Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Oh oh.. teleurgesteld in moederdag


joh, zullen we even de frustraties over onze eigen moeders of moederdagen parkeren? Het gaat hier niet om je eigen theatrale vertoning van je moeder en de allergie die je daarom hebt. Ik lees subtiele dingen die nu toevallig sterk opgemerkt worden omdat het moederdag is. Maar als iemand de rest van het jaar wél gelukkig is met haar partner en zich gerespecteerd voelt, zal die echt geen topic openen. Hooguit om er hartelijk om te lachen.

TanteTheelepel schreef op 09-05-2022 om 23:05:

Wat betreft schoonzus: dat was omdat zij nogal een zeur kan zijn en hij wilde voorkomen dat zijn broer en vrouw thuis ruzie zouden hebben omdat zij geen cadeau van onze zoon kreeg

TO heeft de reden van cadeau voor schoonzus gemeld. Een vreemde reden. Misschien heeft schoonzus zelf geen kinderen en voelt ze zich de tweede moeder van zoon van TO. 

Sas-OO schreef op 10-05-2022 om 18:47:

[..]

TO heeft de reden van cadeau voor schoonzus gemeld. Een vreemde reden. Misschien heeft schoonzus zelf geen kinderen en voelt ze zich de tweede moeder van zoon van TO.

Waarom maakt haar man zich dan drukker om zijn schoonzus dan om zijn eigen vrouw als hij niet gelooft in moederdag?

Wat een rare onzinnige verklaring voor dat cadeau voor schoonzus. Ik vind jouw man een hork en zou nooit gelukkig kunnen worden met iemand als hij. 

TanteTheelepel

TanteTheelepel

10-05-2022 om 22:13 Topicstarter

Wat veel reacties! Bedankt dat jullie daar de moeite voor hebben genomen. Fijn om te lezen dat de meesten me niet vinden zeuren, want het voelt ergens best kneuterig om zo teleurgesteld te zijn. 

Ik zie een heleboel vragen en opmerkingen waar ik toch even op wil reageren:
Schoonzus heeft 3 (!) Kinderen en zwager en ze is zeker geen tweede moeder van onze zoon. Sterker nog, hij wil nooit bij haar zijn. 

Ik denk dat het vooral in het stukje waardering zit. Het is gewoon niet leuk om.altijd maar als vanzelfsprekend gezien te worden en dat dat wordt gebagatelliseerd als je er iets van zegt. Dat je dan materialistisch wordt genoemd en dat je heus wel belangrijk bent. Maar vervolgens op de opmerking "tja als ik er niet was" terugkrijgt "dan was er een andere vrouw". Die kleine grapjes zijn niet tof en zeker niet op een moment/dag dag waarop moeders in zijn algemeen centraal staan. Dat steekt gewoon. Hij heeft aangegeven niet meer zulke grappen te maken dus ik ben benieuwd..

TanteTheelepel schreef op 09-05-2022 om 23:05:



Wat betreft schoonzus: dat was omdat zij nogal een zeur kan zijn en hij wilde voorkomen dat zijn broer en vrouw thuis ruzie zouden hebben omdat zij geen cadeau van onze zoon kreeg. Nou.. schiet mij maar lek

Ik had gezegd: was je je broer vergeten te vertellen dat HIJ een kadootje voor mij moest kopen? 

Wat een lul zeg. 

Als jij er niet was dan was er een andere vrouw?
Formeel gezien klopt dat natuurlijk waarschijnlijk wel maar waarom zou je zoiets tegen iemand zeggen?
Huh?

Zijn het wel grapjes?

Theelepel, ik begrijp dat het niet leuk is om te horen als zo'n beetje de overgrote meerderheid aan reageerders aan je vragen of je man eigenlijk wel een leuke vent is voor jou. Maar ook in deze reactie van jou hoor ik weinig dat hem sympathiek maakt. Ik denk nogmaals dat wat wij hier allemaal proeven uit dit topic, dat het weinig met moederdag te maken heeft, maar met jouw sluimerende gevoel niet gewaardeerd te worden door je man, die je daarbij ook nog eens op een vervelende manier klein maakt met stekende opmerkingen.
Het gaat feitelijk niet om moederdag, het is alleen wéér zo'n moment dat je dat sluimerende onderbuikgevoel weer voelt opvlammen. Neem dat mee. Niemand hier die zegt dat je moet scheiden of wat dan ook. Maar neem je onvrede mee en misschien kun je het nog positief buigen. Misschien kun je dit gebruiken om het gesprek met hem aan te gaan. Het is aan jou hoe belangrijk je jouw geluk maakt. Ik persoonlijk ben van het adagium dat een ander mens -en zeker een partner- iets goeds mag toevoegen aan je leven. Als die balans gemiddeld niet doorslaat naar goed, dan is het tijd om je leven met hem nog eens heel goed te overdenken.

TanteTheelepel, als jij hem voor de rest maar leuk vindt, dáár gaat het om.

ik vind dat je helemaal gelijk heb en je wil je partner niet zo laten voelen. Neem ik aan. Is niet dat je elke dag erkenninog vraag en gaat ook meer om hoe rest van jaar doet dan 1 dag. Maar als zoveel voor jou betekend wat je doet ook je best om voor ander leuk moederdag te maken. Mag je best over heb dat je pijn doet dat niet gaat om grootste vos bloemen maar gewoon bedankt dat jij zmoeder bent van zijn kinderen jmmr hoor dat meerdere mannen er zo over denken. Ik zou wel leuk vaderdag maken als waardeerde ziet miss hoe leuk is dat jij dit ook waardeerde als terug doet . Maar je moet doen met liefde doer en niet om wat terug te verwachten. Maar misschien gaat er dan een lampje brand dat hij ook fijn vind dat waardeerde als vader voor je kinderen op vaderdag. 

TanteTheelepel schreef op 09-05-2022 om 23:05:

Bedankt voor alle reacties! Fijn dat sommigen mijn gevoel niet gek vinden.

Ik heb tegen mijn man gezegd dat het echt niet tof vond hoe hij zich opstelde naar mij toe. Ik hoop dat het kwartje is gevallen en dat hij zich wat anders opstelt tegenover mij. Sommige reacties zijn best confronterend. Hij is een stuk beter in zich uitdrukken dan dat ik ben, waardoor ik eigenlijk altijd als ik aangeef dat ik iets niet fijn vind, ik uiteindelijk zelf met een gevoel zit waardoor ik me schuldig voel. Nu brengt hij bijvoorbeeld ter sprake dat hij 5 jaar geleden een surprise party heeft georganiseerd. Maarja dat is 5 jaar geleden, moet ik daar dan al mijn vreugde uit gaan putten..

Wat betreft schoonzus: dat was omdat zij nogal een zeur kan zijn en hij wilde voorkomen dat zijn broer en vrouw thuis ruzie zouden hebben omdat zij geen cadeau van onze zoon kreeg. Nou.. schiet mij maar lek

TO, ik begrijp je gevoel volkomen.
En met Biebel e.a. ben ik het eens dat ik denk dat er meer achter zit dan alleen dit ene voorvalletje.
Is niemand deze onderstreepte tekst opgevallen?
TO, begrijp ik uit die tekst dat jij vaak met schuldgevoelens zit? Omdat je man je die altijd met zijn mooie woorden weet aan te praten?
Zou het dan kunnen dat als jij een keer laat weten dat je iets niet prettig vindt, jij je dus niet serieus genomen voelt? Omdat hij je vaak (jij schrijft zelf: altijd) een schuldgevoel aanpraat?
Ik vermoed hier manipulerend gedrag van je man. Lijkt me heel naar voor jou, TO, een partner die je manipuleert.

TanteTheelepel schreef op 09-05-2022 om 16:28:

Ter info: bij ons in de cultuur wordt de moeder eigenlijk als een vanzelfsprekend iets gezien dat altijd aan staat en altijd beschikbaar is. Ik vind het dus leuk om mijn moeder en schoonmoeder op die dag in het zonnetje te zetten met een kleinigheidje, een etentje of een echt dagje uit. Zijn moeder voelt ook als mijn moeder en daarom doe ik voor hen allebei elk jaar wel iets.

De vraag of er meer speelt zette me wel aan het denken; mijn man kan ontzettend attent zijn voor anderen. Dt vind ik een mooie eigenschap alleen vergeet hij daarin zijn eigen moeder en mij dus ook. Voor anderen verzet hij bergen maar voor ons lijkt hij een blinde vlek te hebben want wij zijn er toch altijd wel. En misschien doet hij het onbewust ook lomp op moederdag doordat ik het een leuke dag wil maken. Het gaat bij mij echt niet om een cadeautje hoor maar dat je echt stilstaat bij wat je moeder allemaal doet. Toen een vriendin moeder werd kreeg ze van m'n man een roosje toen ze zwanger was. Ik heb letterlijk gevraagd om een bedeltje voor mijn armbandje en wacht daar nof steeds op.. ik denk dat het cadeautje voor zijn schoonzus in combinatie met de (voor mij) stomme opmerkingen mij het gevoel gaven dat ik op dat moment helemaal niet belangrijk was. En dan ook nog iemand die keihard gaat zitten lachen maakte het voor mij helemaal niet leuk meer

Gezien de onderstreepte teksten, het manipulatieve gedrag van je man (jou altijd een schuldgevoel aanpraten) en het feit dat jij denkt dat hij misschien wel onbewust lomp doet op Moederdag juist doordat jij er een leuke dag van wilt maken (enigszins schokkend, of in elk geval kinderachtig): TO, zeg eens eerlijk: was jij helemaal happy met je man vóór dit voorval met Moederdag?

Bij iedere post wordt die man en het huwelijk slechter.

Ja, hij heeft zich als een hork gedragen maar we draven nu een beetje door.

LostJellyfish83

LostJellyfish83

13-05-2022 om 11:21

Moxxie schreef op 13-05-2022 om 11:16:

Bij iedere post wordt die man en het huwelijk slechter.

Ja, hij heeft zich als een hork gedragen maar we draven nu een beetje door.

Ik geef het nog een dag, dan moeten ze scheiden 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.