Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Ouders van LGBTQI 🏳️‍⚧️ 🌈 kinderen verzamelen


Hoe vertelde jouw kind het?
Hoe was je reactie ?
Hoe reageerde de buitenwereld?
Waar loop jij of je kind tegenaan ?
Positieve kanten ?
Kortom. Alles is bespreekbaar


Zeefietser schreef op 13-12-2021 om 21:24:

[..]

Normaliter gaat ook maar tot zover, wat dat betreft, montesorri scholen. Ik heb er tegenover gewoond, blote voeten etc enzo. Maar geen tgirl gezien. Dus ikzelf heb daar wat gedachten over, dat dat nog niet in hun curriculum zit.

Ik heb zelf op montessori gezeten en gewerkt, net als mijn oudste drie kinderen. En je hebt Montessori en Montessori 😋. Mijn vierde wilde ook naar Montessori maar werd uitgeloot. 


Hier was een van de conrectoren zelfs in een paars pak gekleed. Heel fijn dit! In een paar jaar tijd is het uitgegroeid van een actie van een paar 'alternativo's' tot een schoolbreed gedragen onderwerp. En niet alleen op paarse vrijdag.

Fijne kerst lieve mensen

Dankjewel, Crêpe_au_fromage 

Ook namens mij voor iedereen fijne feestdagen en de allerbeste wensen voor komend jaar! 

pride_regenboogkleuren_lgbatq_gay_flag_keramisch_ornament-rbc7350dc210240988332e226bf2499e0_05wz8_8byvr_307.jpg

Vanaf hier ook fijne dagen en dat ieders wensen uit mogen komen in 2022.

Dochter heeft in januari haar intake bij de kliniek die de operatie gaat doen.
Spannend. Ook overgestapt naar een andere verzekering. Univé was drama met betalen en vergoedingen en heeft geen contract met deze kliniek.
Ondanks restitutiepolis zou dat toch problemen gaan opleveren. Hopelijk gaat dit allemaal lukken en goed komen. Dochters vriendin ( ook transvrouw) komt vanmiddag ook eten. Man en pleegkind vinden dit erg lastig. Ik hoop dat ze zich gedragen.

Ik ben gezellig met transdochter een taart aan het bakken. Ze is na weken hakken in het zand toch maar met de hulpverlening gaan praten. Heeft ze wel niks aan, maar zorgt er in elk geval voor dat een gedwongen opname niet aan de orde is. Dochter vroeg of er niemand kwam met kerst. We hebben niemand uitgenodigd, want als er iemand van buiten het gezin komt, blijft zij boven. Nu dus gezellig met zijn zessen aan tafel!

Fijn Skik! Hier ook alleen met ons gezin en één gast. Onze oudste dochter en haar vriend logeren hier en oudste zoon is ook net aangekomen voor het avondeten. Zeven in totaal. 

Bedenk net dat ik nu ook niet meer naar onze dochter hoef te verwijzen als oudste dochter. Ze is de enige. Ik blijf de boel door elkaar gooien. Gelukkig kan onze nieuwe zoon er wel om lachen als ik weer eens iets over hem zeg als: 'Ze is zijn koffie vergeten'. Benieuwd hoe lang het duurt voor ik dat helemaal vanzelf goed doe 

skik schreef op 25-12-2021 om 16:39:

Ik ben gezellig met transdochter een taart aan het bakken. Ze is na weken hakken in het zand toch maar met de hulpverlening gaan praten. Heeft ze wel niks aan, maar zorgt er in elk geval voor dat een gedwongen opname niet aan de orde is. Dochter vroeg of er niemand kwam met kerst. We hebben niemand uitgenodigd, want als er iemand van buiten het gezin komt, blijft zij boven. Nu dus gezellig met zijn zessen aan tafel!

Oh, wat fijn om te horen Skik! Ik wilde er nog naar vragen!!! Goed dat ze toch eieren voor haar geld heeft gekozen. Ik hoop dat ze toch ook een ietsiepietsie positiefs voor haar kunnen doen, dat ze zich misschien ietsje beter gaat voelen? Ik duim ervoor! Fijn dat jullie een gezellige avond hebben met jullie gezin. Echt fijn nieuws om op deze kerstavond te lezen 😘

Allemaal een fijne tijd gewenst en een goed begin van het nieuwe jaar! Hier zouden we met mijn vader en mijn broer en gezin bij elkaar komen. Maar een dochter van mijn broer testte eergisteren positief dus daar ging een streep door. Nu hebben we wel de gerechten die we zouden maken uitgewisseld aan de deur en geskyped na het eten. Wij hebben het gezellig gehad met opa en zij met het gezin: isoleren doen ze niet aan, zou ik ook niet doen met een achtjarige, en al helemaal niet met kerst! 

Wat fijn te horen skik! Hopelijk helpt het haar iets. En bijkomend voordeel is dat de hulpverlening soms weet welke stappen er gezet kunnen worden om de boel wat te versnellen. Ze hebben soms connecties en weten de weg naar een kortere wachttijd. Zo is het bij mijn dochter ook gegaan.

Omnik, jammer dat het niet doorging maar goed opgelost. Ik zou ook niet isoleren. Geen doen en zeker met kerst niet

Hier was het gezellig. Het lijkt erop dat man langzaam aan het idee begint te wennen. Er zijn gelukkig geen rot  opmerkingen voorbij gekomen. Erg fijn.

De opties die de hulpverlening aandroeg waren echt aandoenlijk. Hebben we allemaal al geprobeerd. Maar goed, als die gedwongen opname maar van de baan is. 

Gisteravond met het hele gezin even gaan wandelen na het eten en daarna film kijken, dochter heeft alles mee gedaan, topdag!

Lientje, fijn dat er geen rotopmerkingen zijn gekomen en dat je man aan het idee went, hopelijk zet dit door!

Hallo iedereen, ben een stille meelezer want de meeste verhalen die ik lees zijn (nog) niet van toepassing voor ons. Zoon van 10 draagt sinds anderhalf jaar alleen nog maar meisjeskleding en heeft mooi lang haar. Qua uiterlijk ziet hij er ook echt als een meisje uit. Interesse voor meisjesspeelgoed is er al van peuter/kleuterleeftijd, en is altijd gebleven. Heeft ook meer vriendinnetjes dan vriendjes. We hebben hem aangemeld voor de genderpoli, maar het zal nog wel even duren voordat we aan de beurt zijn.
Voor ons maakt het niet uit als hij van geslacht wil veranderen. Wel maak ik me zorgen over de middelbare school. Op de basisschool wordt hij geaccepteerd zoals hij is, maar hoe dat later op de middelbare gaat… we gaan er bij de komende (online) open dagen maar goed op letten.

Hey Cheesecake, volgens mij is het onder pubers ontzettend geaccepteerd om iets anders dan cis/hetero te zijn. Kijk bij de open dag of er een GSA op school is, da's vaak wel een teken dat er op school ruimte is voor anders zijn en je kind heeft een plek en mensen waar die terecht kan.

Cheesecake, het wordt steeds meer geaccepteerd  om idd " anders " te zijn. Op heel veel scholen  heb je ook paarse vrijdag. Dat helpt ook bij acceptatie. Er zullen uiteraard altijd wel een paar pestkoppen kunnen zijn maar  dat kom je echt op elke school tegen. Dat soort lui zoekt gewoon een reden. Ik zou me er voor nu nog niet teveel zorgen over maken. En idd goed doorvragen   bij open dagen.

En hij kan voortijdig bedenken of hij als hij of als zij aan de school wil beginnen. Dat scheelt al.
Mijn transzoon kwam pas op de middelbare uit de kast.
Maar na bekendmaking in de klas vond niemand het gek of raar of lastig gelukkig. Het werd gewoon hij en nieuwe naam.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.