Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Rafelkap

Rafelkap

21-01-2013 om 13:07

App ipad retour?

Ik heb een nogal dure app gekocht voor een ipad in de applestore (maak spraakcomputer voor zoontje), maar het is helemaal niks. Hoe kan ik de aankoop ongedaan maken?
Heb gegoogled, maar is denk ik niet meer up to date advies, want ik kan geen probleemmelding/klacht rapporteren..

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Merel

Merel

21-01-2013 om 14:59

Blogger

Wie heeft er verstand van blogger? Vooral het zelf bewerken en aanpassen van de pagina. Ik krijg ontzettend veel hits in het engels maar word er na veel proberen nog niet echt wijzer van.
Zou iemand me een klein beetje op weg willen helpen misschien?

Merel

Merel

21-01-2013 om 14:59

Sorry!

Sorry, dit had een nieuw draadje moeten worden. Ik plaats 'm wel opnieuw forumbeheerder wil je dit weghalen?

Rafelkap

Rafelkap

22-01-2013 om 18:44

Intussen

toch contact gekregen met apple en druk doende het aankoopbedrag terug te krijgen.

marie

marie

22-01-2013 om 20:00

Sizzit

Wellicht is de app Sizzit iets om uit te proberen?
Voor het "vullen" heb je wel een betaalde licentie nodig, maar uitproberen is gratis

marie

marie

22-01-2013 om 20:02

Site sizzit

Meer info vind je op www.sizzit.nl

Nicky Lohs

Nicky Lohs

22-01-2013 om 20:40

Ja hoor!

Je kunt je geld terugkrijgen, kijk maar even op deze link:

http://www.appletips.nl/een-refund-claimen-in-de-app-store/

Wij hebben dit ook wel eens met succes gedaan, dit gaat via je itunes. Zeg vooral dat de app niet werkt, als je zegt dat je de app niet leuk vindt ofzo krijg je het geld niet terug. Maar dat staat in de link wel beschreven.

Rafelkap

Rafelkap

23-01-2013 om 09:16

Marie -ot-

Ik heb nu talktommy, dat is super simpel en kost 4 euro. Ik moet juist geen filmpjes of stappenplannen, het moet eigenlijk zo saai mogelijk. Ik geef hem een ipad met alleen maar 1 app (helaas zijn er nog wel meer icoontjes, maar die stop ik in een map en stel de beperkingen in dat er minder op staat)

Nu dacht ik een andere app te hebben gevonden, die was wel ook in het Nederlands, maar ik wil het zelf inspreken en geen computerdame. De wel heel bruikbare plaatjes erbij kon ik helaas niet zelf inspreken dus voor ons was die app onbruikbaar.

Rafelkap

Rafelkap

23-01-2013 om 09:17

Nicky

Mmm maar zien of ik m'n geld terug krijg. Ik heb niet gezegd dat ik 'em niet leuk vond.

Ik heb het intussen ook gedaan zoals het hoort.

Hombre

Hombre

23-01-2013 om 09:32

Vreemd eigenlijk

Als je ergens iets in een webwinkel koopt heb je twee weken recht op je geld terug. Waarom zou dat in die app-store anders zijn? Dat ding zit ook 'op het web'. Misschien moet een consumentenorganisatie daar eens een aardig proefproces aan wagen.

Groot nadeel van die apps is dat je vaak geen mogelijkheid hebt om het even uit te proberen. Goed de reviews lezen is dan de aangewezen weg.

Nicky Lohs

Nicky Lohs

23-01-2013 om 09:56

Dat hoeft niet hombre

Want je kunt gewoon je geld terug krijgen. Als je maar alle stappen volgt zoals in de link. Het is mij ( of eigenlijk man) ook al een aantal keren gelukt, geen probleem. Als de app niet doet wat ie belooft heb je daar gewoon recht op.

Ik denk dat je alleen bot vist als je eerst een tijd de app gebruikt en daarna je geld terug wil. Ik mag mijn gedragen roze sokken ook niet na 2 dagen terugbrengen omdat blauw toch leuker staat bij m'n vloerbedekking. Vandaar mijn tip om het niet te gooien op 'niet leuk' maar met een gegronde reden te komen.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Hombre

Hombre

23-01-2013 om 10:51

Nicky

Maar bij webaankopen geldt die voorwaarde dus niet. Je kunt die roze zonder opgaaf van reden terugsturen omdat ze toch niet bij je vloerbedekking passen.

En dat zonder je in allerlei bochten te wringen om een 'geldige reden' te verzinnen. Het klinkt heel ongunstig voor de winkelier, maar de webshops floreren als nooit tevoren dus blijkbaar varen ze er wel bij.

Mijn vriendin bestelt regelmatig kleren die ze als ze niet goed genoeg passen of niet bij de vloerbedekking kleuren zo weer terugstuurt. Geen problemen en geen 'geldige reden' nodig.

Merel

Merel

23-01-2013 om 11:43

Gedragen hombre

Volgens mij heeft NIcky het over gedragen sokken. En die mag je niet terugbrengen natuurlijk.

Nicky Lohs

Nicky Lohs

23-01-2013 om 12:22

Yep

Gedragen sokken, gebruikte app. En wie kan controleren of je de app wel verwijderd als je je geld terugkrijgt?

Er is gewoon een verschil tussen het kopen van digitale bestanden die je overal kunt opslaan en het kopen van fysieke producten die maar op 1 plek tegelijk kunnen zijn.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Rafelkap

Rafelkap

24-01-2013 om 13:26

Krijg het geld terug

Heb vandaag gehoord dat ik het geld terug krijg (itunes store). Dat is heel fijn want ik rekende al op een miskoop.
Deze app was niet echt een gedragen sok, want je moet eerst veel bewerken wil je het bruikbaar maken.

Nicky Lohs

Nicky Lohs

24-01-2013 om 17:56

Ja!

Fijn dat je het geld terugkrijgt!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Hombre

Hombre

25-01-2013 om 09:26

Software & sokken

Ja, software is wat anders dan sokken. Wie kan controleren of je die app nog gebruikt? (Nou, dat lijkt me simpel: Apple kan zonder enige twijfel zien of je die app gewist hebt of niet, of dacht je dat je zelf de bass was over je iPad?)

Het is ook wat anders in de zin dat de leverancier het product niet kwijt is, hij hoeft dus geen duidelijk gedragen sokken terug in voorraad te nemen.

Uiteindelijk gata het erom wat de regels zeggen.

http://www.iusmentis.com/zakendoen/wetkoopopafstand/#Bedenktijdenopzegtermijn

En die reghels klinken behoorlijk ruim:

"Opzegtermijn van zeven werkdagen

Bij elke overeenkomst die op afstand (bijvoorbeeld via Internet of telefoon) wordt afgesloten, heeft de consument een opzegtermijn van zeven werkdagen. Binnen die zeven werkdagen mag hij dus de overeenkomst herroepen zonder opgaaf van redenen."

'Elke overeenkomst', da's ongeveer zo ruim als je het juridisch maar kunt formuleren.

Hombre

Hombre

25-01-2013 om 09:27

Oeps

Met ecxuses voor de typos.

Merel

Merel

25-01-2013 om 10:51

Ja maar

Maar dat kan toch niet ook gelden voor bijv. drukwerk, of een fotoservice? Ik bestel ook foto's bij de Pixum, alles online, en ze sturen het op. Als er niets mis is met de afdrukken dan kan je dat toch niet zomaar weer annuleren (als je ze al in huis hebt?) of nemen zij een enorm risico? Idem met drukwerk, of zelfs een e-book (kan je volgens mij een kopie van maken) en dan het origineel terugzenden.

Hombre

Hombre

25-01-2013 om 13:14

Volgens mij toch

Uiteindelijk zit het in het bedrijfsrisico. Als iedereen bij de Hema alles terugbrengt zijn ze ook snel failliet. Maar niet iedereen doet dat, je bestelt het toch niet voor de lol. En anderen zijn misschien niet tevreden, maar sturen het niet terug uit luiheid.

Er zijn hele bedrijfsmodellen gebaseerd op het principe dat maar een bepaald percentage klanten iets zal doen. Cashback acties, kortingsbonnnen. Die worden echt niet allemaal gebruikt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.