Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Ouders van LGBTQI 🏳️‍⚧️ 🌈 kinderen verzamelen


Hoe vertelde jouw kind het?
Hoe was je reactie ?
Hoe reageerde de buitenwereld?
Waar loop jij of je kind tegenaan ?
Positieve kanten ?
Kortom. Alles is bespreekbaar


SuzyQFive schreef op 10-12-2021 om 15:11:

Diezelfde jongen stond overigens vandaag wel in het regenbooglokaal om vragen te stellen dus zeker wel wat gewonnen.
We hadden eigenlijk geen leerlingen verwacht maar ik denk dat 1 op de zeven leerlingen even is langs geweest.

Leuk hè! Eén op zeven is een mooi resultaat! Toen dochter op coming out day in haar eentje met een docent een eerste GSA-meeting organiseerde, heb ik zoon er nog naartoe gestuurd om solidariteit te betuigen (wat hij nog deed ook ) omdat ik me afvroeg: zal er iemand komen? Bleek het hartstikke druk te zijn geweest! Ook een paar jongens die flauw kwamen doen (anti-woke prietpraat) maar verreweg de meeste kinderen waren heel positief. De jeugd van tegenwoordig komt er wel 

Hoi, net een flinke aanvaring met mijn dochter gehad. Ze is 20,  heeft ass en vertelde in maart dat ze transgender is (geboren als jongen). We hebben hier nooit eerder iets van gemerkt, er is geen kwartje gaan vallen en voor de omgeving is het dan ook lastig omschakelen. Nu heeft ze op eigen houtje hormonen besteld. Ik meen uit Brazilië, op aanwijzing van anderen op een forum. Ik vind het allemaal veel te snel gaan plus ik vind het heel eng zo zonder arts. Maar ik snap ook dat minstens 2 jaar wachten een waardeloos vooruitzicht is. En ze vindt haar lichaam niet fijn zoals het is,  dus daar moet ze wel wat mee. Daar komt nog bij dat ze was afgewezen bij het UMCG, ze is nu eerst bij een psycholoog. Zij vonden het nog niet duidelijk genoeg. Dus ze staat nog niet eens op een wachtlijst. Ze wil snel met hormonen beginnen zodat baardgroei en zo niet echt gaat doorzetten ( is nu nog bijna niks). Ik snap het op zich wel maar het druist enorm tegen mijn gevoel in. En zij voelt zich niet gesteund terwijl we normaal gesproken heel close zijn. Niks aan dit! Normaal hebben we echt nooit ruzie maar dit onderwerp heeft al meerdere keren tot strijd geleid omdat ik er te weinig in mee ga. Pffffff nou ik moest het even van me afschrijven!  Groetjes, Lena

Leene

Leene

12-12-2021 om 19:34

Pfff Leentje. Ik weet even niet zo goed wat ik moet zeggen. Dit kan toch niet.. zomaar hormonen bestellen via internet. Dat is echt de makke tegenwoordig met het internet. Je weet totaal niet wat je krijgt. Dat gaat niet alleen over hormonen overigens.Is er iemand anders van buiten waar ze een goede band mee heeft?? En ze mee kan praten en meer invloed op haar heeft en haar kan wijzen op de gevaren. 
Het feit dat ze is afgewezen bij het UMCG lijkt mij ook niet voor niets.
Ik denk dat het goed is dat je niet meegaat hierin. Liefde is niet alleen maar meegaan met alles. Maar zij zal dat niet zo zien nu. Hopelijk later wel, wat er verder ook uit gaat komen.

Eerlijk gezegd vraag ik mij af of en hoe je dit kunt verbieden? Ik bedoel import van medicatie. Dat kunnen jij en ik niet maar is er niet een organisatie die dit kan?
Maken ze elkaar niet helemaal gek op die fora. De wachtlijsten zijn natuurlijk ook een enorm probleem maar goed het is ook accepteren dat de professionals het ( nog) niet eens zijn met haar wens en twijfelen. Ik zou denk ik zelf wel mijn zorgen kenbaar maken bij de psycholoog of UMCG. Weten zij dat dit gebeurt?
Veel sterkte.

Poeh Leentje dat is heftig. Ik snap je zorgen wel. Dat is ook eerste wat wij toen gezegd hebben: alles gaat via een arts en er wordt niet zomaar wat besteld via internet.
En dan Brazilië...
Er is in Engeland ook een arts die hier voorschrijft en dan is er wel controle van het bloed enz. Volgens mij heb ik hier ergens er wat over gepost. Probeer in gesprek te blijven met je dochter. Misschien iets via de huisarts te regelen of die artsen in Engeland. Dan voelt het toch wat veiliger.
Zal even zoeken of ik de link terug kan vinden.

http://www.gendergp.com/
Hier is de link. Had m al eerder geplaatst hier.

oh Leentje, wat vervelend. Ik zou het ook niet ok vinden om op eigen houtje hormonen via internet te bestellen. Zonder controle en je hebt geen idee wat je lijf in gaat.
Sterkte met de situatie thuis en schrijf alles hier van je af hoor 

Jee Leentje, ik snap helemaal dat je daar tegen bent. 

Onze zoon is ook 20, ook ADD en staat sinds begin dit jaar op de wachtlijst. 'Gelukkig' is hij nog zoekende naar wat hij precies wil. Zijn borsten wil hij sowieso kwijt. Hormonen wil hij ook, bedacht hij van de zomer. Maar hij zei laatst dat hij geen 'bottom issues' heeft. 

Bedankt voor jullie reacties, fijn. En bedankt voor die link, die wilde ik net gaan opzoeken. Groetjes, Leentje

😢 Er is vrijdag voor de school van mijn dochter een meisje van een andere locatie van haar fiets getrokken omdat ze een regenboogpin op haar jas had… 

Ik denk dat ik toch maar even een mail stuur naar de teamleider stuur om mijn zorgen te uiten, mijn dochter zit daar tenslotte op school en loopt wel ook met haar regenboogtas enz. Er werd ook niets aan paarse vrijdag gedaan. 

Jeetje Suzy,  dat is echt stom. Wat voor soort school is dat? Ik dacht dat de meeste scholen inmiddels er wel flink aandacht aan schonken.

jeetje Suzy, wat een beangstigende ervaring voor dat meisje. Ik zou me direct ook enorm zorgen maken om eigen kind

lientje69 schreef op 13-12-2021 om 16:55:

Jeetje Suzy, dat is echt stom. Wat voor soort school is dat? Ik dacht dat de meeste scholen inmiddels er wel flink aandacht aan schonken.

Normaliter juist een hele tolerante school (montessori). 

En als je nagaat dat er 1500 VO scholen zijn en daar 1000 scholen van zijn die ‘iets’ doen. Maar je hebt ‘iets’ mee doen en ‘iets’ mee doen. 

Ik heb even gevraagd op school maar het verhaal is op school zelf niet bekend, ze willen er wel graag iets aan doen. 

SuzyQFive schreef op 13-12-2021 om 20:34:

[..]

Normaliter juist een hele tolerante school (montessori).

En als je nagaat dat er 1500 VO scholen zijn en daar 1000 scholen van zijn die ‘iets’ doen. Maar je hebt ‘iets’ mee doen en ‘iets’ mee doen.

Normaliter gaat ook maar tot zover, wat dat betreft, montesorri scholen. Ik heb er tegenover gewoond, blote voeten etc enzo. Maar geen tgirl gezien. Dus ikzelf heb daar wat gedachten over, dat dat nog niet in hun curriculum zit.

SuzyQFive schreef op 13-12-2021 om 20:52:

Ik heb even gevraagd op school maar het verhaal is op school zelf niet bekend, ze willen er wel graag iets aan doen.

Dat is fijn.

Hier is dochter bezig een endocrinoloog in Nederland te krijgen. Ze was bezig met Purmerend dat is redelijk in de buurt. Maar daar heeft T-cendent geen contract mee. ( instantie via waar ze steeds doorverwezen wordt en die hasr helpen, net zoiets als transvisie zeg maar)  Dus dat gaat hem niet worden helaas. Nu wordt het waarschijnlijk Rotterdam. Nog best ver maar dichterbij dan Antwerpen in elk geval.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.