Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Adressen in mobiele telefoon

Ik heb gisteren een prachtige nieuwe mobiele telefoon gekregen, een Nokia. Ik had een Samsung, zo'n uitschuifmodel, waarvan ik helemaal gek werd omdat het ding regelmatig spontaan in mijn broekzak mensen ging bellen. Ik stopte dus mijn simkaart in mijn nieuwe supertoestel en kwam er toen achter dat mijn ruim 75 opgeslagen telefoonnummers nog in het oude toestel zitten. Is er een truukje om die in één keer over te zetten of zit ik nog avonden de nummers stuk voor stuk in mijn nieuwe telefoon te bliepen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mamvantwee

Mamvantwee

12-05-2009 om 09:17

Kopiëren

Ik kan op mijn Samsung (uitschuifmodel zonder zelfstandige belneigingen trouwens) de nummers van SIM naar telefoon kopiëren en terug. Je moet je simkaart terug doen in je oude telefoon en dan per nummer kopiëren naar --> sim kiezen (misschien kan ook je hele adresboek in 1 keer, moet je even uitzoeken).

groet, Mamvantwee

Pennetje

Pennetje

12-05-2009 om 09:19 Topicstarter

Proberen

Ik ga het proberen! Ik ben niet echt heel handig met dat ding, maar wie weet lukt het.

Pennetje

Pennetje

12-05-2009 om 09:29 Topicstarter

Nog een vraagje

Ik heb inmiddels wel alle adressen van mijn oude telefoon op mijn sim gekopieerd. Maar ik krijg ze niet in mijn nieuwe telefoon. Bij contacten kan ik wel weer alles op mijn sim zetten, maar niet van mijn sim in mijn contacten. Of moet ik dan niet bij contacten zijn?

Mamvantwee

Mamvantwee

12-05-2009 om 10:07

Nokia en samsung

Tja, nu ben je dus van Samsung op de Nokia beland (met al je adressen en contacten op je simkaart), nu moet je dus nagaan hoe je de Nokia moet bedienen...en daar heb ik geen ervaring mee.

Toch maar even de handleiding van je Nokia doorlezen?

groet, Mamvantwee

*Lotus*

*Lotus*

12-05-2009 om 11:19

Misschien

via soocial.com. Daar kon ik alles synchroniseren.

Pennetje

Pennetje

12-05-2009 om 12:08 Topicstarter

Ehh

Moet je dan op je mobiel op internet gaan of doe je dat via je computer? Ben nogal digibetig...

Pennetje

Pennetje

12-05-2009 om 12:27 Topicstarter

En eh

Moet je daar eigenlijk voor betalen?

Pennetje

Pennetje

12-05-2009 om 18:02 Topicstarter

Gelukt!

Niet te geloven, maar op aanwijzing van mijn fijne ex, die de hele dag niks anders te doen heeft dan met zijn mobiele telefoon te spelen (werkloos en vriendin doet alles) was het zo gepiept! Alles kopiëren naar simkaart, sim in de nieuwe telefoon, telefoon instellen op het lezen van de contacten vanaf de sim (dat was waar het bij mij misging), alle contacten aanvinken en dan kopiëren naar het geheugen van de nieuwe telefoon en dan de telefoon weer instellen op het lezen vanuit het eigen geheugen. Kind kan de was doen...

Kari1

Kari1

12-05-2009 om 19:41

Vraagje

mooi dat het je is gelukt Stoepkrijt, dit soort dingen valt bij mij ook onder De Wonderen der Mobiele Telefonie. Maar, waarom moeten die contacten in het geheugen van de telefoon zelf staan? Hier ook net een nieuw toestel, en alles bleek gewoon op de oude simkaart te staan en werkt nu dus automatisch ook in het nieuwe toestel. Ik wou het maar zo laten eigenlijk. Is er een reden waarom het van de simkaart in het telefoongeheugen gezet zou moeten worden (en dan de telefoon vertellen dat hij zijn geheugen moet lezen)?
Kari

Pennetje

Pennetje

12-05-2009 om 21:20 Topicstarter

Kari

Nou, normaal zou dat inderdaad niet hoeven, maar ik verander van provider en krijg dus ook een nieuwe simkaart. Die oude is straks niet meer bruikbaar, vandaar dat ik de nummers in de telefoon wilde hebben. Eventueel zet ik ze dan ook weer op de nieuwe simkaart, als dat handig is. Ik moet daarvan eigenlijk de voor en nadelen nog even weten.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.