Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Nasha 1st

Nasha 1st

13-03-2010 om 23:08

Andere browser

overal lees ik dat het nu mogelijk is om een andere browser te installeren.....Windows moest dat natuurlijk....Nu denk ik, ik wil best eens wat proberen, maar welke? En kan ik weer terug naar IE als het me niet bevalt (ik heb geen problemen met IE namelijk)...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jesse_1

Jesse_1

14-03-2010 om 11:35

Google chrome

Wij gebruiken thuis Google Chrome (dit is sinds er beveiligingsproblemen waren met IE). Daarnaast heb ik ook IE op de pc staan.
Er zijn idd bepaalde bewerkingen die met GC niet gaan (dan start ik dus gewoon even op met IE).
Daarnaast werkt het prettig, geen probleem. Alleen heb ik gemerkt dat hij soms oude bestanden 'vasthoudt', dus ik wacht bijvoorbeeld op een nieuwe indeling van een sportwedstrijd en ook als de nwe indeling op internet staat, dan nog krijg ik als ik deze aanklik nog de oude te zien (tot ik GC helemaal opnieuw opstart).
Jesse

Primavera

Primavera

14-03-2010 om 16:05

Firefox of opera

Ik kan je Firefox of Opera aanraden. Chrome vindt ik niet zo'n succes en er was een probleem met de privacy-gegevens bij Chrome. Voor soortgelijke opzet kun je dan beter Safari nemen.
Je kunt zoveel browser installeren als je wilt naast degene die al op je PC zit. Het kan wel handig zijn om te zorgen dat degene die je het meest gebruikt vervolgens als hoofdbrowser wordt aangemerkt en degene die wordt opstart als je bijvoorbeeld een link in een mail aanklikt.
En over mail gesproken, als je nou toch bezig bent knikker Outlook Express of Outlook of nog erger Windows Mail als mailprogramma eruit en installeer Thunderbird. Veel sneller, minder crashes en er zijn programmaatjes waarmee je zo al je mappen inclusief oude mails van Outlook of Outlook Express kan importeren.
Groeten Primavera

Nasha 1st

Nasha 1st

14-03-2010 om 16:30

Primavera

ik heb met de door jou genoemde mail-programma's ook geen problemen

Het is naar aanleiding van die uitspraak dat Windows nu updates stuurt waarbij je kan kiezen voor een andere browser. Ik dacht dat je daarna IE niet meer kon gebruiken, maar kennelijk is dat niet zo....misschien ga ik weleens wat anders proberen, kijken hoe het bevalt....nogmaals, IE werkt hier al jaren prima en zonder problemen, ik hoef er dus niet vanaf )

Nieky

Nieky

15-03-2010 om 16:19

Alleen ie als het niet anders kan

Op dit moment gebruik ik Chrome en dat werkt als een tierelier. Firefox vond ik ook erg prettig maar stopte er ineens mee op deze computer (comp is uit de oertijd).

Persoonlijk zou ik niet meer terugwillen naar IE en gebruik ik deze alleen in geval van nood. Andere browsers zijn zoveel sneller.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.