Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Lanza

Lanza

11-11-2019 om 21:14

Kinderen krijgen, maar er niet voor zorgen


Die heb ik gemist!

"Over die vrouw die steeds draadjes startte over het verwisselen van kleding/verkleedpartijen en omgewisselde kinderen."

Of mijn geheugen begint verontrustend slecht te worden... 😳

Astrid

Astrid

13-11-2019 om 19:02

Flanagan

"Laat wel wezen, de reacties zijn allemaal anoniem en veilig achter een toetsenbord.
Ga geen strijd aan met mensen die het nu zo zielig voor L vinden, "

Net zo anoniem als jijzelf en iedereen hier; alhoewel sommigen wel erg veel loslaten.

Zoals je hebt kunnen lezen gaat het mij totaal niet om Lanza en of ik haar zielig of wat dan ook vindt.

En Bieb ik heb alles gelezen hoor, maar waar het me om ging en gaat zou je nu moeten snappen en heb ik genoeg herkauwd.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

13-11-2019 om 19:37

Dat heeft ze wel Vlinder

Maar inderdaad wel op een meer beschaafde wijze.

Interessante vraag Pluk. Ik heb me dat zelf ook afgevraagd. Ik heb het antwoord niet, maar ik denk dat het niet alleen de perfectie is die Alkes beschrijft. Mogelijk speelt ook de aanvallende toon een rol.
Wat me ook opvalt: sinds ik me die vraag gesteld heb stoor ik me niet meer zo aan haar. Ik vind het vervelend als ze iemand op de korrel neemt, dat wel.

Astrid ( ot)

‘Net zo anoniem als jijzelf en iedereen hier; alhoewel sommigen wel erg veel loslaten.’

Wilde je iets zeggen met dat tweede deel?

—-
Verder waren nog een paar forummers die tegen de kritiek op Lanza ingingen. Ik waarschuwde Bieb, om daar geen tijd in te steken; van iemand die bot doet niet ook nog eens een slachtoffer maken.

En,

Met bot doen doelde ik op Lanza.

Meelezer

Meelezer

13-11-2019 om 21:20

Beide willen

Ok de domme schapen zijn op hun teentjes getrapt.

Bedenk dat zeggen dat Lanza het forum verpest maar tegelijkertijd ook op haar gaat reageren niet logisch is.

Negeren dus en als je dat niet kan ga je niet zeggen dat 1 persoon het forum verpest. Als je wel negeert: dan kan ook 1 persoon het forum niet verpesten voor jou. Ik val in die laatste categorie. In welke vallen jullie voortaan?

Gerber

Gerber

13-11-2019 om 21:27

scriptie?

Wat de laatste weken gaande is hier op OO, is wel een heel interessant proces. Hoe een nieuwkomer zich binnen de kortste keren laat gelden, en hoe oud-gedienden hierop reageren. Het is een erg boeiend onderwerp voor een bachelor/master scriptie 'sociale psychologie', vandaar dat ik gok dat we hier met een student(e) te maken hebben die de onderlinge interactie van een anoniem forum observeert en analyseert.
Zou zomaar kunnen! Groeten van Gerber, die al 20 jaar vrijwel dagelijks meeleest, maar zelden reageert...

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

13-11-2019 om 21:29

Nou nou meelezer

Jij dacht: ik gooi ook nog eens lekker de knuppel in het hoenderhok?

Emmawee

Emmawee

13-11-2019 om 21:37

Lekker hoor Meelezer

Anderen dom noemen en zeggen dat ze beledigd zijn. Dat slaat een gesprek meteen lekker dood.
Ik vind niet dat het forum verpest is en ik bepaal zelf of en hoe ik op wie dan ook reageer.

Flanagan

"Net zo anoniem als jijzelf en iedereen hier; alhoewel sommigen wel erg veel loslaten.’

Wilde je iets zeggen met dat tweede deel?"

Ik neem aan dat Astrid bedoelt dat sommige mensen die altijd onder dezelfde nick reageren - zoals ik - het nodige van zichzelf prijsgeven. Astrid zou ongetwijfeld op mij kunnen doelen. Ik ben me volkomen bewust van wat ik hier prijsgeef op het forum. Het is nooit meer dan ik op een schoolplein ook zou kunnen vertellen.
En ja ik heb in echte leven wel eens mensen herkent van OO en zij mij. Dat zijn dan actieve forummers, er zullen dus best meelezers zijn die mij herkennen. So be it.

Bennikki

Bennikki

13-11-2019 om 22:58

Gerber

Zo’n onderzoek kan ethisch gezien echt niet, dus dat wordt dan een dikke onvoldoende!
Bovendien zou ze dan tenminste na afloop haar intenties aan ons moeten uitleggen.

Vind ik sowieso wel een goed idee: Lanza, vertel, wat wilde je bereiken met je reacties en vragen op dit forum? Je laat mij in elk geval in verwarring achter. Ik zou een eerlijk antwoord erg waarderen.

mirreke

mirreke

13-11-2019 om 23:50

forummers...

het is inmiddels wel een geweldige draad geworden. De bizarre opmerkingen, de reacties, de reacties op de reacties.

Schaterlachen soms...

Een nieuwe fase van het forum is aangebroken, een forum dat je niet meer serieus kunt nemen, of eigenlijk een forum waar je zelf niet meer serieus kunt zijn.

Astrid

Astrid

13-11-2019 om 23:54

Flanagan/Alkes

Ik doelde op het woord anoniem wat Flanagan gebruikte.
Alsof het ( als ik het bij mijzelf houd ) een laffe daad is dat ik de gang van zaken bekritiseer. Dat is het dan met de aanval op, toevallig nu deze poster, net zo het geval.

Daarnaast gaf ik aan dat mensen soms veel loslaten. M.a.w. de anonimiteit is niet altijd gewaarborgd.
Dat kan zelfs met 1 enkele nickname en 1 verhaal.
Helaas heb ik een soort vloek over me dat ik puzzelstukjes snel leg, mensen snel herken met weinig of heel kleine aanwijzingen.
Daar heb ik in een andere situatie weleens een experimentje op losgelaten en dan vind je van alles.

Dat was wat ik bedoelde, jammer dat je er precies dat uithaalde. Pesten is alles waar ik tegenin ga; groepsgedrag, boeiend en soms krachtig maar ook soms slecht.

Alkes,

Dat is mogelijk.

Zelf dacht ik dat Astrid met haar ‘ wel erg veel’ of vond dat mensen Lanza te scherp aanvielen of zich stoorde aan mensen die te open zijn over hun eigen dilemma’s wanneer een medeforummer in de shit zit.

Verder:
Nu betekent OO = ouders voor ouders. Een groot goed waarbij voor openheid enige ruimte is dankzij die anonimiteit.

Ik snap daarnaast het nut van open deuren intrappen dan ook helemaal niet.

Astrid

We hebben elkaar gekruist.

Als je mij herkent hebt, kan je mij ook gewoon even bellen..
Ik heb het flink lastig gehad en stond daar alleen in. Geen bekende die naar mij toe kwam. Gelukkig kon ik wel bij OO aanschuiven. Daarom stoor ik mij ook zo aan mensen die open deuren intrappen. Er bestaan mensen die nergens anders hun ei kwijt kunnen en zich nu ook hier geremd voelen. Zo jammer.

Astrid

Ik ben het met je eens dat een aanval op een persoon niet ok is. Ik heb ook een voorkeur voor inhoudelijke discussies.

"Helaas heb ik een soort vloek over me dat ik puzzelstukjes snel leg, mensen snel herken met weinig of heel kleine aanwijzingen.
Daar heb ik in een andere situatie weleens een experimentje op losgelaten en dan vind je van alles."
Ik ben me daar volkomen bewust van. Als je het leuk vindt om op basis van mijn verhalen op OO te gaan achterhalen wie ik ben, waar ik werk en woon en wie mijn kinderen zijn, dan moet je dat vooral doen.

mijk

mijk

14-11-2019 om 08:01

Mij kun je ook zo vinden

Laat even weten zet ik koffie. Is bewuste keuze idd..

Mijk

Miekemieke

Miekemieke

14-11-2019 om 09:52

het ene forum is het andere forum niet

Op viva forum zou Lanza absoluut niet uit de toon vallen. Als ik een vergelijking zou mogen maken dan is het viva forum een markt in een wereldstad waar iedereen luidkeels zijn mening kenbaar maakt en haar betoog kracht bijzet met alles wat maar voor handen is en waar iedereen wel eens de bocht uitvliegt en krachttermen gebruikt. Oo is meer het ontmoetingscentrum van een gereformeerde kerk op het platteland, beschaafd en ingetogen, politiek correct maar ook een beetje achter de ellebogen.

Het is leuk om beide plaatsen te bezoeken vind ik.

Kaaskopje

Kaaskopje

14-11-2019 om 10:24

Er was nog leeswerk

"En ik geloof al helemaal niet dat Lanza betaald wordt om hier een beetje om zich heen te schoppen."

Ik ben nu al kwijt van wie dit ook weer is... Maar: Nee, hoe kun je dat nou ook dénken, jij dus niet, maar anderen. Bizar. Als je zo over OO denkt kun je beter een andere tijdvulling zoeken.

OO betekent niet ouders voor ouders maar Ouders Online.

En ik had ook bedacht, als je de bijdragen van Lanza positief wilt bekijken, is dat het ons tot discussies geleid heeft, waarin we onze eigen standpunten weer eens even fijn hebben kunnen opschudden en of hebben doen afwegen om tot de conclusie te komen dat iedereen het anders doet en dat je je op glad ijs begeeft als je daar hardop je bedenkingen over uit. Ik denk namelijk dat we allemaal bedenkingen over elkaar hebben. Bij de een minder als bij de ander, maar dat we allemaal met vooroordelen zitten, is voor mij een feit. Als iemand zegt dat dat niet waar is geloof ik dát op mijn beurt niet. Onbewust of bewust vergelijken we met onze 'perfecte' zelf. Of juist met onze imperfecte zelf. Want het kan ook een teken van onzekerheid, minderwaardigheidsgevoelens enzovoorts zijn hoe je op een ander reageert of opmerkingen ervaart. Als ik alles van Lanza op een hoop gooi, vind ik haar reacties geen goed teken. Arme man en arme kinderen als je vrouw en moeder je gezin in zo['n ivoren toren zet, dat het niet anders kan dan dat het erg eenzaam wordt daarboven. Iemand die open staat voor kritiek, zou zich inmiddels achter de oren gekrabd hebben.

Ik googelde, na het typen van een stukje wat ik weer verwijderd heb, eens op "hij vindt zichzelf beter dan de rest" en kwam via via op deze website: https://verkenjegeest.com/waarom-mensen-hun-fouten-niet-toegeven/

Wat betreft herkenbaarheid door hoe we reageren, weet ik bijna zeker dat ik daar ook mee bedoeld wordt. Ik geloof dat ik ook weleens gevraagd heb om via forumbeheer dan even te melden als je mij daadwerkelijk kent. Dat zou ik wel zo aardig vinden. Ik heb trouwens irl nooit gehoord dat iemand op OO zit en ik ben zo'n oetel dat ik het ook niet door zou hebben geloof ik. Ik heb het met mijn vriendin, kennissen en familie door de jaren heen regelmatig over discussies hier op het forum gehad en nooit 'oh, ben jij dat!' haha . Ik zeg nooit welk forum het is, alleen 'forum'.

Miekemiekr

Gereformeerde kerk op platteland? Achter de ellebogen? Omdat we niet schreeuwen? Rare typering

Kaaskopje

Kaaskopje

14-11-2019 om 11:15

Haha, over gereformeerde kerk

Hmm... die vergelijking is wel grappig. Op Facebook, zou het OO-karakter meer als linkse landverradersclub worden getypeerd.

Niki73

Niki73

14-11-2019 om 12:05

Miekemieke

Gerformeerde kerk? Hahaha! Dank je, heerlijke lachbui hier.

Miekemieke

Miekemieke

14-11-2019 om 12:54

excuses

Naar de gereformeerden, ben er ook niet zeker van. Ik hoor de verhalen van aangetrouwde familie uit het oosten van het land en een collega die daar vandaan kwam. Kan even zo goed katholiek geloof zijn geweest, in ieder geval een wat streng geloof.

Niki73

Niki73

14-11-2019 om 14:04

Dank Miekemieke

Ik ben van kinds af aan al atheist.

Astrid

Astrid

14-11-2019 om 18:45

Alkes/Mijk/Kaaskopje: nee, niet echt.

Alkes, Mijk/Kaaskopje, n.a.v. jullie reactie:

Ik heb gezegd dat ik er in een ándere situatie eens een experimentje op los heb gelaten.
Waarom er dan gedacht wordt dat ik de interesse, zin en tijd heb om dat hier of met jullie verhalen te doen omdat jullie blijkbaar zelf vinden dat je veel deelt, begrijp ik niet zo goed.

Verder zei ik tegen Flanagan dat ze zelf net zo anoniem is als ieder ander en dat die anonimiteit vaak een wassen neus is, zeker als mensen veel loslaten; heel simpel.

mijk

mijk

14-11-2019 om 19:58

Je waarschuwde

voor iets waar we uiteraard ook zelf over nagedacht hebben. Dat is het punt dat ik wilde maken. Ik vind het wel grappig dat je me helemaal letterlijk neemt over die kop koffie. Ik maak de keus redelijk herkenbaar te zijn en dat betekend dat als je me herkent er een kop koffie gedronken kan worden. Ik denk helemaal niet dat je daar in geïnteresseerd ben, sterker nog er zijn een hoop mensen hier met wie ik liever een kop koffie drink. Ik vind je bijdragen nogal onaangenaam van toon en ook weinig aan de hele discussie toevoegen verder.

Mijk

Sandy H.

Sandy H.

14-11-2019 om 20:23

Ze krijgt enorm veel aandacht

Al die verontwaardiging is ook aandacht. Waarom alsmaar doorgaan om je punt over te brengen .... wat je absoluut zeker op je buik kunt schrijven bij deze m/v/x? Wat zit daar na al onze ervaringen met met deze persoon (?) nog voor meerwaarde in? Je kunt een keer je perspectief belichten, vooruit, nog een keer om het af te leren. Omwille van de discussie als geheel of om een signaal te geven of gewoon uit principe. Maar alsmaar doorgaan levert niemand iets op, behalve natuurlijk ... Ik heb ook zo mijn twijfels over de intenties. Maar aandacht geven lijkt mij hoe dan ook geen goed idee. Betreffende m/v/x heeft al laten zien daar vooral ijveriger van te worden en alleen maar nooit in te gaan op signalen hoe zij/hij/het anderen raakt. Praktijkopdracht provocatieve therapie? Half geslaagd!

Astrid

Astrid

14-11-2019 om 20:23

Mijk

Ik neem je kop koffie niet letterlijk. Ik reageerde op je: "mij kun je ook zo vinden."

Waarop ik aangeef dat ik helemaal de behoefte niet heb om iemand van hier te vinden.

Ik ben neutraal van toon totdat ik zie dat er wordt gepest. Maar volgens mij is het ze gelukt, ik zie haar niet meer posten.

Lanza

Lanza

14-11-2019 om 21:05

Het is vooral

dat ik niet iets toe te voegen heb in dit draadje. Het gaat zover offtopic over zaken waar ik zelf weinig mee heb. Die negativiteit is niet zo mijn ding. Ik zie af en toe mijn naam voorbij komen, maar herken mezelf niet in de beschrijvingen.

Ik vind het vooral verontrustend dat een paar van mijn berichten zoveel boosheid en agressie bij mensen opwekken. Toch denk ik dat deze boosheid vooral in de mensen zelf zit. Als je zelf tevreden bent over je leven dan zal iets je niet zo snel triggeren.

Pluk

Pluk

14-11-2019 om 21:20

Geniaal weer

Die laatste zin

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.