Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

PDD-ertje

PDD-ertje

08-02-2010 om 09:46

Bedreigingen wat zouden jullie doen

Onze dochter is onlangs via een aantal sms-jes bedreigt. En dan echt bedreigingen in de trant van ik maak je dood. Ze heeft zelf geen idee wie haar deze berichtjes heeft gestuurd, ze heeft geen ruzie of iets dergelijks. Het nummer waarmee de berichtjes zijn verstuurd is wel zichtbaar maar voor ons onbekend en bij bellen wordt er niet opgenomen. In eerste instantie heb ik haar gezegt het te negeren, zo van het zal wel een flauwe grap zijn en praat er maar met niemand over zo hebben ze er ook geen lol van. Maar ik twijfel of ik hiervan aangifte moet doen. Na even speuren op internet is het blijkbaar wel genoeg om een aangifte van op te nemen. Ben benieuwd wat jullie zouden doen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
reina

reina

08-02-2010 om 10:08

Aangifte

Ja, aangifte doen, de sms-jes niet wissen, maar meenemen en laten zien bij de aangifte. Helemaal als het nummer bekend is moet te achterhalen zijn door de politie wie dit doet, maar ook als dat niet zo was zou ik aangifte doen.

PDD-ertje

PDD-ertje

08-02-2010 om 10:16

Nee

er wordt niet opgenomen, maar ik bel dan wel met mijn nummer afgeschermd. Eigenlijk vanaf dat de berichtjes verstuurd zijn een aantal keren gebeld maar krijg direct de voicemail.....

Smsen met

Angstig zeg! Je weet nooit of het een "grap" is of dat iemand werkelijk haar wat aan zou willen doen.
Ik zou een nieuw prepaid-kaartje kopen, en daarmee een sms sturen in de trant van: "eeey, keb 'n nieuw nummer!" Geheid dat de afzender dan nieuwsgierig wordt en daarop gaat reageren. Dan weet je in ieder geval wie de afzender is, en kun je alsnog besluiten om aangifte te doen.

Gr. Poezie.

Wel doen

Ik zou het meteen doen, handig dat je het nummer hebt !Degene neemt niet voor niets op, die voelt natuurlijk al nattigheid bij elk onbekend nummer.

Damajo

Zelf initiatief tonen

wellicht door een sms naar dat nummer te zenden met het bericht dat je deze berichten hebt bewaard en dat je vandaag aangifte gaan doen bij de politie (en dat ook doen).
Geheid dat men zo 'dapper' is dat deze ongein meteen is afgelopen. 't Zijn vaak bekenden; zelf zoiets ooit meegemaakt dat ons tel.nr bij een gaycenter werd gedropt; door wat rondvragen was gauw bekend wie het was; de gaycenter site heef actie naar figuur ondernomen en bij politie ligt aantekening met naam en toenaam.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.