Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

mirreke

mirreke

06-09-2010 om 19:15

Account itunes store op ipod zonder credit card!

Dringende vraag: ik heb een account bij iTunes op mijn computer en ik wil op de ipod graag hetzelfde account, zodat ik met dezelfde rekening kan betalen.
Kan dat? Ik heb nl. geen creditcard, en bij itunes op de compu kan ik dan kiezen voor click and buy, en dat is dan aan je bankrekening gekoppeld, vergelijkbaar met paypal en een bankrekening.
Maar als ik een nieuwe account aanmaak op de ipod zie ik die keuze helemaal niet, ik moet daar kiezen voor een creditcard. Ik wil dan met mijn reeds bestaande account inloggen, zodat ik oop apps kan kopen.
Weet iemand hoe dat moet? Of heeft iemand een handige link? Ik kan het zo snel niet vinden??

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Bij deze

http://www.iphoned.nl/itunes-account-zonder-credit-card/10599/

Toevallig had mijn man laatst hetzelfde probleem; die wilde geen creditcardgegevens via internet gebruiken. Hopelijk heb je er wat aan!

mirreke

mirreke

07-09-2010 om 08:55

Dank heli, maar nee, toch niet (extra uitleg)

Het is net wat anders. Dit gaat erover als je een account aanmaakt op de Amerikaanse Appstore, waar je normaal gesproken een creditcard voor moet hebben.
Mijn vraag is ietsje anders: ik vroeg me namelijk af of het mogelijk is om je ipod op hetzelfde account te krijgen als het account wat je al hebt op je computer bij iTunes, zodat ik via hetzelfde account en dus via dezelfde rekening (geen creditcard) kan inloggen en betalen.
Eigenlijk gaat het niet helemaal om mezelf, maar om mijn zoon. Hij heeft een ipod, en een gratis account, en natuurlijk, wegens puberschap, geen creditcard. Nou wil hij af en toe wel eens een app kopen. Wij hadden bedacht dat dat dan via mijn account zou moeten kunnen, met een wachtwoord ter bevestiging, zodat hij wel iets kan kopen maar dat ik daar uiteindelijk fiat voor moet geven, middels dat wachtwoord.
Ik zie echter niet de mogelijkheid om in te loggen op een bestaand account dat niet op je ipod is aangemaakt. Mijn vragen zijn dus: is dat überhaupt mogelijk? Als dat niet mogelijk is wil ik een nieuw account voor hem aanmaken, op zijn ipod, met als betaalmogelijkheid click and buy wat dan gekoppeld is aan mijn bankrekening. Dat zou dus in feite een tweede account van mij zijn. Alleen, bij het aanmaken van een nieuw account op de ipod zie ik die mogelijkheid niet zo snel. Of zie ik wat over het hoofd?

Ah...

ik snap em. Nee, ik geloof niet dat dat kan. Overigens behoorlijk irritant en eigenlijk wel bijna een soort van 'bug' in het verder prachtige Applegebeuren. (Hoewel ik ook niet zo gecharmeerd ben van iTunes als programma.)

Synchroniseren?

Ik weet niet precies of het met ipods ook kan, maar als wij een app kopen op onze mac-desktop-computer, en daarna onze iPhones synchroniseren, hebben we allebei dezelfde apps (indien gewenst) op onze iPhones. Dus 1 keer aanschaffen en op beide iPhones gebruiken. Synchroniseert je zoon ook via de computer? dan zou je dat eens kunnen proberen met een (gratis) app die je op je desktop aanschaft.

mirreke

mirreke

08-09-2010 om 22:17

Dat is het misschien!

Ik ga het deze week nog proberen. Punt is wel... zoonlief's ipod is voor het eerst op de mac van mijn partner ingesteld en ook gesynchroniseerd. Als ik hem via mijn compu oplaadt geeft hij ook altijd aan dat hij wil synchroniseren. Wat gebeurt er dan precies? Gooit hij dan alles eraf wat er eerst op stond en kopieert hij dan alles van mij? IK heb namelijk helemaal geen apps, maar wel heel veel muziek. Gaat hij dat nou allemaal synchroniseren/kopiëren naar de ipod van mijn zoon? Dat durf ik niet aan omdat ik bang ben dat er vanalles wordt afgehaald, zoals allemaal spelletjes en leuke apps die zoon gratis heeft gedownload. Of worden die dan weer naar mij gekopieerd? De muziek staat ook op een externe harddisk die ik kan afkoppelen. Als ik dat doe geeft het programma aan, synchroniseren mislukt omdat harde schijf niet is gevonden. Zucht.
Het downloaden via de compu is ook niet helemaal wat zoon wil. Hij wil niet eerst naar mij toe om te vragen of ik iets wil downloaden voor hem (ook ik gebruik compu vrijwel uitsluitend voor werk). hij wil dat gewoon zelf doen, en dan alleen maar door mij laten fiatteren.
En nee, ik vind de mac en alles van apple fantastisch, behalve idd itunes. Op de een of andere manier heb ik het niet helemaal door of zo.
volgens mij is dit een heel onduidelijk berichtje...

mirreke

mirreke

08-09-2010 om 22:19

Synchronisatievraag! (vervolg)

Weet iemand wat er gebeurt met de inhoud van de ipod als je hem eerst hebt gesynchroniseerd met de ene computer, maar hem dan aansluit op de andere. Die wil vervolgens synchroniseren. Gaat dan alle info eraf, gaan apps verloren? Wat gebeurt er precies?
zoon heeft nu allerlei leuke en creatieve apps waar hij van alles mee heeft gedaan en wil natuurlijk niks kwijtraken.
En ook, mijn bovenstaande vraag geldt eigenlijk nog steeds: kan ik vanuit de ipod zelf inloggen op een bestaand (computer)account bij itunes, zodat je via dat account aankopen kunt doen?

Synchroniseren

Je kunt in iTunes instellen wat je wilt synchroniseren: welke mappen muziek, filmpjes ja of nee, welke apps. Er wordt niks verwijderd van je iPod / iPhone. Wel vraagt iTunes of 'de gevonden bestanden op de iPod die niet op de iMac staan moeten worden overgezet' (of zoiets); dan klik je dus op 'nee' als je de spelletjes van je zoon niet op je werkcomputer wilt hebben.
Het is in principe eenmalig per app, behalve bij updates natuurlijk. iTunes onthoudt de instellingen voor dat apparaat, dus je hoeft het niet steeds opnieuw aan te geven wat je wel en niet wil synchroniseren. Probeer het eens zou ik zeggen!
Over een eigen account op je iPod weet ik niks...

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

mirreke

mirreke

15-09-2010 om 15:37

Nog steeds geen eigen betaalaccount

Maar verder is het synchroniseren en aanschaffen van apps zonder creditcard gelukt via mijn Nederlandse Apple ID bij de Nederlandse itunes. Je kunt dan ook apps uit het buitenland via deze ID kopen, en je betaalt dan via ClicktoPay/Buy (weet even niet hoe het exact heet) waarbij het van je bankrekening afgaat. Dit even als eventuele tip voor mensen die evenals ik geen creditcard hebben, of niet via de creditcard willen betalen.
Dank voor het meedenken!!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.