Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Lavendel

Lavendel

29-12-2020 om 19:49

Advertentie blocker

Omdat ik geflipt word van de steeds verschijnende advertenties onderaan mijn scherm hier op OO, wil ik een ad-blocker installeren. Ik heb net die van Google Chrome geïnstalleerd, maar het helpt niks. Weet iemand een ad-blocker die werkt op Chrome op een Samsung-telefoon?

Angela67

Angela67

29-12-2020 om 22:13

ik gebruik Brave

als browser op android. Heeft van zichzelf ad blocker en werkt erg prettig.
gr Angela

Carla

Carla

29-12-2020 om 23:32

Ik lees mee

Want ik word knettergek van die verspringende advertenties. Ik scroll me suf om in te loggen; waarom staat dat niet gewoon bovenaan, net als de pagina benummering.
In elk geval ga ik ook op zoek naar een ad-blocker.

Lavendel

Lavendel

30-12-2020 om 00:30

Carla

Ik heb nog even verder gezocht en er een aantal geprobeerd. Ik heb nu AdBlock, een groen icoontje met een wit vinkje erin. Je kunt deze aan en uit zetten. Als hij aanstaat verschijnt er een symbooltje van een sleuteltje bovenin je scherm.

Ik vind het op OO zalig!!! Eindelijk van die irritante verspringende banners onderin verlost, waardoor ik constant verkeerd drukte.

Ad Hombre

Ad Hombre

30-12-2020 om 11:50

Angela

Brave, inderdaad. Ik gebruikte hem al op de desktop, maar op Android werkt ie inderdaad ook prima. Geen verspringende pagina's meer. Dat is echt vreselijk irritant. De OO redactie lijkt niet bereid of in staat daar iets aan te doen.

Ad Hombre

Ad Hombre

30-12-2020 om 11:51

uBlock

Op de desktop is uBlock origin ook een aanrader.

vlinder72

vlinder72

30-12-2020 om 12:07

Brave

Gelijk Brave geprobeerd. Dat werkt inderdaad. Advertenties zijn geen probleem maar die irritante pop up onder in beeld is wel heel irritant. Die verspringt. Bij een aantal worden er filmpjes opgestart en dat kruisje is lastig aan te klikken en bovendien komt het toch steeds weer terug.

Angela67

Angela67

30-12-2020 om 12:19

vlinder 72

ik ervaar dat niet bij Brave op android, ik heb een motorola. Zou dat uitmaken misschien? Kijk anders nog even naar de instellingen in Brave, misschien valt er nog wat te tweaken?
gr Angela

vlinder72

vlinder72

30-12-2020 om 12:29

Samsung

Ik heb een samsung en met brave is die pop up onderin beeld weg.

Ad Hombre

Ad Hombre

30-12-2020 om 12:49

Brave & Youtube

Bonusfeature.

Een van de irritante dingen met Youtube is dat het sinds enige tijd alleen video's wil afspelen als je het in de voorgrond houdt. Dus niks, leuk muziekje opzetten en luisteren via headset met telefoon in je zak. Kan alleen als je Google Premium neemt a 10 EUR/maand.

In Brave kun je dat overrulen: settings > Achtergrondvideo Aan

Nice!

Carla

Carla

02-01-2021 om 18:23

Dank je lavendel

Ik ga het proberen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.