Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Ophalen en brengen kind


Zomer2022

Zomer2022

14-11-2022 om 11:32 Topicstarter

Roos55 schreef op 14-11-2022 om 11:30:

[..]

Prima maar dat geeft dus bepaalde consequenties.

en die consequenties zijn dus dat de andere ouders alles maar kan bepalen? dat vindt ik nogal wat.  hij beslist wanneer de moeder mag bellen , hij beslist hoeveel dagen de kleine bij ons mag zijn en hij beslist de tijden wanneer wij hem moeten ophalen brengen? 

Zomer2022 schreef op 14-11-2022 om 11:26:

[..]

Ze hebben co ouderschap maar wij wonen nu eenmaal niet in die provincie en daar gaan we ook zeker niet wonen. zo groot is de afstand nu ook weer niet en vooral niet als men daar 30 min zou rijden ... de moeder vindt het ook zeker geen optie om daar te blijven nee , ze heeft jaren onder zijn '' bewind 'geleefd en dat wil ze niet meer.
Ik zie niet goed in wat je bedoelt dat het contact met kind minder zal zijn want hij wil zijn moeder echt wel zien hoor, hij gaat nu ook naar school en de bso.. vind het echt vreemd al deze reacties dat het allemaal maar haar schuld is..

Het gaat niet over schuld, maar over de loop van het leven. Het kind gaat steeds meer contacten krijgen buitenshuis. Waarvan een deel in het weekend. Dat betekend dat het kind óf die sociale/sportieve/creatieve contacten moet missen als het in het weekend bij jullie is óf dat het jullie steeds minder vaak gaat zien. 
Dat is gewoon de consequentie van verhuizen op grotere afstand. 

Zomer2022 schreef op 14-11-2022 om 11:32:

[..]

en die consequenties zijn dus dat de andere ouders alles maar kan bepalen? dat vindt ik nogal wat. hij beslist wanneer de moeder mag bellen , hij beslist hoeveel dagen de kleine bij ons mag zijn en hij beslist de tijden wanneer wij hem moeten ophalen brengen?

Daar moeten beide ouders afspraken over maken. Als die er al zijn dan is het aan jouw vriendin om haar ex aan de afspraken in het plan te houden. Als deze afspraken er niet zien, dan zou ik als ik haar was hier stappen voor gaan ondernemen om zaken vast te leggen.

en is zit een verschil tussen niet meer onder het juk van haar ex willen leven en wat dichterbij haar kind te zijn. 

Zomer2022

Zomer2022

14-11-2022 om 11:35 Topicstarter

Zonne2017 schreef op 14-11-2022 om 11:29:

[..]

Maar de afstand en reistijd waren toch bekend toen je vriendin naar jou verhuisde ?
degene die verhuisd draagt vaak de verantwoordelijkheid voor de reistijd. Het is in basis niet fair om dat bij de partij te leggen die niet verhuisd.

Maar …

Als je uitsluitend het welzijn van het kind voorop zet en de communicatie is goed dan zou je als ex partners een constructie kunnen bedenken om beiden evenveel te reizen. Door de overdracht halverwege te doen of om en om het kind te halen of de een haalt op vrijdag op bij de ene ouder op, de ander brengt het kind op zondag naar de andere ouder terug. Er zijn zoveel oplossingen te bedenken, maar dan moeten alle partijen het eigen belang uitschakelen en enkel en alleen naar het belang van het kind kijken.
Ik heb zo’n idee dat dat in jullie geval geen optie is.

Ja die was al bekend en is al die jaren ook prima gegaan. wij reizen 1,5u en zij 40 min. 
Wij hebben allemaal oplossingen aangedragen maar zij zien ons liever 1,5 uur langer reizen dus 6u in totaal..  begrijp me niet verkeerd we zouden naar het einde van de wereld reizen voor die kleine maar het gaat ons om de hoeveelheid tijd we met hem hebben , nu hebben we eigenlijk alleen maar de zaterdag want vrijdagavond komen we laat terug en moet hij slapen en zondag moeten we dus weer teveel reizen.. 

Er zullen allerlei redenen zijn waarom jouw vriendin niet in de buurt van haar kind woont, maar degene die (ver) van het kind vandaan verhuist is degene die opdraait voor het vervoer. Dat jouw vriendin ver weg is gaan wonen is in principe niet het probleem van de vader. Het zou voor jullie heel mooi zijn als de vader het geen probleem zou vinden om zelf ook een stuk te rijden, maar als hij dat niet wil zit er niet veel anders op voor jullie dan om het te accepteren. 

Zomer2022

Zomer2022

14-11-2022 om 11:36 Topicstarter

CocoCharlie schreef op 14-11-2022 om 11:35:

Er zullen allerlei redenen zijn waarom jouw vriendin niet in de buurt van haar kind woont, maar degene die (ver) van het kind vandaan verhuist is degene die opdraait voor het vervoer. Dat jouw vriendin ver weg is gaan wonen is in principe niet het probleem van de vader. Het zou voor jullie heel mooi zijn als de vader het geen probleem zou vinden om zelf ook een stuk te rijden, maar als hij dat niet wil zit er niet veel anders op voor jullie dan om het te accepteren.

Pff absurd eigenlijk

Zomer2022 schreef op 14-11-2022 om 11:36:

[..]

Pff absurd eigenlijk

Tsja, als je als exen nog door één deur kan en elkaar wat gunt zouden hier vast wel afspraken over te maken zijn die voor beide partijen acceptabel zijn. Maar als dat niet het geval is wordt het lastig. 

Eerlijk gezegd begrijp ik niets van de reistijden. Dat maakt het lastig meedenken. Hoeveel kilometer is de totale afstand TO ? Begrijp ik goed dat vader reist naar het dichtstbijzijnde station (20 min) en dat jullie het kind daar ophalen en dan 1,5 heen en 1,5 terug reizen op vrijdag en op zondag ? En dat dat al twee jaar zo gaat ? Jullie rijden dus al twee jaar 6 uur per weekend zonder problemen zoals je zelf schrijft. (3 uur op vrijdag en 3 uur op zondag) Van de omgangsregeling gaat er voor het kind dus 2x 1,5 uur qualitytime met elkaar vanaf. Willen jullie dat het gaat veranderen ? Want het gaat al 2 jaar goed toch ? Met andere woorden, wat is je vraag eigenlijk ? 
Eerlijk gezegd vind ik het behoorlijk belastend voor een kind om in 1 weekend 3 uur in de auto te moeten zitten, maar dat terzijde. 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

14-11-2022 om 11:48

Is dit niet iets wat vader en moeder met elkaar moeten bespreken cq. uitvechten? Gezien de teksten van TO lijkt de onderlinge relatie niet echt goed. Dan is het alleen maar olie op het vuur als nieuw partners zich ook in de gesprekken mengen. Niet doen. Dit is iets wat de ouders onderling moeten regelen.

Verder eens met andere forummers, dat degene die ervoor kiest ver weg te gaan wonen ook het grootste deel van de last (reistijd en-kosten) zal moeten dragen.

Zomer2022

Zomer2022

14-11-2022 om 11:49 Topicstarter

Zonne2017 schreef op 14-11-2022 om 11:44:

Eerlijk gezegd begrijp ik niets van de reistijden. Dat maakt het lastig meedenken. Hoeveel kilometer is de totale afstand TO ? Begrijp ik goed dat vader reist naar het dichtstbijzijnde station (20 min) en dat jullie het kind daar ophalen en dan 1,5 heen en 1,5 terug reizen op vrijdag en op zondag ? En dat dat al twee jaar zo gaat ? Jullie rijden dus al twee jaar 6 uur per weekend zonder problemen zoals je zelf schrijft. Wat gaat er dan nu veranderen ? Met andere woorden, wat is je vraag eigenlijk ?

Sorry ik spring een beetje van de hak op de tak.  Het is gewoon echt geen fijne situatie
en ik raak gefrustreerd.. hij is zo manipulatief en gunt haar niets.
Correct we rijden al 2 jaar 1,5 uur heen en terug op vrijdag en heen en terug op zondag
Dit willen ze nu dus omzetten naar 2,5 uur

Wat ik vooral denk is beide ex partners vinden blijkbaar zoveel reizen voor zichzelf onaanvaardbaar, maar blijkbaar geen probleem voor hun zoon.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

14-11-2022 om 11:50

Zomer2022 schreef op 14-11-2022 om 11:36:

[..]

Pff absurd eigenlijk

Waarom is dat absurd? Vervelend voor jullie, maar een logisch gevolg van jullie keuze.

Jillz schreef op 14-11-2022 om 11:49:

Wat ik vooral denk is beide ex partners vinden blijkbaar zoveel reizen voor zichzelf onaanvaardbaar, maar blijkbaar geen probleem voor hun zoon.

Goeie.

Zomer2022

Zomer2022

14-11-2022 om 11:51 Topicstarter

Zonne2017 schreef op 14-11-2022 om 11:33:

[..]

Het gaat niet over schuld, maar over de loop van het leven. Het kind gaat steeds meer contacten krijgen buitenshuis. Waarvan een deel in het weekend. Dat betekend dat het kind óf die sociale/sportieve/creatieve contacten moet missen als het in het weekend bij jullie is óf dat het jullie steeds minder vaak gaat zien.
Dat is gewoon de consequentie van verhuizen op grotere afstand.

Begrijp ik wel maar hij is nu nog maar 6 en wie weet hoe het in de toekomst gaat. het is zo'n absurde situatie an zich.. ik zou niet weten hoe ik zelf zou reageren als ik later besef dat ik al die jaren bij mijn tante gewoond zou hebben en mijn vader doet alsof het mijn moeder zou zijn.. want ook dat doen ze namelijk

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.