Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Nikus

Nikus

21-02-2009 om 11:30

Als je digibeet bent

Ondanks dat ik erg veel tijd achter mijn laptop door breng blijk ik een volslagen digibeet te zijn.
Ooit drong dat feit wel tot me door toen ik eens op de OOL chat wilde en ik dankzij de choaching van de chatpolitie dan eindelijk op de IRC chat kon komen.

Nog steeds mijn complimenten aan hun adres.
Ik moest ook altijd wel lachen om mezelf maar nu ik een iets te ondernemende zoon heb blijkt dat ik echt en probleem heb.

Meneer kan me alles voorjokken op het gebied van internet.

Hoe kan ik achterhalen waar meneer allemaal is geweest en kan hij daadwerkelijk de geschiedenis volkomen wissen?

Mijnj neefje die een hbo opleiding doet voor computerslimheid zou vandaag de boel checken maar hij is ziek.
We hadden met onze zoon (ass) de afspraak staan dat ik het vandaag zou doen samen met neef en zoon.
Nu moet ik me aan die afspraak houden dus als er iemand mij even verder kan helpen ben ik diegene dankbaar.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Misschien

kun je een kinderslot instellen http://www.goednieuws.com/kinderslot-voor-internet.html zodat je een aantal sites blokkeert

Verder kun je de geschiedenis echt wel simpel wissen, ik weet niet of je het kunt voorkomen...

Balen dat het zo uit de hand dreigt te lopen met M, misschien toch een poos alleen begeleid internetten?

Sterkte

Of andere provider

mijn zus heeft filternet (solcon) http://www.eo.nl/filternet/;jsessionid=86B35263A7809D921F5989B4B6404375.mmbase03 als provider, voordeel is dan dat bepaalde sites geblokkeerd zijn.

Rob

Rob

21-02-2009 om 12:29

Voor digibeet is dat moeilijk

omdat kinderen heel snel leren omgaan met computers, sneller dan menig ouder kan bijhouden.
Ik zit zelf in de IT en toch merk ik dat met name op spellejtes gebied de kinderen zo snel gaan, dat kan je als ouder niet meer bijhouden.
Een oplossing kan zijn, alleen begeleid internetten. Of een stukje software kopen dat toegang tot internet regelt. Wel belangrijk is dat je meerdere gebruiker profielen op je pc aanmaakt, waarbij die van je zoon weinig rechten heeft, anders kan hij de software gewoon weer uitschakelen en zijn geschiedenis wissen.
Het beste werkt dat je beperkt toegang geeft tot sites, ipv probeert ongewenste sites te blokkeren. Als je dit te moeilijk lijkt, dan zal je moeten wachten tot iemand je daarmee helpt en moet je zoon accepteren dat er voorlopig alleen met toezicht wordt geinternet.
Rob

Petr@

Petr@

22-02-2009 om 23:51

Wachtwoord

Wij dachten de pc ook goed beveiligd te hebben met een wachtwoord. Bleek onze oudste zoon een programma gedownload te hebben, keylogger, en daarmee kon hij ons wachtwoord achterhalen.
Inmiddels heb ik een laptop met Vista en nu lukt hem dat niet meer ))
Suc6 met die ondernemende zoon van jou!

gr.
Petr@

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.