Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Vera*

Vera*

24-02-2010 om 21:47

Bij avi wel geluid maar geen beeld

Als ik een avi bestand wil bekijken met de mediaplayer krijg ik alleen maar het geluid en het beeld is en blijft zwart.
Het gaat om films die ik al (gedeeltelijk) heb gezien, ook via de mediaplayer, en toen had ik wel beeld.
Heeft iemand een idee hoe het kan dat het eerst wel en nu niet meer zo is? Kan het aan bepaalde instellingen liggen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Maxime.M

Maxime.M

28-02-2010 om 13:10

Hier andersom

Hoi,
Helaas kan ik je niet helpen, ik heb hier filmpjes met het formaat .avi, maar dan alleen film en geen geluid. Heb al vanalles geprobeerd, maar heb nog geen oplossing gevonden.

Maxime

Vera*

Vera*

28-02-2010 om 14:44

Maxime

Ik heb maar gegoolged en heb een codexpack gedownload. Het probleem is opgelost. Als zoekterm had ik 'avi wel geluid geen beeld'.

Maxime.M

Maxime.M

28-02-2010 om 16:16

Ook gedaan

Hoi Vera,

ja dat heb ik ook al een paar keer gedaan, maar het werkt niet. Ik heb een aantal filmpjes van o.a. youtube gedownload en die deden het eerst wel met geluid en nu ineens niet meer. Alles opnieuw gedownload en nog steeds doen ze het niet. Ik heb nu quicktime, divx en nog een paar andere players, maar niks,nada,noppes. Het is tot nu toe nog niet erg, want ik kan de filmpjes ook nog op youtube bekijken, maar als de (mij onbekende) eigenaar ze wist, kan ik ze niet meer bekijken. Het gaat om een paar leuke tutorials die ik gewoon graag zou willen bewaren.

Maxime

Vera*

Vera*

28-02-2010 om 21:59

Maxime

Ik had hetzelfde met gedownloade films. Eerst deden ze het wel en daarna niet meer. Ik heb een flinke update voor windows (vista) gehad dus denk ik eigenlijk dat daar het probleem zit/gezeten heeft. Na het downloaden van het codex pack kan ik alles weer bekijken.

Maxime.M

Maxime.M

28-02-2010 om 23:29

Hmm

tja, lastig, ik heb een mac, dus geen windows vista ofzo om up te daten.
Ik ben er nog niet achter wat ik nog zou kunnen doen, wie weet kom ik er nog achter, bedankt voor het meedenken in ieder geval.

maxime

Maxime.M

Maxime.M

01-03-2010 om 20:01

Vera

haha nou toch opgelost hier hoor. Na jouw berichtje ben ik nog eens gaan zoeken wat het nu toch kon zijn. De eerder bewaarde filmpjes gaven een soort melding van zijnde 'corrupt' . Ik had ze toen met vixy gedownload en die waren goed. Nu dus toch maar eens met een ander programmaatje opnieuw bewaard (keepvid) en nu deden ze het ineens wel. Dus wat het nu precies geweest is weet ik ook niet meer. Ik had al nieuwe playertjes en codex gedownload. En nu dus ook de filmpjes opnieuw (ze stonden gelukkig nog op youtube) dus de collectie is weer veilig gesteld. (beeld én geluid dit keer)

Groetjes
Maxime

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.