Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Maxime.M

Maxime.M

01-07-2010 om 11:36

2 tot 3 keer dezelfde mail ontvangen

Hoi,

Sinds een paar dagen ontvang ik van sommige mensen en/of bedrijven, 2 tot 3 keer toe dezelfde mail. Soms tegelijk, soms na een aantal minuten. Ik heb niets veranderd of gedaan in de mailaccount ofzo en het is ook niet bij iedere mail het geval, het is ook steeds van dezelfde afzender en het zijn gewone mailtjes, geen spam ofzo.
Weet iemand hoe dit kan gebeuren?

mvg
Maxime

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ja copie

Ja dat kan als je aanvinkt bij extra-account-opties dat er een copie op de server moet blijven staan...dan krijg je de mail en een copie blijft achter...na 5 minuten wordt de post weer opgehaald (kan je ook instellen) en voilla dezelfde mails....
De oplossing is dat vinkje bij 'copie op de server' weg halen.
groeten albana

margje van dijk

margje van dijk

02-07-2010 om 09:44

Lijkt mij ook

Ik bewaar altijd een kopie op de server en ik krijg toch alle mail maar een keer.

Dus ik denk inderdaad dat het probleem bij de afzender ligt. Misschien ben je dubbel in hun adressenbestand terecht gekomen?

Margje

Maxime.M

Maxime.M

02-07-2010 om 10:01

Ik heb geen idee

Ik had een klant aan de telefoon en we spraken af dat hij een voorbeeld zou mailen. Ik geef hem mijn e-mail adres en krijg de info om 11.00 uur, nog een keer om 11.00 uur en later nog eens om 11.03 uur. Een gloednieuw iemand waar ik niet in het adresboek sta. De rest van de dag krijg ik mailtjes van andere mensen, en ik krijg deze mailtjes maar een keer. Vervolgens een dag later krijg ik van een ander bedrijf waar ik regelmatig zaken mee doe een bevestiging van een bestelling en die krijg ik een paar minuten later nog een keer. (exact hetzelfde mailtje) de andere mails krijg ik gewoon maar netjes een keer.
Zou het dan aan de ander liggen en het gewoon toeval zijn? Ik heb al jaren geen dubbele mails gekregen. (heb het vroeger op mijn oude computer ook wel eens gehad) en dan nu ineens weer.
Maar... dit was een paar dagen geleden en tot nu toe is alles weer normaal, zal ik het er dan maar op houden dat het aan de anderen lag??

Maxime

O mooi

Ooo,ik begreep dat het er meerderen waren. En het kan echt zo...maar dan moet je in die tijd dat de copie op de server staat wel meerdere malen je post ophalen,maar sommigen hebben het zo ingesteld staan (mijn vader b.v. heeft erin staan elke 5 minuten post ophalen..die is bang dat ie anders een email 'mist' hahahaha).
Wij hebben deze optie in het verleden (is al wel 8 jaar terug ofzo) heel lang gebruikt toen we nog maar 1 familieaccount hadden en de post op 3 p.c's wilden kunnen lezen. Zo kwamen alle mails op alle 3 binnen...áls we ze allemaal maar ná elkaar de mail lieten ophalen. Als we ons vergisten en op 1 p.c. 2 keer de mail ophaalden op dezelfde dag, dan hadden we dus dubbele mails. Alles inderdaad...
Tegenwoordig hebben we allemaal onze eigen p.c. en ons eigen e-mail-adres.
groeten albana

Toeval

Ik laat van bepaalde mailaccounts ook een kopie op de server staan, is handig als ik die mail ergens anders ook wil kunnen bekijken. Die mails krijg ik vervolgens echt niet dubbel binnen.

Soms gebeurt het hier ook dat bepaalde mails 3-4 keer achter elkaar binnenkomen. Volgens mij heeft dat gewoon met een of andere storing bij de mailprovider te maken, het is namelijk bijna altijd mail van een account waarbij ik juist géén kopie op de server laat staan.

Het lost zich ook altijd vanzelf weer op na een tijdje.

Tirza G.

Tirza G.

04-07-2010 om 16:01

Sinds

Ik windows 7 met outlook heb geinstalleerd, gebeurt het me regelmatig. Random, geen peil op te trekken.

Tirza

Bedoelen we soms wat anders?

De optie die ik bedoel is in Outlook Expres en die werk nog steeds zo als eerder (hoewel we toen misschien outlook hadden?) als je die aanvinkt,al is het 1 dag dan komt de post net zo vaak binnen als je het ophaalt. Daarvoor maakt het niet uit op welke p.c (moet je het wel op alle p.c's zo instellen). Daar was ik w.s. niet duidelijk in....want ik zie nu dat je het bij je provider ook kan instellen...Maar thuis kijk ik nooit on-line naar mijn post...w.s. houd de provider bij wat je leest en kan oulook express het niet? Geen idee wat er gebeurd als je het bij de provider instelt...nooit gebruikt die optie. Wij kijken alleen op vakantie online bij onze provider op het account...of als we teveel spam krijgen,dan stellen we dat on-line in of als we een nieuw alias willen aanmaken ofzo...
Bedoelen jullie misschien bij de provider de optie? Dan hebben we het over wat anders dus...
groeten albana

In outlook nog steeds

Ik had die optie die ik bedoel gisteren aangezet (om te proberen...soms veranderen dingen en 8 jaar is best lang natuurlijk) en haalde gisteren 2 keer de mail op,op deze p.c. , dat waren maar 2 mailtjes (zoveel mailen wij nu ook weer niet..)die dus nu dubbel in outlook express staan. Niet uitgezet (vergeten) en vanmorgen weer dezelfde mailtjes en 1 nieuwe. Het werkt dus nog steeds zo...Maar als het de ene keer wel en de andere keer niet zo is,zal het vast een andere instelling zijn. Bij deze optie krijg je gedurend de tijd dat de copie er staat iedere keer gewoon dezelfde mail binnen,ongeacht vanaf welke p.c. (moet je het wel zo instellen op die p.c.'s). Die optie die jij bedoeld ken ik niet. Onze p.c. crast ook niet zo vaak...en als ie crasht dan is de mail maar weg...het zij zo..wij mailen toch alleen maar huis/tuin en keuken dingen (gym,ouders,kenissen,school etc.)
groeten albana

Maxime.M

Maxime.M

05-07-2010 om 12:55

Hier is het weer normaal

Ik ga ervanuit dat het aan de anderen lag, of misschien aan een provider. Hier is alles weer normaal.
Bedankt voor het meedenken !

Maxime

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.