Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Slechte biologische vader?

Ff off topic @Tsjor, het leest makkelijker als je niet je naam aan het eind van een bericht zet (ik wordt op het verkeerde been gezet), die punt daar lees ik nl overheen (slechtere ogen) Ik weet dat het vroeger bij een aantal gebruikers gewoonte was op ool ik kom hier nl al sinds 2002. Vast bedankt

Biovader

Biovader

28-04-2025 om 13:58 Topicstarter

En ik heb een normaal IQ met sommige pieken in hoogbegaafd. Dus een zwakke begaafdheid is het niet. En heeft het niet aan gelegen. Alles bij elkaar voelt nu van toen als een waas. Alles ging snel en met veel bombarie. Had niet eens de tijd om er goed over na te denken. 

Biovader schreef op 28-04-2025 om 13:58:

En ik heb een normaal IQ met sommige pieken in hoogbegaafd. Dus een zwakke begaafdheid is het niet. En heeft het niet aan gelegen. Alles bij elkaar voelt nu van toen als een waas. Alles ging snel en met veel bombarie. Had niet eens de tijd om er goed over na te denken.

Waarom vind je het nodig om je (hoge) IQ te benoemen? 

oprechte vraag: waarom wachten tot ze 18 is terwijl ze zelf al op zoek is geweest naar jou? Blijkbaar mist ze iets en zoekt ze je. Ze wil contact, of wilde dat. Waarom dan nog 4 jaar laten wachten? En inderdaad niet rechtstreeks maar via haar moeder, die kan dan bekijken wat handig is. Zij kent je dochter. 

Je topic titel is of  je een slecht biologische vader bent. Ik kan niet over de situatie oordelen maar ik vind het wel schrijnend voor je dochter als ze contact wil, misschien vanwege vragen of om andere redenen, dat je weet dat ze contact gezocht heeft en dat je haar dan nog 4 jaar laat wachten. 4 jaar extra waarin ze zich vanalles in haar hoofd kan halen. 
Als ik het goed begrijp, en dat weet ik niet zeker, wil je wachten omdat je het zelf zo moeilijk vindt en dat je er met kleine stapjes naartoe wil werken. Mijn gedachten gaan dan toch in eerste instantie naar het kind uit. 

Ik hoop dat je een partij vindt die hierin kan begeleiden en ook kan ondersteunen bij evt bezoek. 

Ik kan me voorstellen dat dit als een aanval leest maar zo bedoel ik het niet. Ik hoop alleen oprecht dat het je lukt om ook vanuit het oogpunt en de behoeftes van je dochter te kijken. Je doet daar wel je best voor lees ik. 

Biovader

Biovader

28-04-2025 om 14:25 Topicstarter

Anoniemvoornu schreef op 28-04-2025 om 14:09:

[..]

Waarom vind je het nodig om je (hoge) IQ te benoemen?

Omdat er gezegd werd dat het vast wel iemand is met een verlaagde mentale capaciteiten.

Biovader

Biovader

28-04-2025 om 14:38 Topicstarter

duizel schreef op 28-04-2025 om 14:23:

oprechte vraag: waarom wachten tot ze 18 is terwijl ze zelf al op zoek is geweest naar jou? Blijkbaar mist ze iets en zoekt ze je. Ze wil contact, of wilde dat. Waarom dan nog 4 jaar laten wachten? En inderdaad niet rechtstreeks maar via haar moeder, die kan dan bekijken wat handig is. Zij kent je dochter.

Je topic titel is of je een slecht biologische vader bent. Ik kan niet over de situatie oordelen maar ik vind het wel schrijnend voor je dochter als ze contact wil, misschien vanwege vragen of om andere redenen, dat je weet dat ze contact gezocht heeft en dat je haar dan nog 4 jaar laat wachten. 4 jaar extra waarin ze zich vanalles in haar hoofd kan halen.
Als ik het goed begrijp, en dat weet ik niet zeker, wil je wachten omdat je het zelf zo moeilijk vindt en dat je er met kleine stapjes naartoe wil werken. Mijn gedachten gaan dan toch in eerste instantie naar het kind uit.

Ik hoop dat je een partij vindt die hierin kan begeleiden en ook kan ondersteunen bij evt bezoek.

Ik kan me voorstellen dat dit als een aanval leest maar zo bedoel ik het niet. Ik hoop alleen oprecht dat het je lukt om ook vanuit het oogpunt en de behoeftes van je dochter te kijken. Je doet daar wel je best voor lees ik.

Nee voelt niet als belediging. Er zijn in het verleden afspraken gemaakt op papier. Daarom. Wil daar niet verder op in

tsjor schreef op 28-04-2025 om 13:00:

[..]

Je leest wat je graag wil lezen. Tsjor

Het feit blijft dat kind op zoek is geweest en biovader daar met redenen niet op heeft gereageerd.

Biovader schreef op 28-04-2025 om 14:38:

[..]

Nee voelt niet als belediging. Er zijn in het verleden afspraken gemaakt op papier. Daarom. Wil daar niet verder op in

Oké. Ik snap dat dit dan tegen die afspraken in zou gaan. Zou je moeder kunnen laten weten dat je via anderen hebt gehoord dat dochter naar je op zoek was. Dat je ervoor open staat om contact met dochter te hebben als zij daar behoefte aan heeft. Dat je dit niet opdringt en alleen doet als dochter dit zelf wil. Dat je weet dat dit niet vogels de afspraken is maar het nu wel aanbiedt omdat je hoort dat dochter ernaar vraagt. 

Biovader

Biovader

28-04-2025 om 15:33 Topicstarter

duizel schreef op 28-04-2025 om 15:23:

[..]

Oké. Ik snap dat dit dan tegen die afspraken in zou gaan. Zou je moeder kunnen laten weten dat je via anderen hebt gehoord dat dochter naar je op zoek was. Dat je ervoor open staat om contact met dochter te hebben als zij daar behoefte aan heeft. Dat je dit niet opdringt en alleen doet als dochter dit zelf wil. Dat je weet dat dit niet vogels de afspraken is maar het nu wel aanbiedt omdat je hoort dat dochter ernaar vraagt.

Ik ben dat ook van plan. Zodat als ZIJ het wilt altijd contact kan opnemen via haar moeder

Biovader

Biovader

28-04-2025 om 15:34 Topicstarter

Roos57 schreef op 28-04-2025 om 14:48:

[..]

Het feit blijft dat kind op zoek is geweest en biovader daar met redenen niet op heeft gereageerd.

En die redenen hou ik bij mij zelf. Maar dan kan ik nog wel vragen hebben en advies hoe beter aanpakken.

Biovader schreef op 28-04-2025 om 15:34:

[..]

En die redenen hou ik bij mij zelf. Maar dan kan ik nog wel vragen hebben en advies hoe beter aanpakken.

Dat zeg ik toch ook niet .

Biovader

Biovader

28-04-2025 om 16:06 Topicstarter

Roos57 schreef op 28-04-2025 om 16:00:

[..]

Dat zeg ik toch ook niet .

Klopt maar heb het al moeilijk genoeg mee. En vele komen met verwijten. En wil juist het beste voor die kleine.

Is er ook familie van jou wat evt mee kan denken?

Biovader

Biovader

28-04-2025 om 16:36 Topicstarter

Roos57 schreef op 28-04-2025 om 16:23:

Is er ook familie van jou wat evt mee kan denken?

Ja ik wil sr nog een keer mer mijn ouders over hebben. 

Biovader schreef op 28-04-2025 om 16:06:

[..]

Klopt maar heb het al moeilijk genoeg mee. En vele komen met verwijten. En wil juist het beste voor die kleine.

Ze is nu een jaar jonger als haar moeder toen die zwanger raakte van jou, haar die kleine noemen is wel bijzonder ze is niet klein meer maar een puber. Je geeft aan je redenen niet te willen geven maar je snapt zelf toch ook wel dat als je enige reden die je opgeeft het was lastig voor me ik was jong en heb een lichte vorm van autisme dat als dat de enige informatie is die mensen hebben ze ook niet heel positief erover denken

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.