Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

nemo

nemo

16-09-2009 om 09:58

Chatten via hyves

Dochterlief is 14 jaar en erg verliefd op een jongen die zij (en wij) niet goed kennen. Dochter is een verstandige en intelligente meid maar toch wil ik het allemaal wel een beetje in de gaten houden. Ze is normaal gesproken heel open maar laat hier niet veel over los. Ik denk omdat zij weet dat wij niet zo'n voorstander zijn van contact met iemand die ze niet goed kent (en ook niemand in zijn omgeving). Ze chatten via Hyves (hij woont niet in de buurt). Kan ik ook bij Hyves de geschiedenis bekijken (zoals bij MSN). Hoe doe ik dat?
Wat vinden jullie er trouwens van. Vinden jullie het okee om de gesprekken een beetje te volgen of vinden jullie dat inbreuk op haar privacy. Ik heb er zelf een beetje dubbel gevoel over. Toen ik 14 was was er nog geen compu en sprak ik gewoon af met iemand (die ik soms ook niet goed kende). Mijn moeder wist ook niet precies met wie en wat ik deed. Dat was nog in de tijd dat je s middags gewoon "de hort op" was tot en uur of 6!
Wil ik teveel controle houden over mijn dochter?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Prulletje

Prulletje

16-09-2009 om 18:52

Nee en ja

Nee dat kan niet. En ja, dat vind ik een inbreuk op haar privacy. Uitnodigen die jongen! Zowel op Hyves als IRL.

Prulletje

Vertrouwen

Als je echt redenen zou hebben om deze jongen niet te vertrouwen zou ik me er iets bij kunnen voorstellen. Dan ben je toch geneigd, met een dubbel gevoel, controle uit te oefenen.
Maar in dit geval gaat het gewoon om een knul die je niet kent. Je dochter is erg verliefd. Ik zou ook de jongen willen leren kennen en willen weten op wie dochter verliefd is. Dus uitnodigen inderdaad.
Vooral als het contact van langere duur is en serieuzer wordt. Tot die tijd je nieuwsgierigheid bedwingen en niet stiekem lezen, al kan ik me voorstellen dat dat moeilijk is. Als de jongen een brief zou sturen zou je die toch ook niet openmaken?

En ja, het kan wel

Ik kan wel mijn chatgeschiedenis nalezen op hyves. Als de chat aanstaat, klik ik op de foto van mijn zus en kan ik lezen wat we gisteren en eerder geschreven hebben, bij geschiedenis.
Maar ik lees nooooooit de geschiedenis van mijn gezinsgenoten!(ahum)

Maxime.M

Maxime.M

17-09-2009 om 12:11

Hier ook

Hoi,

Mijn dochter had een paar jaar geleden een jongen ontmoet op habbo en daar vrienden mee gemaakt. Veel gechat met elkaar en later toen ze hyves nam hem daar ook aan toegevoegd. Ik heb natuurlijk meerdere keren gevraagd of meegekeken, wie is dat dan, wat doet ie, waar woon ie. Hij woonde aan de andere kant van het land en zij wilde wel naar hem toe. Nou daar had ik geen zin in maar blijkbaar wilde zijn moeder hem wel een dagje hier naartoe brengen, jongen ontmoet en het was een gezellige dag maar daarna was de liefde over, blijkbaar was hij leuker op de chat dan in het echt.
Wat ik al die jaren al met mijn kinderen bespreek is dat ze nooit moeten afspreken met vreemden zonder dat ik daarvan weet, dat ze nooit met de webcam mogen met vreemden, eerst weer overleggen enz.
Tot nu toe, ze zijn 11 en 13, houden ze zich daaraan en hebben we natuurlijk vaak programma's op tv gezien over mensen die zich anders voordoen op internet, of loverboys noem maar op.

maxime

Prulletje

Prulletje

18-09-2009 om 00:43

Help?

Ik heb een tijdje niet gechat via Hyves. En nu met de nieuwe lay-out kan ik de functie niet meer vinden. Help!!!

Prulletje

kitty351

kitty351

28-09-2009 om 22:18

Waar

Oeps, had net een soortgelijke vraag gesteld en zie hem nu hier staan. Ik begrijp dat de chatgeschiedenis wel te volgen zou moeten zijn. Kan iemand aangeven hoe/waar? Dank alvast!

emma43

emma43

02-10-2009 om 12:49

Kitty

als je hyves chat opent,wij hebben
(hyves desktop chat)dan zie je links een rij met alle vrienden ,als je dan een vriend aanklikt ,dan komt er een nieuw venster, en zie je rechtboven 'geschiedenis 'staan.als je dat aanklikt kun je de gesprekken lezen die je met die persoon hebt gehad.

Prulletje

Prulletje

02-10-2009 om 20:06

Emma

Maar met de oude versie kan het niet, toch?

Prulletje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.