Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Brawlstars game

Hallo,
Onze puberzoon heeft het spel Brawlstars op zijn mobiel staan en we hebben gevoel dat er met dit spel ook online een community / chat gebeuren plaatsvind. Zijn er ouders die hier ervaring mee hebben ?
We proberen zoveel mogelijk te vermijden dat er online spellen gedaan worden, maar dat is vrij lastig in deze digitale maatschappij.

Floria

Floria

23-01-2020 om 20:19

geen idee

Ik ken alleen kinderen in groep 7 die het spelen en die spreken dan af dat ze tegelijk gaan.

Wat is er trouwens mis met een chatfunctie als je je kind goed geïnstrueerd hebt?

ja chatfunctie, maar...

Even aan zoon gevraagd die het ook speelt. Je moet blijkbaar eerst aansluiten bij een club en dan kun je met die mensen chatten. Dat zijn er max 100. Vaak sluiten kinderen dan aan bij een nederlandse club en kunnen ze met die mensen chatten. Zoon vindt het allemaal niet zo spannend wat er gezegd wordt, gewoon 'normale dingen' haha Neem aan dat het voornamelijk game gerelateerd is.

Informeer je

http://www.internetnews.com/bus-news/article.php/2109421/P2P+Virtual+Libraries+for+Pedophiles.htm

Informeer je wat er mogelijk is in de chatfunctie. Dochter heeft, alweer jaren geleden, deelgenomen aan Bearshare, daar hingen ook pedofielen in rond en men kon foto's delen. Zo'n gast probeerde met mijn dochter elders af te spreken. Gelukkig zaten zoon en ik er bovenop.

En waarschuw je kinderen er ook voor dat er mensen mee kunnen doen die zich voordoen als kinderen en die extra lief voor je zijn uit eigenbelang en niet omdat ze jou echt zo lief vinden. Als je twijfelt haal je ouders erbij.

Later dacht ik, ik had die gast op moeten geven bij een moderator. Dus stel je ook op de hoogte of de chat gemodereerd wordt en hoe je daar mee in contact kunt komen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.