Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Lanza

Lanza

11-11-2019 om 21:14

Kinderen krijgen, maar er niet voor zorgen


Mijntje

Mijntje

13-11-2019 om 09:09

gemeld

Ik heb #101 gemeld bij forumbeheer en eet mijn schoen op als ze geen troll is

@Emma

@Emma

13-11-2019 om 09:11

Ja maar ad

Jij bent onze lievelingstrol

Ad Hombre

Ad Hombre

13-11-2019 om 09:17

Mijntje

"eet mijn schoen op als ze geen troll is"

Hij, dan waarschijnlijk, want het zijn bijna altijd mannen:

https://www.businessinsider.com/why-men-are-more-likely-to-be-internet-trolls-than-women-according-to-a-new-study-2017-9?international=true&r=US&IR=T

Dit is ook een interessant citaat uit dat artikel:

"Being offensive and mean to strangers online gives narcissists the ability to let out the unpleasant sides of their personality — such as a disdain for humanity, and need to be better than everyone else."

Past best aardig

Watervrouw

Watervrouw

13-11-2019 om 09:23

Dom dommer?

Meelezer, wat doe jij hier dan als je iedereen hier zo dom vind? Ik bepaal zelf of ik reageer of doorscroll. Merk wel dat ik veel meer doorscroll omdat er, vind ik, inhoudelijk weinig nieuws is hierdoor.

Kaasplankje

Kaasplankje

13-11-2019 om 09:23

Pffff

Ik word zo moe van al dat inhakken op Lanza. Ze is uitgesproken in haar mening en wijkt daar niet vanaf. Prima, want er zijn hier genoeg forummers die zo uitgesproken zijn maar als het blijkbaar niet in het OO straatje past en je blijft bij je menig dan komen ze uit alle OO hoeken als bijen op stroop op je af om je persoonlijk aan te vallen. Laat het forum daar maar wat aan doen. Ik word triester van sommige reacties op Lanza dan die van haar zelf. Ik vind dat ze hele goede bijdragen heeft. Ik ben het er niet altijd mee eens maar dat ben ik wel met meer niet. Dat je ook meteen als troll wordt neergezet, heel bizar. Een aantal van jullie heeft zich zelf echt niet in de hand. Misschien maar even jezelf in de spiegel aankijken?

.

Meelezer

"die kudde domme schapen hier"

Toe maar, zeg...

Kaaskopje

Iemand die uitgesproken is in zijn of haar mening: geen probleem.

Hier is geen sprake meer van een uitgesproken mening. En dan zal ik wel tot de kudde domme schapen en de pestkoppen behoren, maar dit kan ik met de beste wil ter wereld niet meer serieus nemen. Iemand wil een spelletje met ons spelen door een bepaalde rol te spelen die zo over the top is dat het komisch wordt? Prima, ik doe mee! Kom maar op met die loopband!

Iemand als Ad is ook wel eens heel uitgesproken in zijn mening en soms ben ik het hardgrondig met hem oneens, denk ook wel eens: man, hoe krijg je het uit je toetsenbord. Hij provoceert graag, maar ik twijfel er geen moment aan of hij echt is. En dat geldt voor meer vaste forummensen. Ik neem hen serieus, ook al gaan hun opvattingen wel eens dwars tegen de mijne in en denk ik wel eens: kan het iets genuanceerder. Maar ze zijn wel echt.

Een typetje als Lanza niet. Ze doet me serieus denken aan de Canadese bostrol die zo'n 10 jaar geleden het forum terroriseerde. Irritant, ongeloofwaardig, menig topic werd verziekt, maar we hebben wel gelachen...!

Kaaskopje

Kaaskopje

13-11-2019 om 09:44

Wie zonder zonden is werpe de eerste steen

Ik gooi er maar even een bijbelse kreet in

Dus wie ons domme schapen noemt, niet snapt waarom we maar blijven reageren...: in het begin is het eerste schaap over de dam gegaan en net als de rest zijn jullie erachteraan gerend, maar blaten jullie tegen de schapen om je heen ipv tegen de 'leider'. Welkom bij de kudde.

Kaaskopje

Kaaskopje

13-11-2019 om 09:46

Rosie

Ik weet het Kaaskopje en Kaasplankje beginnen allebei met kaas, maar het is toch echt iets anders.

Kaaskopje

Kaaskopje

13-11-2019 om 09:50

Lanza

De laatste bijdrage vind ik ook te bizar voor woorden.Tot nu toe dacht ik dat het mogelijk was dat iemand zo denkt als Lanza, maar nu gaat het richting 'van het padje'. Hoe lossen we dit op Lanza?

bieb63

bieb63

13-11-2019 om 09:54

Het is toch allang volkomen duidelijk

Die idioot van een Lanza heeft zélf geen leven en uit haar frustraties hier op een bizarre manier.

vlinder72

vlinder72

13-11-2019 om 09:59

Ach

Ik vind Lanza in andere draadjes heel redelijk. Ze maakt 1 of 2 opmerkingen en soms heeft ze ook helemaal gelijk. Vaak ook niet maar ik merk dat ze dan niet meer zo blijft doordrammen.

En verder verzint ze haar hele gezinsleven bij elkaar. Dat mag. Ik denk dat lang niet iedereen op dit forum helemaal eerlijk is. Soms om herkenbaarheid te voorkomen en bij Lanza denk ik dat zij dit doet omdat in haar beeld dat het perfecte gezin is (2 kinderen, 1 jongen - 1 meisje - 2 jaar verschil - perfect opgevoed - moeder fulltime baan - vader parttime - allebei altijd op tijd thuis - alles samen doen etc. etc.)

Hangkous

Hangkous

13-11-2019 om 10:12

Redelijk?

Na meer dan 475 posts in het afvaldraadje komt ze een open deur intrappen en heeft verder weinig zinnigs toe te voegen om ons te steunen. Alleen maar oordelen en roepen je moet dit of dat.
In mijn ogen is Lanza nooit redelijk, en in de topics die ze zelf opent doe ik mee, nog wel netjes maar ik probeer haar wel te overtuigen dat haar luchtkasteel op de roze wolk geen realiteit is voor mij en ,zoals ik sommigen hier lees, eigenlijk voor niemand.

Kaaskopje!

Dat plankje was me nog niet eens opgevallen, sorry!

Emmawee

Emmawee

13-11-2019 om 10:21

Meelezer (o.t.)

"Ga jullie schamen! Niet Lanza verpest het forum, dat doen jullie helemaal zelf! Voortaan plaatst de eerste die een reactie van Lanza ziet, de volgende tekst: We reageren niét op Lanza tenzij ze normaal deelneemt aan een discussie zonder veroordelingen."

Wat dacht je? "Ha een kudde! Die kan ik wel fijn even vertellen wat ze moeten doen!"? Vergeet het maar.

Het zal je misschien verbazen, maar ik hoor geregeld mensen met vergelijkbare opvattingen als Lanza. Ik vind het daarom af en toe best interessant om inhoudelijk op haar stellingen te reageren. Dus zoals Ad ergens zei: ze voorziet in een behoefte. Ja, voor mij wel.

Neemt niet weg dat ik het best irritant vind als ze vervolgens niet meer reageert (maar wel ingaat op onzinnige controlevragen over of haar verhaal wel klopt / consistent is).

Zodra ik denk dat ze een trol is (en daar zit ze nu wel héél dichtbij na post #101 in dat andere draadje) stop ik wel met voeren (en meld ik het misschien ook wel bij forumbeheer), maar tot nu toe twijfel ik. Ik weet gewoon dat mensen kunnen denken zoals zij.

helemaal eens met Emmawee

En ik zou ook heel voorzichtig zijn met melden bij Forumbeheer want ik ben het eens met Ad Hombre dat we moeten oppassen dat hier geen vrije discussies gevoerd kunnen worden.

Dit maakt het forum juist interessant

Ik zat laatst op de tram te wachten en er zaten twee dames te kletsen die echt van die Lanza's waren. Ik geloof dat er echt mensen zijn die zo overtuigd en vol van zichzelf zijn. Da's ook logischer dan dat Lanza een trol zou zijn. Ik vind het prima dat zij draadjes start en in andere draadjes reageert. Lanza' s heb ik namelijk niet in mijn omgeving en zo leer je weer andere inzichten van mensen. Verder staat het haar vrij om te zeggen wat ze wil. Net zoals het ons vrij staat om er op te reageren. Een forum met alleen maar gelijkgestemden is ook maar saai. Staat het je niet aan, dan sla je haar draadjes of bijdragen gewoon over, hoe moeilijk is dat nou helemaal. Ik lees het met interesse en reageer soms wel, soms niet.

skik

sw4

sw4

13-11-2019 om 13:53

haha skik (ot)

Doe jij dat ook dat je mensen in het echte leven de nicks geeft van mensen van het forum? Ik heb al jaren een Pelle in mijn omgeving, een M. Lavell, een Alma, een Geerke en nu zie ik ook regelmatig mensen die ik 'een Lanza' noem.

sw4

sw4

13-11-2019 om 13:55

bovenstaande

is overigens niet raar bedoeld hoor! Pelle, zo noem ik mijn praktische vriendin die van aanpakken houdt, Alma heeft altijd veel voorraad appels en aardappels in de kelder, Geerke is gewoon lief, en ga zo maar door.

bieb63

bieb63

13-11-2019 om 14:48

Astrid

"Als die reageer-reacties heb ik als tijdverdrijf doorgelezen vandaag. Veel meer werk dan een paar postingen negeren van 1 persoon i.p.v. alle net-zo-goed-arrogante-kul-reacties van de schreeuwers of haters. Sommigen van jullie moeten zich een slag in de rondte schamen; je bent jezelf iets te belangrijk gaan vinden."

En nu ga JIJ te ver..... Als je alles gelezen hebt, weet je wel beter.

Astrid

Astrid

13-11-2019 om 15:28

Bieb

Nu je zelf reageert en met hoofdletters schrijft: mede jij bent o.a. erg grof geweest tegen Lanza, anderen weer arrogant; je voelt je aangesproken blijkbaar en daardoor wil je terugslaan.
Ga je mij nu zo behandelen als Lanza? Zoja dan heb je een melding in je zak zitten.

Het maakt mij geen bal uit wie of wat Lanza is, wie er achter schuilgaat. Het gaat mij om degenen die daar massaal en veelal zonder fatsoen bovenop duiken. Krijg je pestgedrag en haatgevoelens van en dat is erg onfatsoenlijk.

bieb63

bieb63

13-11-2019 om 16:05

Kom op Astrid

Als jij al haar postings had gelezen (of eigenlijk de hele betreffende draadjes), dan zou je beter weten.

En je opmerking dat ik je net zo 'behandel' als Lanza, gaat nergens over. Ik zeg alleen dat jij ook te ver gaat met je reactie. Als we dát al niet zouden mogen zeggen....
Jij vindt het noodzakelijk mij (en anderen) aan te spreken, ondanks dat we jou helemaal niet hebben aangesproken.

Op je handen

@Bieb, ga de komende weken lekker op je vingers zitten. Ga ik ook doen!
Kan je ook niet beticht worden van pesten en er verschijnen geen stellige reacties op je post.

Laat wel wezen, de reacties zijn allemaal anoniem en veilig achter een toetsenbord.
Ga geen strijd aan met mensen die het nu zo zielig voor L vinden, terwijl je hen niet zag toen een ander schofferend gevraagd werd of ze soms een amoebe was.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

13-11-2019 om 17:17

Dit forum is van iedereen

Dus ook van de Lanza’s in deze wereld. Ik geloof ook niet dat #101 voldoende is voor een ban. En ik geloof al helemaal niet dat Lanza betaald wordt om hier een beetje om zich heen te schoppen.

Of nou ja betaald door ons, dat wel. Met al deze speculaties en dat onderling gekissebis geven we haar precies wat ze wil. Ik heb daar op zich geen moeite mee, maar ik heb er ook geen moeite mee dat ze wat harder aangepakt wordt dan hier doorgaans gebruikelijk is. Ze heeft hier gaandeweg een aantal mensen flink op hun ziel getrapt en ik kan er daarom wel begrip voor opbrengen dat ze lik op stuk krijgt. Ik zie daar ook geen pestgedrag in. Meer iets van kaatsen en de bal verwachten.

Helpt dat? Nee vast ook niet.

Het gewoon even afwachten tot ze echt een keer uit de bocht vliegt en dan is de Lanza-periode ook gewoon weer voorbij. Net als de Iwan, Onno, Canadese bostrol periode.
Herinneren jullie je overigens die student nog die beweerde dat hij zo intelligent was en zo goed in trollen dat hij ons allemaal echt wel voor de gek kon houden?

Pluk

Pluk

13-11-2019 om 17:48

Wat ik interessant vind

Iwan en Onno kregen lang niet zoveel dames op de kast als Lanza. Ik vind het best een knap stukje communicatie, want ze weet precies wat en hoe ze moet schrijven, en ik kan met verbazing kijken hoeveel mensen zich op de kast laten jagen door een berichtje op een forum van iemand die je niet eens kent.

Maar wat ik me afvraag: de berichten van Onno en Iwan waren een stuk kwetsender. Waarom veroorzaakt Lanza dan zoveel meer commotie?

perfectie

De mate van perfectie irriteert. En ik weet dat er mensen in echte leven zijn die hun leven zo onder controle hebben, dat ik er niet aan twijfel dat Lanza echt is.
Ik ben heel kinderachtig, maar bij mij roept dat recalcitrantie op. Dat heeft tot nu toe effect dat ik iedere keer als ik in draadje "lichaam weer in vorm" lees, een zak chips opentrek en die gedachteloos leeg eet.

Pluk

Pluk

13-11-2019 om 17:59

Ik denk

Dat het komt omdat Lanza een vrouw ‘is’ en vrouwen zich sneller bekritiseerd voelen door een vrouw.

Pirata

Pirata

13-11-2019 om 18:00

Ivan

Ivan was grof maar had vaak zeer leerzame bijdragen , helaas vloog hij nogal ernstig uit de bocht. Maar inhoudelijk was hij soms sterk.
Onno was een gevaarlijke idioot met een naar karakter.
Canadese trol was een zuivere troll.

Pirata

Pirata

13-11-2019 om 18:01

Yvan

Yvan trouwens

vlinder72

vlinder72

13-11-2019 om 18:20

Yvan

Yvan speelde echt op de man. Hij kon echt beledigend en kwetsend worden . En dan niet in het algemeen maar echt naar mij (of iemand anders) persoonlijk.

Dan noemde hij mij een dom wijf of iets dergelijks. Yvan is ook de enige waarover ik ooit een klacht hebt ook ingediend bij forumbeheer.

Lanza praat onzin. Vliegt uit de bocht. En kan zulke domme en niet empatische vragen stellen of di gen beweren maar ze heeft nog nooit iemand persoonlijk een dom wijf genoemd.

Ik zal over haar daarom ook zeker geen melding doen. Ik hoef immers niet iedereen leuk en aardig te vinden

Net als over onno niet. Of over die vrouw die steeds draadjes startte over het verwisselen van kleding/verkleedpartijen en omgewisselde kinderen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.