Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Bea2

Bea2

04-10-2012 om 22:37

Computerspellen

Wie heeft er tips voor ons?
Onze zoon van 7 speelt heel graag computerspelletjes.
Op de PC deed hij tot nu toe vaak gratis spelletjes op internet. Daar zitten best leuke dingen tussen maar de laatste tijd is hij vooral geinteresseerd in vecht- en schietspelletjes, en die bevallen me niet. Ik ben helemaal niet thuis in computerspellen maar zou iets voor hem willen aanschaffen dat meer kwaliteit heeft, spannend maar niet gewelddadig en waar hij ook nog een beetje bij moet nadenken. Hij is gek op alles wat met ridders, maar ook met tovenaars etc te maken heeft. Hij houdt ook van dingen oplossen / puzzels, als het maar spannend is vormgegeven.
Heeft iemand tips?

NB: Wij hebben geen DS en geen Wii, en houden dat voorlopig zo. Sindskort wel een iPad waar we een aantal geschikte en leuke spelletjes op hebben gezet. Maar die is op de momenten dat hij mag "beeldschermen" niet altijd voor hem beschikbaar, en dan kiest hij dus de PC.

Alvast bedankt!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
dc

dc

04-10-2012 om 23:46

Ik lees mee

Ik heb een 6-jarige die ook een beetje uitgekeken raakt op online spelletjes. Ik speel nu civilization met hem, maar dat is eigenlijk nog net te ingewikkeld.

Wij hebben trouwens wel een Wii, maar het is toch blijkbaar anders voor hem.

Minecraft

Bij zoon van 8 (en veel van zijn vriendjes) is minecraft heel populair. Zoon van 5 speelt graag angy birds. Zoon van 11 speelde veel op de WII, maar heeft er nu nog nauwelijks tijd voor. Die doet nu af en toe spelletjes op zijn telefoon.

mama 5

mama 5

05-10-2012 om 08:45

Hier

Hier zijn we nogal gecharmeerd van de Lego spellen. Starwars en Batman hebben we. Maar dat is wel schieten, op lego-poppetjes, maar het is wel een schietspel.

krin

krin

05-10-2012 om 21:21

Hier ook minecraft

Dat is nu de grote favoriet.
Om puzzelspellen te vinden zou ik zoeken op 'adventure games', of 'quest games', dat zijn de langere verhalen waar je van alles moet oplossen en verzamelen om het uit te spelen. Zoiets, bijvoorbeeld: http://www.bol.com/nl/p/mystery-quest-secret-island/1004004006740729/

Angry birds!

heeft iedereen al volgens mij, maar wel heel leuk. En als je alles met 3 sterren wilt halen, moet je nog aardig puzzelen.

dc

dc

07-10-2012 om 21:13

Minecraft geprobeerd

maar beviel hier niet zo. Jammer.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.