt je niet want niemand hier vind jou raar.
Misschien een forum voor gereformeerde moeders eens proberen. Dat rebelleert wat lekkerder.

Jackie

Jackie

17-11-2019 om 20:01

oei

veel te snel geschreven, wat een dt-fouten...

Amsterdamse

Amsterdamse

17-11-2019 om 20:02

He balen

En ik dacht nog wel een hele geëmancipeerde vrouw te zijn door mijn eigen geld te verdienen, ook nog als zelfstandige, én ook nog meer geld te verdienen dan man. En man kookt ook nog eens elke dag.
Zat ik er even naast!

mirreke

mirreke

17-11-2019 om 20:15

Ik krijg

steeds meer het vermoeden dat Lanza gewoon bij jeugdzorg werkt en aan het polsen is hoeveel ouders hier eigenlijk gemeld zouden moeten worden, omdat ze niet voldoen aan het standaardplaatje dat gebruikt gaat worden om ouders langs de meetlat te leggen.

Lanza

Lanza

17-11-2019 om 20:16

Quote:

Maar een deel van die 70 uur speelt zich af in de avonduren.
En 32 en 40 is.....

Dat maakt niet uit, je bent die uren wel aan het werk. We zitten nu op 68, dat is voor ons ruim genoeg. Anders gaat het ten koste van andere belangrijke dingen en dat willen wij niet. Het kan maar zo zijn dat het volgend jaar weer net even anders is, wij kijken wat nodig is en spelen daar zo goed mogelijk op in. Dit project waardoor ik nu 40 uur werk duurt een half jaar, daarna kijken we weer verder.

Mijn man werkt nu 3x 9, waardoor hij vier dagen thuis kan zijn en ook na school op het plein kan staan de meeste dagen, dat vinden we echt heel belangrijk om onze kinderen te bieden. Meer opvang willen we niet.

Triva

Triva

17-11-2019 om 20:17

Lanza

Ik vroeg hoeveel procent van de tijd je bij beide kinderen bent, dan moet je de tijd dat de ene in bed ligt en de andere naar bed wordt gebracht door je man niet meetellen.

Maar al is het 50%, dat is precies wat zo iemand ook heeft die 3 wk op het booreiland zit en 3 wk thuis is.

Daarbij vraag 1: hoe dúrf je het over mensen te hebben die 'niet voor hun kinderen zorgen' als je zelf zoveel werkt en je kind naar kdv/bso brengt of bij partner achterlaat? Dat doen 'die andere mensen' toch precies zo? Ze werken en partner of kdv/bso zorgt voor de kinderen. Denk je werkelijk niet (met jouw vreemde manier van denken) dat een kind nog beter af is dan die van jou als er 1 ouder bij het kind is zonder kdv of met minder kdv? Ik ben de laatste die kdv/bso afkeurt maar ik vind dat jij behoorlijk met twee maten meet. Nee dat vind je niet want je bent van mening dat beide partners carrière moeten maken ook al vinden ze zelf van niet. Daarbij wat is carrière nu eigenlijk? Een hoop stress en onzekerheid in de tijd dat je kinderen klein zijn. Een fijne baan, geen druk om te presteren etc lijkt mij een stuk beter.

en tenslotte, jij hebt een baan waar je dus nog heel veel thuis kan werken. Je gaat dus straks ook roepen dat je gesteriliseerd moet worden als je een baan hebt waarbij je wel eens meer dan een week achter elkaar van huis bent, als je baby's niet erg leuk vindt én als je een baan hebt die je niet voor de helft van de tijd thuis kunt doen?

Triva

Triva

17-11-2019 om 20:19

oja

"Mijn man werkt nu 3x 9, waardoor hij vier dagen thuis kan zijn en ook na school op het plein kan staan de meeste dagen, dat vinden we echt heel belangrijk om onze kinderen te bieden. Meer opvang willen we niet."

Ik ben het nu ook helemaal kwijt. Mijn kinderen zijn nooit naar de opvang geweest, is dat nu beter of slechter?

Lanza

Lanza

17-11-2019 om 20:27

Quote:

Maar al is het 50%, dat is precies wat zo iemand ook heeft die 3 wk op het booreiland zit en 3 wk thuis is.

Als mijn zoontje in zijn bed heeft geplast dan ben ik het die zijn bed verschoond. Als mijn jongste gedroomd heeft en huilend wakker wordt, dan knuffel ik hem en stel hem gerust. Als mijn kind zoals vorige week ineens hoge koorts heeft, dan ben ik bij hem en brengen we samen de dag door op de bank en maak ik kippensoep. De weekenden ben ik 100% van de tijd thuis met mijn kinderen, dus daar gaat je vergelijking al mank.

Het gaat om continuïteit kunnen bieden, een veilige thuishaven kunnen bieden. Ik werk nu een maandje ft hiervoor heb ik jaren pt gewerkt. Ik ben de eerste maanden volledig thuis geweest bij mijn kinderen en heb lang bv gegeven. Allemaal heel anders dan dat ik die jaren op zee had doorgebracht. Dan had ik echt die binding niet gehad met beide kinderen.

Marinade

Marinade

17-11-2019 om 20:29

Applaus

Even terug naar #283

Lanza: “Je kunt niet het leed van de hele wereld op je schouders nemen. Ik wil er allereerst voor mijn eigen gezin en familie zijn, daarnaast zijn mijn vrienden erg belangrijk voor mij, dan doe ik nog vrijwilligerswerk, mantelzorg en is mijn werk ook nog maatschappelijk relevant, dus ook daar maak ik een verschil.”

Mooi, dat woordje “ook” in de laatste zin. Zij maakt het verschil! Overal!

En dan, tromgeroffel:

“Voor de rest hoop ik dat andere ouders daar een voorbeeld aan zullen nemen en ook betrokken zullen zijn bij hun kinderen, etc. etc.

Serieus: is dat je doel? De wens dat anderen een voorbeeld aan jou, Lanza, nemen? Waarom? Er zijn zoveel smaken, waarom is die van jou te verkiezen boven alles?

Misschien een andere verpakking kiezen voor je boodschap? Want ik geef je op een briefje dat als je practice wordt overschaduwd door veroordelende preach, dat het ‘m niet gaat worden.

Iets met empathie en welbegrepen bescheidenheid.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.