Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

maan.

maan.

28-05-2010 om 15:20

Converteren naar mp3?

Ik heb een paar muziekbestandjes in wav-opmaak en die wil ik graag converteren naar mp3. (zonder teveel kwaliteitverlies).

Ik weet dat je met de mediaplayer van Bill een CD kunt converteren (rippen) naar mp3 maar de bestandjes die ik heb staan op mijn harde schijf en voor zover ik kan zien lukt me dat niet te converteren met Bill's mediaplayer.

Het muziekprogramma'tje dat ik gebruik (creative) heeft ook niet de mogelijkheid (een oudere versie wel maar die stond op mijn oude pc en die doet het niet meer).

Weet iemand of het tóch mogelijk is om met de mediaplayer van windows naar mp3 te converteren? Of weet iemand een goed, gratis downloadbaar, alternatief?
(ik had een gratis downloaddingetje maar ben niet echt te spreken over kwaliteitverlies.)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jet Burg

Jet Burg

28-05-2010 om 16:27

Misschien hier wat?

Ik vond op de site van het blad PC magazine een lijst met een aantal converters. Van heel simpel tot uitgebreid.
http://pcmagazine.zdnet.nl/search/tag/wav/

Ik gebruik zelf audacity nu, daarmee kan je ook muziek knippen, handig voor mijn telefoon als ringtone.

Realtime player

heeft ook een converteer programma in zich.
Heel handig voor liedjes van youtube. Allemaal binnen hand om draai naar allerlei bestanden om te zetten.
Gr, Rymcke

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.