Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Rare dingen die je doet voor je kind.


Decembermamma schreef op 29-01-2023 om 17:37:

[..]

Surprises maken voor je kind is zo lullig voor zijn/haar klasgenootjes. Net zoals werkstukken maken enzo.

Dan leg je de lat voor de andere kinderen zo verschrikkelijk hoog en de andere kinderen die het wel zelf maken of met hulp van de ouders(wat ik overigens wel heel redelijk vind) maken, zullen altijd denken dat ze niet goed zijn in iets omdat het vergeleken wordt met werkjes van volwassenen.

Nou, de surprises die man of ik maakten voor zoon en dochter, zagen er anders echt wel uit alsof ze door kinderen gemaakt waren. Wij zijn er namelijk ook niet goed in.

Alle Marvel-films meekijken omdat ze vinden dat ik die gezien moet hebben, en ik zou eigenlijk ook alle boeken van Michael Grant in het Engels moeten lezen van de oudste...en ik ben bezig beter te leren schaken om bij te kunnen blijven met mijn jongste. 

Kaften doen we tegenwoordig samen, m.b.v. een YouTube filmpje, en toen ik de surprises nog maakte zag je geen verschil met dat van een kind (oftewel: ik kan er zelf ook niks van) Ik ben zo blij dat ze dat nu niet meer hoeven....

Kleding uit de wc halen, nadat mijn tweeling de kleding in de wc gewassen heeft. Het kdv kalmeren, nadat mijn tweeling was weggelopen (en teruggevonden). Dat nam ik het kdv oprecht niet kwalijk. Dat duo is soms echt niet te houden. De muur geverfd nadat de tweeling erop getekend had. En dit is slechts van het afgelopen half jaar. Ze zijn pas twee, maar er staat mij nog heel wat te wachten met ze ben ik bang. Mijn andere drie kinderen zijn gelukkig een stuk rustiger.

Op zaterdagavond vlak voor sluitingstijd alle supermarkten af in de hoop nog zetpillen van 500 mg te vinden voor een plotseling ziek kind (apotheken dicht) en dan uiteindelijk alleen maar de 240 mg kunnen scoren en er dus maar 2 achter elkaar inschuiven....er was echt niks anders te krijgen, en tabletten slikken of oplossen was geen optie.

Met de zaklamp in het donker de hele buurt afspeuren op zoek naar iets (geen idee meer wat we zochten), in de regen en kou, oproepjes geplaatst op social media, en het dan toch gewoon in je eigen fietsenschuur terugvinden.....

Decembermamma schreef op 29-01-2023 om 17:37:

[..]

Surprises maken voor je kind is zo lullig voor zijn/haar klasgenootjes. Net zoals werkstukken maken enzo.

Dan leg je de lat voor de andere kinderen zo verschrikkelijk hoog en de andere kinderen die het wel zelf maken of met hulp van de ouders(wat ik overigens wel heel redelijk vind) maken, zullen altijd denken dat ze niet goed zijn in iets omdat het vergeleken wordt met werkjes van volwassenen.

Dan ken je mijn knutselwerken niet. Ik kan dat namelijk ook niet.

madee schreef op 29-01-2023 om 18:00:

Alle Marvel-films meekijken omdat ze vinden dat ik die gezien moet hebben, en ik zou eigenlijk ook alle boeken van Michael Grant in het Engels moeten lezen van de oudste...en ik ben bezig beter te leren schaken om bij te kunnen blijven met mijn jongste.

Kaften doen we tegenwoordig samen, m.b.v. een YouTube filmpje, en toen ik de surprises nog maakte zag je geen verschil met dat van een kind (oftewel: ik kan er zelf ook niks van) Ik ben zo blij dat ze dat nu niet meer hoeven....

Ben benieuwd of je schaken zelf wel leuk vindt. Anders bestaan er ook schaak verenigingen en wedstrijden voor kinderen.

De knuffel van kind na het wassen in een open waszakje te drogen gehangen. Ik had na het wassen die knuffel aan zijn oren aan het rek gehangen, kind overstuur want dat deed heel erg pijn bij knuffel. Dus knuffel in dat waszakje met het kopje naar buiten want anders kon hij niet ademen. Jaren gedaan.

Met een naald in mijn vinger geprikt omdat zoon graag een druppelbloed wilde onderzoeken met zijn nieuwe microscoopset die hij van de Sint gekregen had.

Met mijn oudste dochter toen ze klein was een nachtje een prinsessen weekend gehad; we gingen een nachtje slapen op een echt kasteel en hebben gedineerd in echte prinsessenjurken. Ja ik ook.

Magnoliatakje schreef op 29-01-2023 om 19:03:

De knuffel van kind na het wassen in een open waszakje te drogen gehangen. Ik had na het wassen die knuffel aan zijn oren aan het rek gehangen, kind overstuur want dat deed heel erg pijn bij knuffel. Dus knuffel in dat waszakje met het kopje naar buiten want anders kon hij niet ademen. Jaren gedaan.

Hahahahahahahaha. Deze vind ik echt zoooo grappig. 

Bijtje82

Bijtje82

29-01-2023 om 19:15

madee schreef op 29-01-2023 om 18:36:

Op zaterdagavond vlak voor sluitingstijd alle supermarkten af in de hoop nog zetpillen van 500 mg te vinden voor een plotseling ziek kind (apotheken dicht) en dan uiteindelijk alleen maar de 240 mg kunnen scoren en er dus maar 2 achter elkaar inschuiven....er was echt niks anders te krijgen, en tabletten slikken of oplossen was geen optie.

Tipje. Er zijn tegenwoordig ook van die automaten waar je dit soort dingen 24/7 kunt halen. Daar kun je basis medicatie halen in de avonduren of weekenden. 

Ff zoeken op Pharmaself en je woonplaats. 

Pijnstillers, morning after pil, wormen tabletjes etc.

Oudste zoon met autisme had een lievelingsknuffel waar hij zeer aan gehecht was maar toen zoon 5 of 6 was ging het oor van de knuffel stuk. Groot verdriet en paniek. Nou zou je zeggen pak een naald en draad en maak het even maar dat lag niet zo simpel in zijn gedachte wereld. Dus de dierenarts benaderd     ( zijn we bevriend mee) en we mochten langskomen na het avond spreekuur en de dokter heeft na een verdoving vakkundig het oor van knuffelkonijn gehecht.

Gingergirl schreef op 29-01-2023 om 19:16:

Oudste zoon met autisme had een lievelingsknuffel waar hij zeer aan gehecht was maar toen zoon 5 of 6 was ging het oor van de knuffel stuk. Groot verdriet en paniek. Nou zou je zeggen pak een naald en draad en maak het even maar dat lag niet zo simpel in zijn gedachte wereld. Dus de dierenarts benaderd ( zijn we bevriend mee) en we mochten langskomen na het avond spreekuur en de dokter heeft na een verdoving vakkundig het oor van knuffelkonijn gehecht.

😍 wat enorm lief

Flanagan schreef op 29-01-2023 om 19:02:

[..]

Ben benieuwd of je schaken zelf wel leuk vindt. Anders bestaan er ook schaak verenigingen en wedstrijden voor kinderen.

Ik vind het leuk als het spel eenmaal op gang is. Het begin is me veel te vrij, ik ben meer een reageerder dan een strateeg, maar daar wil ik dus verandering in brengen 

Een van de kinderen had als peuter een denkbeeldig vriendje. Die ging overal mee naar toe, dus dan deed ik soms ook alsof hij er echt was. Dus kind aan de ene hand en denkbeeldig vriendje aan de andere. Wat ik heb geweigerd is om hem in de lucht te houden zodat hij ook iets kon zien en terug rijden naar de supermarkt omdat hij daar achter was gebleven. Toen zei ik dat hij met de bus naar huis zou komen

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.