Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Nog een kind? Kosten/milieu


Elaine68 schreef op 16-08-2022 om 16:12:

Er zijn ook artsen die mannen voor geld steriliseren in arme landen. Hoe denken jullie daar over?

Ze kunnen beter ook vrouwen steriliseren. 

redbulletje schreef op 16-08-2022 om 15:44:

[..]

Mijn vader vond één kind druk genoeg. Daar kan ik m alleen maar gelijk in geven. Bovendien vond mijn vader het niet meer dan logisch zelf de verantwoordelijkheid te nemen en niet mijn moeder op te zadelen met hormonale anticonceptie waar in die tijd nog niet zoveel over bekend was over de mogelijke risico's.

De pil was in die tijd ook nog wel een hele heftige zware...

redbulletje schreef op 16-08-2022 om 16:16:

[..]

Ze kunnen beter ook vrouwen steriliseren.

 

Ook de dames moeten hun verantwoordelijkheid hierin nemen.

redbulletje schreef op 16-08-2022 om 15:17:

[..]

Ik heb geen idee. Momenteel wil ik niet persé dood maar er kan altijd een omslag komen. De steeds dystopischer wordende maatschappij kan wel de nekslag betekenen op een gegeven moment.

Wat vervelend dat je daar al zo over nadenkt. 

Ik begrijp best dat als je het nieuws volgt dat je daar niet altijd vrolijk van wordt, maar de praktijk is vaak toch minder problematisch dan dat het lijkt als je midden in de crisis zit.

Hoe dan ook: ik hoop dat die omslag niet komt.

DS1971 schreef op 16-08-2022 om 18:29:

[..]

Wat vervelend dat je daar al zo over nadenkt.

Ik begrijp best dat als je het nieuws volgt dat je daar niet altijd vrolijk van wordt, maar de praktijk is vaak toch minder problematisch dan dat het lijkt als je midden in de crisis zit.

Hoe dan ook: ik hoop dat die omslag niet komt.

Ik vind het ook af en toe beangstigend maar als je het niet meer kunt relativeren denk ik dat je toch een beetje hulp moet zoeken. Je hebt het toch eigenlijk heel goed Redbulletje?

redbulletje schreef op 16-08-2022 om 16:16:

[..]

Ze kunnen beter ook vrouwen steriliseren.

Mannen doen ze in een oogwenk. 

Het is natuurlijk dubieus om arme mensen op die manier om te kopen. Maar puntje bij paaltje vind ik het wel een goede actie. Met het geld kunnen ze voor hun andere kinderen zorgen.

Ik zag laatst bij de EO een man in de woestijn met nog 5 of 6 kinderen, de andere 5 of 6 waren overleden. Dat is toch vreselijk.

En dan de mensen die een kind moeten verkopen.

Elaine68 schreef op 16-08-2022 om 18:40:

[..]

Ik vind het ook af en toe beangstigend maar als je het niet meer kunt relativeren denk ik dat je toch een beetje hulp moet zoeken. Je hebt het toch eigenlijk heel goed Redbulletje?

Ik loop al een aantal jaar bij een psych en slik AD. Maar tegen zo'n heftige financiële crisis als waar we nu in belanden is natuurlijk geen kruid gewassen op dat gebied. 

BrightEchidna89

BrightEchidna89

16-08-2022 om 19:11

Leene schreef op 16-08-2022 om 15:42:

[..]

...

Het is heel goed dat je je verantwoordelijkheden neemt en nieuwsgierigheid is altijd goed. Maar nieuwsgierig zijn hoe we de boel verkloten en niet omdat het leven zo aangenaam is

Ik hoop Valdemar dat je toch wat levenslust en plezier zult hebben.. voordat je voor je eigen gekozen dood kiest.

Misschien is dit uiterst vreemd, maar ik geniet wel van mijn leven terwijl ik op hetzelfde moment denk dat het elk ogenblik gedaan mag zijn. 

En ik ben zeer nieuwsgierig naar de toekomst, krijg altijd weer een beetje hoop als ik nieuwe initiatieven zie, maar ik vrees dat ze te kleinschalig en te laat zullen zijn. 
Ik heb zelf een stiefzoon van bijna tien nu en ik probeer daar zo goed als mogelijk voor te zorgen, maar soms ben ik echt bang voor de toekomst die hem te wachten staat. 

Volgens mij gaat het geen tien jaar meer duren alvorens we hier met scherp schieten op vluchtelingen, zullen we tegen 2050 de eerste oorlogen hebben om drinkbaar water en gaan we een enorme vluchtelingenstroom kennen omdat delen onbewoonbaar worden; ik hoop echt dat ik me daarin vergis, maar veel van wat ik lees bevestigd juist mijn toekomstbeeld.  

Elaine68 schreef op 16-08-2022 om 16:12:

Er zijn ook artsen die mannen voor geld steriliseren in arme landen. Hoe denken jullie daar over?

Heel goed.

Ik denk dat de asielzoekersstroom voor steeds meer problemen gaat zorgen.En blijkbaar zorgen de statushouders die wel mogen werken niet voor veel ingevulde vacatures, gezien de huidige personeelstekorten.

Overigens is er nog wel een zorg die ik heb in relatie tot kinderen: hoe kunnen we hen voldoende blijven bieden in termen van tijd en aandacht. Ik ben wel een beetje bang voor de fase dat ik moet mantelzorger, fulltime werken en kind opvoeden tegelijkertijd. En dat in combinatie met onderwijs dat steeds lastiger rond te krijgen wordt. Ik hoop ook heel erg dat mijn kindje geen zorgen ontwikkelt waardoor ze extra hulp nodig heeft, want dat is er niet. Dat is voor mij wel een overweging in een kindje erbij: wie zegt dat hij of zij gezond is, en hoe bolwerk ik het in de werk/privé/zorg balans. Ben benieuwd of anderen dit ook hebben. 

Zonnebloem17 schreef op 16-08-2022 om 19:59:

Overigens is er nog wel een zorg die ik heb in relatie tot kinderen: hoe kunnen we hen voldoende blijven bieden in termen van tijd en aandacht. Ik ben wel een beetje bang voor de fase dat ik moet mantelzorger, fulltime werken en kind opvoeden tegelijkertijd. En dat in combinatie met onderwijs dat steeds lastiger rond te krijgen wordt. Ik hoop ook heel erg dat mijn kindje geen zorgen ontwikkelt waardoor ze extra hulp nodig heeft, want dat is er niet. Dat is voor mij wel een overweging in een kindje erbij: wie zegt dat hij of zij gezond is, en hoe bolwerk ik het in de werk/privé/zorg balans. Ben benieuwd of anderen dit ook hebben.

Heb je geen partner dan?

Treurniet schreef op 16-08-2022 om 20:02:

[..]

Heb je geen partner dan?

Jawel, maar in potentie vier ouders om te verzorgen (geen andere mantelzorgers), terwijl de zorg steeds minder wordt. Ze wonen ook nog eens verspreid. En een baan waarin je wel voltijd moet blijven werken. Dus die bezuinigingen op de zorg en de vermindering van die welvaart, die voel ik wel erg in mijn toekomstperspectief. Ik heb wel zorgen in hoe ik het qua tijd moet bolwerken. 

Zonnebloem17 schreef op 16-08-2022 om 20:15:

[..]

Jawel, maar in potentie vier ouders om te verzorgen (geen andere mantelzorgers), terwijl de zorg steeds minder wordt. Ze wonen ook nog eens verspreid. En een baan waarin je wel voltijd moet blijven werken. Dus die bezuinigingen op de zorg en de vermindering van die welvaart, die voel ik wel erg in mijn toekomstperspectief. Ik heb wel zorgen in hoe ik het qua tijd moet bolwerken.

Vier ouders ? Je partner is toch samen met eventueel andere broers/zussen mantelzorger voor zijn eigen ouders.

MidasWolf schreef op 16-08-2022 om 20:56:

[..]

Vier ouders ? Je partner is toch samen met eventueel andere broers/zussen mantelzorger voor zijn eigen ouders.

Ah, zo zie ik dat niet. Ik zie het gedeeld voor zijn en mijn ouders samen, als je maar lang genoeg samen bent, geef je ook om die van je partner toch . Er zijn geen broers en zussen in het spel. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.