Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Lanza

Lanza

11-11-2019 om 21:14

Kinderen krijgen, maar er niet voor zorgen


Lanza

Lanza

12-11-2019 om 16:07

Quote:

Je nee is dus toch niet helemaal duidelijk en helder? Als je als gezin naar het buitenland kunt vertrekken zijn school, vriendjes, familie, mantelzorg en vrienden minder een issue?

Voor ons is het nu een helder en duidelijk nee. Dat je met een peuter wel die keuze maakt en weinig verdere binding met Nederland snap ik heel goed, als gezin dan. In je eentje emigreren en je gezin achterlaten begrijp ik dan weer niet.

Lanza

Lanza

12-11-2019 om 16:09

Het knullige is wel vaak

dat die grote kans voor de ene, het ontslag van de ander betekent, dus onder de streep heb je dan alsnog een probleem als gezin. Je moet er maar zin in hebben als partner- van.

Lanza

Je kan het als knuligs zien, maar ook als iets moois. Iemand geeft iets op voor zijn/haar partner en het komt ook nog goed met die mensen.

Je lijkt op mijn partner. Hij scant altijd zijn omgeving om iets te zoeken waar hij kritiek op kan geven. Ik heb er wel eens grapjes over gemaakt. Tijdens het autorijden bijvoorbeeld gaat het vaak over weinig anders dan het slechte rijgedrag van anderen. Het lijkt een soort behoefte.

Thera

Precies dat. Voortdurend om je heen kijken of er iets is om kritiek op te leveren. Want iets of iemand voldoet niet aan je eigen standaard. En dat is voor sommigen de lat waar iedereen aan moet voldoen.

Lanza

Lanza

12-11-2019 om 17:19

Daar herken ik mezelf niet in

Alleen ik ben er wel gevoelig voor als ouders niet voor hun kinderen zorgen ja, dat valt me op. Dat zou eigenlijk iedereen op moeten vallen. Kindermishandeling is een groot probleem, maar wordt nog heel vaak genegeerd door de omgeving.

@Emma

@Emma

12-11-2019 om 17:24

Lanza

"Alleen ik ben er wel gevoelig voor als ouders niet voor hun kinderen zorgen ja, dat valt me op. "

Je zou kunnen uitzoeken waar die gevoeligheid vandaan komt. Natuurlijk vindt iedereen hier dat ouders voor hun kinderen moeten zorgen. Jij komt nogal dwangmatig en neurotisch over. Ga dat eens onderzoeken, het is echt niet normaal. Het zegt iets over jou.

Lanza

Lanza

12-11-2019 om 18:11

Dus jij hebt geen problemen

met kindermishandeling (verwaarlozing is een vorm van kindermishandeling)? Lees je eens in.

Een verhaal dat hier wordt genoemd, een alleenstaande moeder die geen kinderopvang regelt tijdens haar werk voor kinderen onder de 10. Een vader die het helemaal laat afweten en zich volledig onttrekt aan de zorgplicht. En dat is nog maar één voorbeeld van de duizenden vergelijkbare situaties die na een scheiding waarbij de vader met de noorderzon vertrekt ontstaan.

Doet dat jou dan helemaal niks?

vlinder72

vlinder72

12-11-2019 om 18:15

Lanza

Maar wat wil je daar dan aan (laten) doen?

Niki73

Niki73

12-11-2019 om 18:20

Lanza

Ga eens voor je kinderen zorgen. Het is spitsuur en je zit de hele dag al op het forum en nu nog steeds. Je reinste verwaarlozing van je kinderen (en je man). Om van een slecht voorbeeld maar te zwijgen.

Lanza

Lanza

12-11-2019 om 18:25

Het zou mooi zijn

als je alle jongens rond een jaar of 15 tijdelijk kon laten steriliseren. Zodra een man vader wil worden dan volgt eerst een gesprek. Pas wanneer de man met goede argumenten komt hoe hij het ouderschap gaat combineren met andere verantwoordelijkheden en hij realistisch kan aangeven hoe hij alles gaat regelen kan de sterilisatie ongedaan worden gemaakt.

Hetzelfde geldt voor meisjes, die krijgen een spiraal en krijgen dezelfde behandeling.

Vanaf het moment dat de vrouw zwanger is zou je nog een zorgplicht en financiële plicht kunnen uitroepen. Weigert iemand? Dan volgt een boete en in het ergste geval een gevangenisstraf.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

12-11-2019 om 18:30

Waarom

gaan jullie nou toch door met het reageren op deze huistrol?
Deze persoon is niet echt en verziekt ons mooie OO momenteel behoorlijk.

Fransien

Fransien

12-11-2019 om 18:31

Gedwongen sterilisatie tot je aan de eisen voldoet

Lanza wil hier het zelfbeschikkingsrecht over je eigen lijf afschaffen.
Hmmm, hoe zou dat nou toch zitten met mensenrechten.

Fransien

Fransien

12-11-2019 om 18:32

Sorry Dendy

Je hebt gelijk, ik had haar de lol niet moeten gunnen.

Emmawee

Emmawee

12-11-2019 om 18:42

Hahahaha

Hè dat was even lekker hard lachen na een dag hard werken.

Lanza

Lanza

12-11-2019 om 18:43

Kinderen zijn ook

mensen hè? Dus die mogen zich evengoed beroepen op die mensenrechten. Ouders hebben rechten, maar tegelijkertijd de plicht om voor hun kinderen te zorgen. Ook dit is bij wet vastgesteld.

Artikel 05
Wat moeten de ouders doen?
De ouders en anderen helpen het kind bij zijn of haar rechten. De ouders en anderen moeten goed voor het kind zorgen. Zij moeten zorgen voor goed eten, een goed huis en dat het kind naar school kan gaan. Als de ouders het niet goed doen, dan moet de overheid ingrijpen.

Als je er niet bent is het duidelijk dat je niet voor bovenstaande zaken kunt zorgen. Je bent dan nalatig. De overheid zou vaker kunnen ingrijpen in dit soort gevallen.

Lanza

Lanza

12-11-2019 om 18:47

Nog een interessant stuk:

Ouders hebben de eerste verantwoordelijkheid voor de verzorging en de opvoeding van hun kind. Als ouders deze verantwoordelijkheid niet kunnen dragen, dan kan een voogd deze verantwoordelijkheid op zich nemen.

Kinderen hebben het recht om bij hun ouders op te groeien. Tenzij dat niet in het belang is van het kind. De bedoeling van opvoeden is dat het kind zo goed mogelijk wordt begeleid naar zelfstandigheid. De overheid heeft de plicht ouders hierbij te ondersteunen als zij dat nodig hebben. Dat kan bijvoorbeeld door ouders begeleiding te bieden bij hun opvoedtaken.

Ouders of andere wettelijke verantwoordelijken hebben de primaire verantwoordelijkheid voor de zorg, begeleiding en opvoeding van hun kinderen. De overheid moet dit respecteren en hierin ondersteuning bieden.

Bestorming

Ach, de uitspraken van L, worden steeds bizarder. Ze laat steeds meer haar ware gezicht zien; dan komen er termen als sterilisatie van 15-jarigen en kindermishandeling etc om de hoek kijken.
Wie haalt zulke elementen nu eigenlijk in haar hoofd?. In ieder geval m.i. geen weldenkend mens.
In een ander draadje werd L. op een gegeven moment zodanig veel bestookt met vragen over afvallen, dat ze niet meer reageerde. Blijkbaar is die taktiek de enige manier die bij L binnenkomt.

Lanza

Lanza

12-11-2019 om 18:49

Niet voor niets

wordt in deze artikelen niet over ouder gesproken maar over ouderS. Het spreekt voor zich dat als een van de ouders langdurig in het buitenland woont hij/ zij niet kan voldoen aan deze zorgplicht.

Maar de rechten van kinderen worden helaas maar al te vaak genegeerd

Hangkous

Hangkous

12-11-2019 om 18:50

Zielige kindjes van Lanza

Zelfs tijdens de gezinsavondspits zit mama vastgekleefd aan haar scherm.

Ik zal maar even bellen met jeugdzorg en dan kunnen zij samen met de politie wel uitvogelen wie je bent en waar je woont.
Ik vind dat die kleintjes van jou wel heel erg weinig aandacht krijgen. Dat zou strafbaar moeten zijn.

Meldplicht

Heeft OOL al een meldplicht?

En dan even volgen hoe goed de overheid je kinderen gaat verwaarlozen en mishandelen.

Hoedan

Hoedan

12-11-2019 om 19:21

Lanza en OO forum beheer

Werkelijk waar. Wat is dit toch?
Je reacties in dit draadje slaan echt helemaal nergens op.

Dit draadje lijkt me een goed voorbeeld dat we hier met een trol te maken hebben. Of met 1 of ander experiment van het beheer ofzo. De lol gaat zo wel van dit mooie forum af.

Pennestreek

Pennestreek

12-11-2019 om 19:43

Dus toch

Zie mijn reactie #67. Had ik toch gelijk. Ik vind het reden om haar toegang tot het forum te ontzeggen.
Inderdaad, arme kinderen van Lanza. Je zal maar zo’n moeder hebben...

Lanza, wat vind je hiervan?

Emma schrijft:"Natuurlijk vindt iedereen hier dat ouders voor hun kinderen moeten zorgen. "
En dan schrijf jij: "Dus jij hebt geen problemen met kindermishandeling (verwaarlozing is een vorm van kindermishandeling)?"

Waarschijnlijk...

...heeft ze niet eens kinderen. Sowieso heeft zij (of misschien wel een hij) geen leven. Anders zit je niet de hele dag door te forummen en steeds vreemdere reacties te geven. Of zou Lanza misschien bij de Speld of de Nieuwspaal werken en dit in opdracht van haar baas doen op zoek naar inspiratie?

En ja, elke reactie voedt dat. Negatieve aandacht is ook aandacht.

Maar ondertussen zit ik me in stilte te bescheuren van het lachen om die typische schrijfstijl! Met "ik vind persoonlijk" en "100%" en "iedereen" en "nooit" en "altijd" en "al die mannen". En die loopband, vijf trappen en tijdelijke sterilisaties van pubers, hoe kom je er op!

Lanza

Lanza

12-11-2019 om 19:59

Spitsuur

Wij hebben altijd spitsuur van 5 tot 6 (kinderen halen, eten koken, eten, opruimen) en van 7 tot 8 (flesje geven, spelen, ravotten, knuffelen, liedjes zingen, in bad, pyjama aan, boekjes lezen, tanden poetsen, in bed stoppen).

Van 6 tot 7 houden we bewust een relaxuurtje voor ons allemaal. Dat vinden we alle vier fijn, om tot rust te komen na een drukke dag.

Hangkous

Hangkous

12-11-2019 om 20:03

Ik heb Lanza al gemeld bij forumbeheer

Na een ruime (zeg maar bijna 2)weken kreeg ik antwoord dat ze nog geen aanleiding zagen om maatregelen te nemen.
Misschien moeten we met zijn allen nog eens melden en dan met voorbeelden.
Het is inderdaad jammer dat dit mooie forum zo naar de kl.t. gaat.
Een aantal jaar geleden is het forum van een damesblad zo ook naar zijn eind geholpen.

Hangkous

Hangkous

12-11-2019 om 20:08

Zelfs in je spitsuren

Zie jij kans hier te posten. Zelfs met pubers red ik dat niet, hier namelijk geen telefoons aan tafel en tijdens het afwassen en opruimen gaan we door met t werk.

Lanza

Ik had een vraag

Libera

Libera

12-11-2019 om 20:15

Huh?

Maar Lanza doet toch niks verkeerd??
Als je haar zou weren, is dit forum niks meer waard.

Lanza zelf stoort me niet, wel de gigantische stroom aan aandacht die ze krijgt. Eng.

Pennestreek

Pennestreek

12-11-2019 om 20:15

Hangkous

Idem hier. Ik snap wel dat ze nergens echt in strijd met de regels handelt/handelde, maar ik vind het echt naar dat 1 nieuwkomer de sfeer op ons mooie forum zomaar kan en mag verpesten. Eeuwig zonde.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.