Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Rare dingen die je doet voor je kind.


Decembermamma schreef op 29-01-2023 om 21:03:

[..]

Maar die van de benu die jij liet zien zijn medicijnapparaten op recept. Overigens zijn bij ziekenhuizen de apotheken vaak 24/7 open, en veel kruidvat winkels zijn ook in het weekend open.

Wij wonen in het noorden, in een kleine stad. Dichtstbijzijnde ziekenhuis (met bijbehorende apotheek) is 15 km verderop. Op zaterdag gaat alles hier om 17 uur dicht, behalve de supermarkt, die sluit 'pas' om 20 uur op zaterdag. Er is hier ruimte voor verbetering

Gingergirl schreef op 29-01-2023 om 19:05:

Met een naald in mijn vinger geprikt omdat zoon graag een druppelbloed wilde onderzoeken met zijn nieuwe microscoopset die hij van de Sint gekregen had.

Met mijn oudste dochter toen ze klein was een nachtje een prinsessen weekend gehad; we gingen een nachtje slapen op een echt kasteel en hebben gedineerd in echte prinsessenjurken. Ja ik ook.

Dit zou mijn dochter echt geweldig vinden, waar kan dat ergens? Echt, dat kind zou helemaal in haar element zijn (en ik stiekem ook). 

Bakblik schreef op 29-01-2023 om 12:34:

[..]

Brengt mij ook iets leuks in herinnering. Er ligt hier al maanden een flesje kookvocht van rode kool in de vriezer. Water met kool aan de kook gebracht door mij, dan wat vocht uit de pan halen en dan pas de kruiden toevoegen die ik altijd meekook.

Had dochter nodig om te gebruiken tijdens een scheikunde prakticum op de school waar ze een bijbaan heeft. Je kunt met dat vocht aantonen of een stof zuur of basisch is. Binnenkort heeft die school open dag en dan mag ze het nog een keer doen.

Je kunt dat trucje ook thuis, in je eigen eten. Kook noedels in dat kookvocht en je krijgt roze noedels. Sprenkel er een beetje citroensap overheen en het wordt op die plekken paars.

Unicorn noedels, hier erg populair. Helaas houd ik niet van rode kool. 🙈

Bijtje82

Bijtje82

29-01-2023 om 22:46

Tijgeroog schreef op 29-01-2023 om 22:42:

[..]

Je kunt dat trucje ook thuis, in je eigen eten. Kook noedels in dat kookvocht en je krijgt roze noedels. Sprenkel er een beetje citroensap overheen en het wordt op die plekken paars.

Unicorn noedels, hier erg populair. Helaas houd ik niet van rode kool. 🙈

Het kan eigenlijk met alles waar zetmeel in zit. En ach, het smaakt dan echt niet naar rode kool hoor. 😁 

Vind het trouwens wel een leuk idee.

Klopt, maar de noedels kleuren er mooi van, omdat ze van zichzelf heel weinig kleur hebben.
En het probleem met de rode kool is dat ik dan met een gekookte rode kool zit, die ik makelijk ook niet zo maar weg ga gooien.

En on-topic: m'n 1e profielwerkstuk is bijna af!

Bijtje82

Bijtje82

29-01-2023 om 22:52

Tijgeroog schreef op 29-01-2023 om 22:50:

Klopt, maar de noedels kleuren er mooi van, omdat ze van zichzelf heel weinig kleur hebben.
En het probleem met de rode kool is dat ik dan met een gekookte rode kool zit, die ik makelijk ook niet zo maar weg ga gooien.

En on-topic: m'n 1e profielwerkstuk is bijna af!

1 persoons potje halen 😉 werkt ook gewoon.

Auwereel schreef op 28-01-2023 om 21:11:

Ik heb gedaan wat ik niet had gehoopt ooit te hoeven doen voor mijn kind, mee naar een speciale kapper om een pruik aan te meten vanwege kaalheid die eraan gaat komen wegens chemotherapie. Uiteindelijk is de pruik weinig gebruikt, een petje was fijner. Maar er waren een paar gelegenheden waar de pruik meer zelfvertrouwen gaf.
De chemo werkte gelukkig zoals de bedoeling was en ik hoop die pruik nooit meer te zien op een kaal hoofd.

Och wat heftig. Hoop met je mee dat je kind die pruik nooit meer nodig heeft. Fijn dat de chemo gewerkt heeft. 

madee schreef op 29-01-2023 om 22:10:

[..]

Wij wonen in het noorden, in een kleine stad. Dichtstbijzijnde ziekenhuis (met bijbehorende apotheek) is 15 km verderop. Op zaterdag gaat alles hier om 17 uur dicht, behalve de supermarkt, die sluit 'pas' om 20 uur op zaterdag. Er is hier ruimte voor verbetering

O hier kun je bij de ah ook gewoon paracetamol enzo halen. 

Tijgeroog schreef op 29-01-2023 om 22:42:

[..]

Je kunt dat trucje ook thuis, in je eigen eten. Kook noedels in dat kookvocht en je krijgt roze noedels. Sprenkel er een beetje citroensap overheen en het wordt op die plekken paars.

Unicorn noedels, hier erg populair. Helaas houd ik niet van rode kool. 🙈

Dat het proefje ook thuis kan daar weet ik alles van. 😉

Voorafgaand aan het practicum heeft dochter hier alles staan proberen in de keuken. Ze had als "docent" bedacht tijdens de open dag in het lab allerlei dingen te laten zien die de scheikunde van het dagelijks leven laten zien.  Groep 8 kinderen spreek je niet aan met hele abstracte proefjes met stoffen waar ze nog nooit van hebben gehoord. 

madee schreef op 29-01-2023 om 22:10:

[..]

Wij wonen in het noorden, in een kleine stad. Dichtstbijzijnde ziekenhuis (met bijbehorende apotheek) is 15 km verderop. Op zaterdag gaat alles hier om 17 uur dicht, behalve de supermarkt, die sluit 'pas' om 20 uur op zaterdag. Er is hier ruimte voor verbetering

De grote tankstations langs de snelweg zijn 24/7 open en verkopen ook pijnstillers etc.

Netherfield

Netherfield

30-01-2023 om 09:43 Topicstarter

Wij doen met familie nog steeds surprises, mijn kinderen helpen mij al een paar jaar… 
On topic: de docente Nederlands vond mijn samenvatting van dochters boek goed gedaan. Dochter had er wel een paar woorden in vervangen door woorden die zij gebruikt. 

Netherfield schreef op 30-01-2023 om 09:43:

Wij doen met familie nog steeds surprises, mijn kinderen helpen mij al een paar jaar…
On topic: de docente Nederlands vond mijn samenvatting van dochters boek goed gedaan. Dochter had er wel een paar woorden in vervangen door woorden die zij gebruikt.

Fijn, zou toch vervelend zijn als er dan een onvoldoende terug komt 

Ik heb uren gezocht naar een missend Lego steentje. Die zou in de bak met bij de andere Lego kunnen gevallen zijn, dus daar een hele tijd in lopen zoeken. Het was ook echt een heel specifiek steentje. Ik heb het steentje een week later weer teruggevonden. Tussen het laminaat en de muur… 

Mijn dochter was een echt poppenkind en ze had er aardig wat. Toen wij gingen verhuizen, dochter was 7 jaar, moest alles worden ingepakt. Dochter was bang dat de poppen zouden stikken in de doos. We hebben de poppen toen in een kringetje in dozen gezet, zodat ze niet op elkaar hoefden te liggen en gaatjes in de bovenkant van de dozen geprikt voor zuurstof.
Veel later heb ik (van beroep tekstschrijver) één keer een boekverslag geschreven voor dochter, die het verschrikkelijk druk had. De docent had een lijstje gegeven met wat er allemaal in het verslag moest staan en ik had dat vrijelijk geïnterpreteerd: wel gezorgd dat alles erin stond, maar niet noodzakelijkerwijs in de volgorde van het lijstje. Dochter kreeg een 3. Ik heb daarna nog een uur besteed aan het bewijzen dat alles erin stond, door de term op het lijstje een kleur te geven en diezelfde kleur in de tekst te gebruiken op de plek waar ik de term had verwerkt. Dochter kreeg toen alsnog een 5,5. De docent maande haar om voortaan het lijstje te volgen (zie hier mijn rollende ogen). Nooit meer geholpen met huiswerk, want dochter haalde normaal gesproken altijd cijfers boven de 7, dus ik trok haar gemiddelde lekker naar beneden... 

MamaE schreef op 29-01-2023 om 22:34:

[..]

Dit zou mijn dochter echt geweldig vinden, waar kan dat ergens? Echt, dat kind zou helemaal in haar element zijn (en ik stiekem ook).

Wij hadden zelf een kamer geboekt in een kasteel wat tevens hotel is, met diner en ontbijt erbij.  Daar zijn er meerdere van in Nederland. Ik weet de naam niet meer maar het was ergens in Limburg. De prinsessenjurken had ik zelf besteld op internet. We hadden veel bekijks. En nog op de foto gegaan met het dochtertje van een japanse toerist die waarschijnlijk dacht dat wij daar echt woonden. Ik kan het je zeker aanraden om te doen, je vergeet het nooit meer.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.