Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Cameraatje in brievenbus

In verband met wat zaken, wil ik ( tijdelijk ) een cameraatje in mijn brievenbus installeren.

De brievenbus zit beneden in een appartementencomplex, dus ik heb geen stopcontact en hoogstwaarschijnlijk geen WIFI.
Het gaat om het opnemen van de ochtend en middag, dus er moet redelijk wat opnametijd opzitten.
Ik hoef niet per se live mee te kijken, maar zou de opnames hooguit later terugkijken indien nodig.

Iemand een betaalbaar voorstel welke camera daar het meest geschikt voor zou zijn, ikzelf zie door de bomen het bos niet meer. 

Zou een babyfoon evt mogelijk zijn of is de afstand dan te groot? Alvast bedankt.


In de brievenbus? Of ergens waar de brievenbus in beeld is? Aan een babyfoon heb je niet veel. meeste babyfoons hebben geen opname functie en een slecht bereik. 

Fer13

Fer13

27-04-2022 om 22:28 Topicstarter

klopt, achterin een brievenbus die in een wand zitten zoals in een flat. 

Ik verdenk 1 medebewoner van het vervuilen van mijn brievenbus op vervelende manieren ( geen hondenpoep maar denk aan servetten met eten en mayonaise, extra folders, het erin stoppen van kapotgescheurde post,  wegnemen van brievenbuspakketten), maar ik kan niemand aanspreken zonder dat zeker te weten. Ik hoef maar 1 hand te herkennen, dan sta ik wat sterker om het te stoppen.

er bestaan speciale cameraatjes die je bijvoorbeeld in een vogelhuisje kan doen om babyvogeltjes te kunnen volgen. Ik hou van vogels fotograferen vandaar dat ik dat af en toe langs zie komen. Zoiets is vast ook heel geschikt voor in een brievenbus. 

Google even wildcamera in vogelhuisje 


Edit: ik heb even voor je gegoogled. Zoiets bedoel ik.  https://www.bestetop5.nl/camera-vogelhuisje/

Met groothoek, wifi en soms met een bewegingssensor. 

Fer13

Fer13

28-04-2022 om 00:23 Topicstarter

Bedankt, heb ik op gezocht, maar ik denk niet dat mijn WiFi signaal tot aan beneden werkt of geldt dat alleen voor je telefoon? Woon op de 5e, begane grond zijn bergingen dus zitten 6 etages tussen. 

Ik zie dat de batterij alleen maar 1 uur meegaat en in heb tenminste 9 a 10 uur nodig. 

Fer13 schreef op 28-04-2022 om 00:23:

Bedankt, heb ik op gezocht, maar ik denk niet dat mijn WiFi signaal tot aan beneden werkt of geldt dat alleen voor je telefoon? Woon op de 5e, begane grond zijn bergingen dus zitten 6 etages tussen.

Ik zie dat de batterij alleen maar 1 uur meegaat en in heb tenminste 9 a 10 uur nodig.

Niet als hij op beweging werkt. Ik neem aan dat filmen dan pas start op het moment dat iemand aAn de brievenbus zit. Mensen die wild filmen met een wildcamera doen dat toch ook niet maar een uurtje?

Doe het anders, hang een nepcamera in je brievenbus en plak een briefje OP de brievenbus: ivm stelen van post en deponeren van viezigheid heb ik een camera opgehangen in mijn brievenbus.

Probleem ook opgelost.

Sowieso ben je verplicht om het te melden als je een camera ophangt die buiten je eigen woning filmt. Dat is gewoon de wet. In besloten ruimtes mag het helemaal niet, behalve met heel goede reden en ook dan moet je mensen waarschuwen dat ze gefilmd worden.

Hangt er geen beveiligingscamera in de centrale hal? Want dan zou je bij de beheerder daarvan kunnen vragen of jijzelf de beelden mag bekijken of dat zij voor jou willen kijken. 
Zou je hier eigenlijk aangifte van kunnen doen? Je zou kunnen informeren bij de wijkagent wat je hier aan kunt doen.
Sterkte, het is niet fijn om gepest te worden!

Fer13 schreef op 27-04-2022 om 22:28:

klopt, achterin een brievenbus die in een wand zitten zoals in een flat.

Ik verdenk 1 medebewoner van het vervuilen van mijn brievenbus op vervelende manieren ( geen hondenpoep maar denk aan servetten met eten en mayonaise, extra folders, het erin stoppen van kapotgescheurde post, wegnemen van brievenbuspakketten), maar ik kan niemand aanspreken zonder dat zeker te weten. Ik hoef maar 1 hand te herkennen, dan sta ik wat sterker om het te stoppen.

Maar denk je dan n hand te kunnen herkennen vanuit de brievenbus? Ik steek toch niet mn hele hand door die opening?

Fer13

Fer13

28-04-2022 om 19:22 Topicstarter

Dat briefje is ook een optie om mee te starten idd!

Tine: ik verdenk een persoon van 19 andere adressen. Dit omdat degene het ook bij anderen gedaan heeft 2 jaar terug. Die ene hand herken ik uit duizenden. ( denk aan kenmerken als missende vinger, moedervlek, speciale nagels, sierraden 🙂). Ik wil alleen weten of het díe persoon is; met vreemd bezoek of mensen van buiten zal ik inderdaad weinig kunnen. Ik wil alleen niemand vals beschuldigen en alleen maar dat het stopt.

Fer13

Fer13

04-08-2022 om 22:36 Topicstarter

Vandaag is er bij de mensen haaks op mijn deur ( 1 stap naast mij), ingebroken, waarbij mijn hond erger heeft voorkomen door aan te slaan, waarop ik de deur opendeed en de man zag vluchten. Mijn brievenbuscamera moet dus een voordeurcamera worden, liefst op WiFi, zonder abonnement.
De bewuste buren kochten vanmiddag een Ring video deurbel, maar gezien de recensies wil ik liever gewoon een camera die opneemt en die ik dagelijks even wis.
Geen idee wat een goede camera is. Hoef er geen luxe versie van, maar het moet wel toevoegen en goede beeldkwaiteit hebben.
Iemand een merk/type waar goede verhalen over zijn?
Het bordje met: hier waak ik en: camerabewaking zijn al onderweg.
Bedankt alvast.

plaats een bevestiging camera stuk beter en kun zelf weten wanneer je terug kijkt 

Fer13

Fer13

09-08-2022 om 00:59 Topicstarter

Dank je voor je reactie.  Heb je daar een merk als voorbeeld van, als ik er op Google krijg ik alleen maar montagebeugels voor camera's te zien.

Een vrouw bij mij in de straat heeft zo'n camera staan in haar auto (die ze bijna nooit gebruikt) ik kan hem zien staan op haar dashboard. Ze heeft nogal vaak ruzie met allerlei mensen, dus het zal wel nodig zijn 🥴. Maar dat is zo'n draadloos dingetje van Ring (ik loop er dagelijks langs en hij staat goed in het zicht) 
Dit is hem (ben even voor je gaan googlen) https://www.bol.com/nl/nl/p/ring-stick-up-cam-batterij-beveiligingscamera-draadloos-zwart/9200000122531076/?bltgh=ir3um747-G5cXnUmkYVJPg.2_56.57.ProductImage 
Misschien werkt dit voor je?

Fer13

Fer13

08-09-2022 om 18:01 Topicstarter

_Anoniem_ schreef op 09-08-2022 om 10:10:

Een vrouw bij mij in de straat heeft zo'n camera staan in haar auto (die ze bijna nooit gebruikt) ik kan hem zien staan op haar dashboard. Ze heeft nogal vaak ruzie met allerlei mensen, dus het zal wel nodig zijn 🥴. Maar dat is zo'n draadloos dingetje van Ring (ik loop er dagelijks langs en hij staat goed in het zicht)
Dit is hem (ben even voor je gaan googlen) https://www.bol.com/nl/nl/p/ring-stick-up-cam-batterij-beveiligingscamera-draadloos-zwart/9200000122531076/?bltgh=ir3um747-G5cXnUmkYVJPg.2_56.57.ProductImage
Misschien werkt dit voor je?

_Anoniem_ schreef op 09-08-2022 om 10:10:

Een vrouw bij mij in de straat heeft zo'n camera staan in haar auto (die ze bijna nooit gebruikt) ik kan hem zien staan op haar dashboard. Ze heeft nogal vaak ruzie met allerlei mensen, dus het zal wel nodig zijn 🥴. Maar dat is zo'n draadloos dingetje van Ring (ik loop er dagelijks langs en hij staat goed in het zicht)
Dit is hem (ben even voor je gaan googlen) https://www.bol.com/nl/nl/p/ring-stick-up-cam-batterij-beveiligingscamera-draadloos-zwart/9200000122531076/?bltgh=ir3um747-G5cXnUmkYVJPg.2_56.57.ProductImage
Misschien werkt dit voor je?

Dank je wel voor je moeite, ik zie dat er een abonnement voor nodig is. Ik heb ander deurbeslag genomen na de inbraak, extra penslot met kerntrek beneden aan de deur. De buren staan haaks op me en filmen sinds kort en mijn deel wordt daar bijkomstig in meegenomen. 

De brievenbus laat ik even voor wat het is, ik hoop dat het niet neer gebeurd, zoja dan ga ik met de tps aan de slag. 👍

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.