Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Oh oh.. teleurgesteld in moederdag


Je hebt twee problemen:

wat maakt je schoonzus zo bijzonder dat hij wél iets voor haar regelt? Vindt hij haar leuk?

Ten tweede, je man mag dan misschien wel leuk zijn voor andere mensen, maar hij is dat niet voor jou. Jij bent (te) vanzelfsprekend voor hem en hij doet zelfs ronduit lullig. Ergo: je man is geen leuke man. Dat is je voornaamste probleem.

Met je uitleg over cultuur, snap ik beter waarom dit jou zo steekt. Dat cadeautje voor schoonzus was ook echt voor moederdag? Of was ze toevallig jarig?
Ik zou hier wel een punt van maken. Kan niet zo zijn dat hij wel een aardigheidje voor zwangere vriendin regelt, maar niet jouw gevraagde cadeautje.
Er hoeft geen kwade zin achter te zitten, maar hij mag leren om hier anders mee om te gaan. Gewoon omdat dat belangrijk is voor jou.

Nou zeg. Waarom anderen wel en jij niet?

Ik zou het wel begrijpen als hij voor niemand iets zou doen maar nu stelt hij je bewust achter.

Dit is erg onaardig 

Ik zou vaderdag niet overslaan hoor, integendeel. Ik zou een heerlijk ontbijt op bed brengen en een heel lief cadeau kopen voor hem van jou en kind. En als je dan gezellig met z'n drietjes op bed zit zeg je dat je van hem houdt en vraag je of hij het leuk vindt. Dan zegt hij ja, dat weten we nu al, en dan zeg jij 'Ja snap ik, heel jammer dat jij alleen een kado voor schoonzus hebt gekocht en niks voor mij hebt gedaan met moederdag'.

En waarom koopt  hij voor schoonzus wel iets?

Moxxie schreef op 09-05-2022 om 18:59:

Ik zou vaderdag niet overslaan hoor, integendeel. Ik zou een heerlijk ontbijt op bed brengen en een heel lief cadeau kopen voor hem van jou en kind. En als je dan gezellig met z'n drietjes op bed zit zeg je dat je van hem houdt en vraag je of hij het leuk vindt. Dan zegt hij ja, dat weten we nu al, en dan zeg jij 'Ja snap ik, heel jammer dat jij alleen een kado voor schoonzus hebt gekocht en niks voor mij hebt gedaan met moederdag'.

Ehh dat passief agressieve heb ik niets mee


gewoon bespreken en zeggen wat je hier zegt. Hij is lief en staat voor iedereen klaar maar vergeet zijn vrouw blijkbaar.  Wil hij een gelukkig huwelijk heb je een gelukkige vrouw nodig


En waarom koopt hij een kado voor zijn schoonzus. Dat blijft een mysterieuze regel

Je man klinkt helemaal niet lief. Hij klinkt als een lompe boer die over jouw gevoelens heen walst, je rol in zijn leven bagatelliseert en je belachelijk maakt in het openbaar.  
Vaderdag sloeg ik zonder meer over maar ik zou dit ook nog wel bespreken. Je maakt je vrouw niet belachelijk tegenover anderen. Hij gedraagt zich respectloos. Zeg dat tegen hem, en dat je daar niet van gediend bent. Anders wordt dit alleen maar erger.

absor schreef op 09-05-2022 om 19:27:

[..]

Ehh dat passief agressieve heb ik niets mee


gewoon bespreken en zeggen wat je hier zegt. Hij is lief en staat voor iedereen klaar maar vergeet zijn vrouw blijkbaar. Wil hij een gelukkig huwelijk heb je een gelukkige vrouw nodig


En waarom koopt hij een kado voor zijn schoonzus. Dat blijft een mysterieuze regel

Typisch. Ik vind niks doen met Vaderdag dan juist weer passief agressief. Maar ik geloof dan ook wel heel erg in behandel anderen zoals je zelf behandelt wil worden. Hoewel ik dan sowieso niets voor schoonmoeder zou organiseren, want dat is aan haar zoon. 

Verder  ben ik het wel helemaal met je eens; bespreek het gewoon.  Hey Karel, jij vond het misschien grappig gisteren, maar je reactie maakte me erg verdrietig. Ik ben niet jouw moeder, maar wel die van jouw kind. Vandaar dat ik van jou verwacht dat je mij ook zo behandelt. Om dan wel een cadeau voor Mieke te kopen en niet voor mij is niet eens grappig en kwetst me heel erg. 

Mocht hij dat niet begrijpen, dan kun je de gedachte dat hij een lieve man is, gevoeglijk loslaten. Dat is hij alleen voor de buitenwereld. Maar dat is wel erg verdrietig. 

ja ik hou ook niet van anderen laten voelen waar je zelf mee wordt geconfronteerd. Maar heel soms vragen mensen wel om dezelfde kap en dan is t wel ook qua gevoel even duidelijk. 
En als het een geintje betreft dan mag hij vanaf nu koken kinderen baren en de was doen 
Geintje zeg je dan of toch nie zo leuk 

Wat een eikel. Hier zou ik ook verdrietig en boos van worden.

Ik sta versteld van de ongevoelige acties van sommige mannen rond moederdag. Het ergste vond ik wel het verhaal op het redditforum (https://www.reddit.com/r/AmItheAsshole/) van een vrouw die haar 7-jarige zoon verloren had. Van haar tweede man (niet de vader van de jongen) kreeg ze niets met moederdag, omdat ze toch geen moeder meer was. Heel het redditforum sloeg steil achterover. Maar er zijn daar nog veel meer moederdagverhalen te lezen. Het schijnt toch wel een dingetje van bepaalde mannen te zijn om aan "moeder" een heel specifieke en beperkte betekenis te geven.

Ik vind moederdag eigenlijk juist specifiek van kind voor moeder. Waarom wil je een moederdag kado van je partner? 

Mijn ex wilde ook geen aandacht besteden aan Moederdag omdat ik immers niet zijn moeder was. Onze eerste was een baby toen. Nadat ik een paar keer had gezegd dat ik graag wat aandacht en erkenning wilde voor mijn kersverse moederschap van onze baby, gaf hij me ‘nou vooruit dan’ een cadeautje. Maar eigenlijk vond hij het maar kleinzielig. Het vervelende is: dan is de lol er allang af. Hij had wel meer vervelende trekjes. Hij is niet voor niets mijn ex. Maar ik vond het echt een rotstreek van hem om mijn eerste Moederdag zo zuur te maken. Sommigen hier doen dat ook trouwens, alsof je je moet schamen dat je wat aandacht wil op Moederdag. Waarom? Als je er geen waarde aan hecht: prima. Maar anderen hechten er wel waarde aan. Waarom dat fout maken? Niet leuk. 

Bij ons werd op het kdv altijd wat gemaakt een voetafdruk, handbloemen, verfwerkje een plakwerkje geloof ik daarna was school aan de beurt. Had kdv niets gedaan was het ook prima, dan niet hoor ik hoef geen speciale dag dat is namelijk commercieel geleuter.

Ieder z'n ding en het is natuurlijk commercieel gedoe, maar het is toch gewoon leuk om het weer een keer extra gezellig te maken? Ook al vind je het kul, kinderen vinden het leuk en het is weer een manier om ze te leren om aan anderen te denken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.