Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Lanza

Lanza

11-11-2019 om 21:14

Kinderen krijgen, maar er niet voor zorgen


Libera

Libera

12-11-2019 om 20:18

Maar Pennestreek

Dat doet Lanza toch niet?
Hoe dommer en ongenuanceerde ze zich opstelt, hoe meer mensen zich over haar heen buitelen om haar aandacht te vangen.
Dat is mi verpestend voor dit forum.

Oh,

Bedoel je soms dat je je kinderen voor de tv zet zodat ze even hun snaveltjes houden. Uurtje me-time na zo’n drukke dag.

Mijn overbuurvrouw zette vroeger de kinderen al om 7:30 met een bordje boterhammen op schoot voor de tv. Kon ze zich relaxed aankleden. Het is een manier

Wel, toen mijn kinderen zo jong waren ( 2 en 5), kenden wij, ouders, geen relaxuurtje tussen 6 en 7. Die tijd staken wij liever in de kinderen zodat niet tussen 7 en 8 nog van alles gedaan moest worden. Maar zo heeft ieder zijn eigen systeem.

Hangkous

Hangkous

12-11-2019 om 20:27

Nou Lanza kan er ook wat van

Reageren in het afvaldraadje scherp oordelen en open deuren intrappen.
Daar wordt nog nauwelijks geschreven, omdat niemand daar zit te wachten op haar.
Vandaag zit ik ziekjes thuis en vermaak mij dan in haar draadje en ja scherp en veroordelend.
Verpestend voor deze draad, opdat de rest van het forum schoon blijft.

Hangkous.

Dat dacht ik nou ook, dit draadje is door haar gestart, geeft niets als het vol staat met..... ja, wat eigenlijk?
Veroordelingen en vooroordelen.
Nu ga ik koffie drinken, doe ik altijd van 20.30 uur tot 20.45 uur.

Lanza

Lanza

12-11-2019 om 20:32

Nee, wij hebben geen televisie

De kinderen vermaken zich samen prima, daar hoeven wij niet constant bovenop te zitten. Half 8/ 8 uur vinden we een mooie bedtijd, dus om 7 uur is het vroeg genoeg om met het avondritueel te beginnen.

Dit ritme bevalt ons allemaal erg goed en daar gaat het uiteindelijk om. Vandaag heb ik wel veel hier gezeten dat klopt. Ik voelde me niet helemaal fit en heb dus vanuit mijn bed mijn werk afgerond en ondertussen wat hier gepost. Gelukkig wel mijn deadlines gehaald.

Wel lief dat jullie zo bezorgd om mij zijn.

Pennestreek

Pennestreek

12-11-2019 om 20:51

Libera

Ja, dat doet ze wel. Dit forum was een plek waar iedereen zijn/haar problemen en probleempjes open en kwetsbaar kon bespreken en waar de forummers vanuit hun ervaringen raad konden geven. En dat kon soms ook best bot en direct zijn, maar nooit zo met gestrekt been, veroordelend, respectloos en duidelijk bedoeld om te kwetsen en reacties uit te lokken als Lanza. Daarmee is voor mij de veiligheid van dit forum verloren gegaan. En volgens mij ben ik niet de enige die dat zo voelt.
Ik vind dat jammer. Een draadje als dat van Nina destijds had nu geen schijn van kans gehad om op te leveren wat het nu heeft opgeleverd. En dat was nu juist het bijzondere en unieke van dit forum.
Intussen vind ik haar ideeën echt eng worden. Hopelijk komt Forumbeheer nu toch in actie.

Angela67

Angela67

12-11-2019 om 21:00

ik zou zeggen:

als je je ergert aan Lanza EN als je het niet met haar eens bent (en geprobeerd hebt met haar een serieuze uitwisseling van meningen vol te houden en geprobeerd hebt haar te begrijpen) dan hoef je niet te reageren.

Eén van de meest waardevolle lessen die ik hier in 20 jaar OO heb geleerd is dat je een ander niet kunt veranderen, alleen jezelf (en je reacties op anderen).

Aan de ene kant denk ik dat het onder het voormalige forumbeheer nooit zover was gekomen, aan de andere kant is dat voor mij geen reden om dit forumbeheer erom te veroordelen. Ik denk dat het namelijk veel internetverkeer genereert en dat dat broodnodig is voor de advertentieomzet. En als Lanza niet expliciet over de schreef gaat duikt iedereen er toch wel op.

Dit gezegd hebbende: ik denk dat Lanza betaald wordt om de zaak op scherp te zetten, en ik hoop dat het niet zo is. Maar of het waar is of niet: zolang er inhoudelijk gereageerd wordt (of sarcastisch - sorry, ik heb me ook al eens laten gaan maar probeer het echt niet meer te doen) blijft ze doorgaan. Welk doel zij of iemand anders ook heeft. ik vind het dat niet waard. Ik hoef haar niet te bevragen op haar meningen of te corrigeren. Ik hoef alleen maar te hopen dat ze het snel zat is als er niet meer gereageerd wordt.

gr Angela

Hangkous

Hangkous

12-11-2019 om 21:05

Jeetje

Paar weken geleden al een fikse keelontsteking, nu alweer ziek.
Zwakke gezondheid toch wel voor iemand die veel sport en een goede conditie heeft.
Ben je topsporter of zo? Dat is trouwens een ongezond beroep. Door dat vele trainen ben je erg vatbaar voor allerlei infecties. Oppassen dus.

Bezorgd?

Eerder ongeloofwaardig.

Een kind van 2 jaar speelt mogelijk een kwartier met grotere brus van 5, maar geen uur. Dus ja, ik geloof er geen fluit van van wat je hier schrijft.

Op school voerde de juf een rood stopbord in als de lln zelfstandig moesten werken. Maar deze waren ook 10 jaar. Een kind van 2, kent geen begrip van tijd.

Angela67,

Getver, het idee al dat iemand ingehuurd wordt om te trollen. Dat is toch begin van het einde. Zo slordig zal een organisatie toch niet zijn. Te meer reden om dat idee te stoppen.
PS zou het een leuke bijverdienste zijn, vraag ik mij dan af.

Pennestreek

Pennestreek

12-11-2019 om 21:15

Angela

Natuurlijk heb je gelijk dat niemand hoeft te reageren. Maar ook als niemand reageert vind ik haar reacties kwetsend en daardoor voel ik me beperkt in mijn communicatie hier. Ook al weet ik dat ik haar reacties niet serieus zou moeten nemen, ze bepalen toch wel hoe ik een draadje lees, ze leiden af, en ze bepalen mede de sfeer merk ik. Haar gedrag geeft gewoon af. Ook op forummers die hier al jaren schrijven, ook op mij.

Lanza

Lanza

12-11-2019 om 21:16

Ik ga verder

geen persoonlijke informatie delen over mijn gezondheid, maar ik heb iets wat af en toe opspeelt. Dat heeft niks te maken met het sporten dat ik 3x per week doe. Beetje flauw om dat er in deze context bij te slepen. Aan topsport doe ik zeker niet.

Een kind van 2 kent geen begrip van tijd, maar spelen met zijn grote broer kan hij echt lange tijd volhouden. Ik hoor dan alleen nog gelach en gegier. Ze kunnen het supergoed met elkaar vinden.

Fijn Lanza

Dat ze zo goed met elkaar kunnen. Ik kon daar ook altijd veel van genieten.

Ik had nog een vraag aan je

Hangkous

Hangkous

12-11-2019 om 21:25

Pot - - - - ketel

====Beetje flauw om dat er in deze context bij te slepen. Aan topsport doe ik zeker niet.====

Jij haalt overal ook dingen bij die geen moer met het onderwerp te maken hebben.
Dus de pot................

Libera

Libera

12-11-2019 om 21:27

Tsja Pennestreek

Het komt toch echt van twee kanten.
Lanza relt en stookt, zeer onsmakelijk naar mijn mening maar daar staat ze toch vrij in.
Ik vind het gewoon zo onbegrijpelijk dat ze zo ongelofelijk veel aandacht krijgt. En dat van een wijs forum dat toch allang weet dat negatieve aandacht net zo goed aandacht is.

Angela67

Angela67

12-11-2019 om 21:32

#132 Pennestreek

" Maar ook als niemand reageert vind ik haar reacties kwetsend en daardoor voel ik me beperkt in mijn communicatie hier. Ook al weet ik dat ik haar reacties niet serieus zou moeten nemen, ze bepalen toch wel hoe ik een draadje lees, ze leiden af, en ze bepalen mede de sfeer merk ik. Haar gedrag geeft gewoon af. "

Een helpende gedachte is misschien dat zij waarschijnlijk niet 'echt' is (en dus per definitie niet kwetsend kan zijn want een robot/trol heeft niet de bedoeling te kwetsen maar op te ruien. En jij bent slimmer dan daar telkens op te reageren.
En als ze wel echt is: dan heb je ondertussen gemerkt dat het helemaal niets uithaalt en dus kan het je het ook niet kwetsen. Waarom zou iemand op een forum jou zou uit balans brengen? Al die andere mensen bij wie je niet zo'n gevoel krijgt als ze iets posten wat heel rottig eruit komt en waar je het niet mee eens bent - die geven je niet dat gevoel denk ik. L. wel, maar het is dus mogelijk om het van te af te laten glijden. Denk eens aan alle tijd en energie die je over gaat houden Jij hoeft de mensheid niet te redden van Lanza door te reageren - dat bereik je volgens mij eerder door juist niet te reageren.

gr Angela

Oefening

Je kunt de bijdragen van Lanza ook zien als een goede oefening om onderscheid te maken tussen wat iemand zegt om te raken en hoe jij je daardoor (niet) laat raken. Een oefening in 'korrel zout' en niet 'persoonlijk' nemen.
Per slot is het geen 'veilige' forumomgeving voor gelijkgestemden maar een openbaar forum.

Astrid

Astrid

12-11-2019 om 23:08

Het vervelende is juist... off topic

Dat een hoop mensen zich niet kunnen beheersen en een hetze beginnen.

Dat mensen zichzelf slim gaan vinden dat ze het "doorhebben". Dat sommige mensen veel vaker in draadjes voorkomen dan ze zelf blijkbaar in de gaten hebben, maar TS ervan beschuldigen dat te doen. Dat mensen elkaar gaan ophitsen: zo ontstaat haat!
Hoe durf je, het gaat je niets aan. Pure pesterij is het.

Als die reageer-reacties heb ik als tijdverdrijf doorgelezen vandaag. Veel meer werk dan een paar postingen negeren van 1 persoon i.p.v. alle net-zo-goed-arrogante-kul-reacties van de schreeuwers of haters. Sommigen van jullie moeten zich een slag in de rondte schamen; je bent jezelf iets te belangrijk gaan vinden.

Kaaskopje

Kaaskopje

13-11-2019 om 01:14

Ad Hombre

Niet alle eigenschappen zijn altijd direct bekend. Dus als vader aanvankelijk een leuke vent was en waar je mee kon lachen en een goed gesprek mee kon voeren, die zolder geweldig kon verbouwen en een topsalaris had, die kan opeens minder fraaie kanten blijken te hebben. Ik denk dat de vrouw, waar de armen (brrrr...) in de rugzak van haar Russische man met respectabele baan aan een universiteit, rondgezeuld werden, dat ook niet had bedacht toen ze elkaar de liefde verklaarden.

Kaaskopje

Kaaskopje

13-11-2019 om 01:40

Lanza

Je hebt een bepaald beeld in je hoofd van het perfecte ouderpaar, maar je kunt je totaal niet voorstellen dat er meer perfecte ouderparen zijn dan hoe jij dat graag ziet.

" ...afgestemd worden op die baan dan? Zou andersom niet veel logischer zijn?

In de ideale situatie zou dat wel logisch zijn, maar niet iedereen kan naar believen banen uitzoeken die logischer zijn. Dus soms moet je schipperen tussen een iets minder ideale oplossing en het beste voor je gezin.

" Sommige werkzaamheden ziin niet te combineren met betrokken ouderschap. Een lange reistijd die ervoor zorgt dat je je kinderen zowel s ochtends als s avonds niet ziet, zou reden kunnen zijn om (op termijn) van baan te wisselen."

Voor mij niet. Ook dit is natuurlijk niet ideaal, maar soms moet je wel. Ik kwam vroeger elke werkdag om kwart voor 7 of half 10 thuis. Dat gold ook voor mijn man, we werkten soms ook op zaterdag (ik op een gegeven moment structureel) en heel af en toe op zondag, maar dan was de ander thuis. Mensen die in de verpleging zitten, of continuroosters draaien, zijn ook delen van de dag niet thuis, in tegenstelling tot mensen met een baan op kantoor of bijvoorbeeld een winkel. Je hoeft niet constant aan elkaar te klitten om een goede opvoeding en warm nest te kunnen garanderen. Soms is het zelfs zo dat je een leukere ouder kunt zijn als je niet in een bepaald keurslijf hoeft te worden geperst. Mensen die een baan hebben waarvoor ze langere tijd van huis moeten, zijn dan meestal ook voor langere tijd thuis. Hoe leuk is dat voor de kinderen? Wekenlang alle aandacht van beide ouders. En dan gaat de ander weer voor een periode weg, jammer dat is minder leuk, maar hoera daarna is hij of zij weer weken thuis! Er zijn mensen die bij dit leven zweren en ik geloof niet dat de kinderen hier allemaal schade van opgelopen hebben of nog oplopen. Niet meer dan bij ouders die zichzelf elke dag op de schouders kloppen omdat ze het beter doen dan alle anderen. Ik ken iemand die bij de marine is weggegaan voor zijn vrouw, maar ik geloof dat hij zijn hele leven heimwee heeft gehad.

Meelezer

Meelezer

13-11-2019 om 06:45

Bizar kuddegedrag

Ik verbaas mij over dit bizarre kuddegedrag. Lanza opent een éigen draadje en ipv zo slim te zijn om niet te reageren buitelen die domme schapen over elkaar heen om te proberen Lanza uit te leggen dat ze het verkeerd ziet. Vervolgens komen de klachten dat ze het forum verpest inclusief insinuaties dat ze betaalt wordt.

Is het nu écht zo moeilijk om vanaf nu alle reacties van Lanza te negeren? Hoe voeden jullie je kinderen eigenlijk op als je negeren en goed gedrag belonen door wel te reageren, zelfs op een forum niet kunnen toepassen?

Ga jullie schamen! Niet Lanza verpest het forum, dat doen jullie helemaal zelf! Voortaan plaatst de eerste die een reactie van Lanza ziet, de volgende tekst: We reageren niét op Lanza tenzij ze normaal deelneemt aan een discussie zonder veroordelingen.

Libera

Libera

13-11-2019 om 08:19

He Meelezer

Precies wat ik bedoel, jij legt het allemaal wat beter uit dan ik.

Ad Hombre

Ad Hombre

13-11-2019 om 08:39

Meelezer

"Voortaan plaatst de eerste die een reactie van Lanza ziet, de volgende tekst: We reageren niét op Lanza tenzij ze normaal deelneemt aan een discussie zonder veroordelingen."

Laat ik dan de eerste zijn om te voorspellen dat dat niet gaat werken. Vervolgens begint er een ellenlange discussie over wat normaal deelnemen is en wat veroordelingen zijn.

(ik heb zelf een puber)

Meelezer

Meelezer

13-11-2019 om 08:50

Wat stel jij voor? Mijn pubers waren een stuk makkelijker dan die kudde domme schapen hier, dommer dan ezels en die steen. Lanza heeft elke dag lol hier en die kudde maar roepen dat zij het forum verpest.

Ad Hombre

Ad Hombre

13-11-2019 om 09:00

Meelezer

Als ik het wist ging ik het eerst op mijn puber toepassen. Vervolgens schreef ik een boek en werd ik rijk

@Emma

@Emma

13-11-2019 om 09:03

Meelezer

Don't feed the troll en noem mij geen dom schaap.

Mijntje

Mijntje

13-11-2019 om 09:04

De druppel. - forumbeheer lezen jullie mee?

"Het zou mooi zijn als je alle jongens rond een jaar of 15 tijdelijk kon laten steriliseren. Zodra een man vader wil worden dan volgt eerst een gesprek. Pas wanneer de man met goede argumenten komt hoe hij het ouderschap gaat combineren met andere verantwoordelijkheden en hij realistisch kan aangeven hoe hij alles gaat regelen kan de sterilisatie ongedaan worden gemaakt.

Hetzelfde geldt voor meisjes, die krijgen een spiraal en krijgen dezelfde behandeling.

Vanaf het moment dat de vrouw zwanger is zou je nog een zorgplicht en financiële plicht kunnen uitroepen. Weigert iemand? Dan volgt een boete en in het ergste geval een gevangenisstraf."

Dit bericht is voor mij de druppel. Dit kan niet echt zijn.

Libera

Libera

13-11-2019 om 09:04

Ja maar Ad

Dat klinkt wel grappig en misschien is dat de beste insteek (luchtig houden) maar mij stemt dit hele gebeuren toch wat somber.
Je zou er toch niet aan moeten denken dat jouw puber voor zijn slechtste gedrag iedere keer weer opnieuw een groot stimulerend publiek om zich heen verzameld krijgt.

Libera

Libera

13-11-2019 om 09:07

En het irritante is

dat niemand zich blijkbaar kan onttrekken hieraan, we spelen hier allemaal zo onze rol in.

Ad Hombre

Ad Hombre

13-11-2019 om 09:08

Libera

Tja, het is ook een beetje glad ijs, he? Mijntje wil wel graag Lanza weren om zo'n sterilisatie opmerking, maar voor je het weet ben ik aan de beurt als ik weer eens iets omstredens beweer. Ik word ook vrij regelmatig voor trol uitgemaakt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.