Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Zittend eten

rionyriony schreef op 11-01-2026 om 17:38:

Laat die arme stumperds zitten. Rustig genietmomentje en dan kan je op ooghoogte met elkaar praten.

Vroeger moesten de kantoorbedienden wel vaak staande schrijven. Ik weet niet of de stoelen toen uitverkocht waren anders kan ik niet veel redenen bedenken. Ik denk dat dat vóór de tijd van Dickens was want ik ken dat niet van mijn ouders of grootouders.

Tegenwoordig hebben vele kantoren weer sta-bureaus hoor, of zit- sta-bureaus staand werken afwisselen met zittend werken is heel goed. Maar dat is totaal iets anders als even je bord leeg eten.

Het vele zitten is iets van onze moderne maatschappij. Als ik kijk naar zeer niet-moderne maatschappijen,  primitieve volkeren,  dan zie ik ze juist wel zitten tijdens het eten. 
Kortom, wat mij betreft: kinderen gewoon laten zitten eten. Als je vindt dat ze te veel of lang zitten, laat ze dan (meer) buiten spelen. 

Miepjecody schreef op 11-01-2026 om 16:58:

[..]

Huh? Waarom is het raar om koffie te drinken met volwassen kinderen???

Is op zich niet raar hoor, ik las alleen dat het altijd zo gaat. 'Wie thuis is komt naar beneden.', las ik als dat er nooit koffie of thee mee naar boven gaat en ook dat het niet afzonderlijk van elkaar gebeurt. 

Bij ons was dat echt een uitzondering dat we met het hele gezin koffie dronken toen ze eenmaal volwassen waren. Maar misschien zijn wij wel raar. Kan ook. 

Decembermamma schreef op 11-01-2026 om 18:58:

[..]

Tegenwoordig hebben vele kantoren weer sta-bureaus hoor, of zit- sta-bureaus staand werken afwisselen met zittend werken is heel goed. Maar dat is totaal iets anders als even je bord leeg eten.

Wij hebben dat niet, maar sinds de laptop zet ik die wel eens een uurtje op de kast om staand te werken. Vind ik inderdaad ook fijn. 

Als die korsten het probleem zijn zou ik een (tweedehands) broodbakmachine kopen en zelf brood bakken. Geen harde korsten meer!

On topic. Zittend eten en even een rustmoment in de dag maar niet te lang max 15 minuten. Kinderen blijven zitten totdat iedereen klaar is. Ze zijn zelf in controle over hoeveel ze eten maar ze moeten van alles iets nemen. Dingen die ze echt niet lekker vinden koken we niet/hoeven ze niet te nemen.

Beweeglijke kinderen die hier komen eten mogen van mij bewegen op hun stoel en soms ook even op stoel van stoel af maar ze mogen niet bij de tafel vandaan. 

alhambra schreef op 11-01-2026 om 21:45:

Als die korsten het probleem zijn zou ik een (tweedehands) broodbakmachine kopen. Geen harde korsten meer!

Oh? Bij mij zijn de korsten, zeker de onderkant,  juist erg stevig? Hier is iedereen dol op korst, dus geen probleem hoor. Maar om nou te zeggen datje met n bbm geen harde korsten meer hebt. 

Tot zover mijn OT reactie...

Misschien dat brood zacht blijft als je op brioche-stand bakt?

Met een beetje geluk wipt zoon één keer per week een paar uurtjes langs. 

Was brengen/halen, netflixen en thee drinken. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.