Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

'creditcard' voor wii om online spelletjes te kopen?

We hebben een tijdje terug onze wii aangesloten op het internet. Lollig. Weerberichten, nieuws, dat soort dingen. Maar de kinderen hebben ook een kanaal ontdekt waarop je via internet (kleine) spelletjes kunt kopen. daarvoor heb je een of ander 'kaartje' nodig, een soort beltegoedachtig iets (???) met een aantal 'punten' erop, en dan kun je voor die punten (kleine, relatief goedkope)spelletjes aanschaffen die dan via internet op de wii geladen worden (of zo, ik heb het allemaal vaag meegekregen, maar ben niet zo'n wii-er, dus het echt fijne weet ik er niet van.)

Iemand hier ervaring mee? is dat wat? En waar en hoe regel je zo'n 'puntenkaartje'?? ik heb 2 jarige zonen zeer binnenkort, en ik denk dat ze hier wel blij van zouden worden....

Ingrid

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Janeway

Janeway

12-02-2009 om 23:01

Ongeveer

Het werkt ongeveer zo, als je je wii koopt krijg je een code die je in moet voeren op de site van nintendo.. Je krijgt dan sterren.. Je hebt dit ook bij spelletjes. Hoe duurder het spel hoe meer sterren..
De sterren kan je inruilen online voor een nintendo product, maar ook voor een point card.. Dat is virtueel, je krijgt een code. Die kan je dus online met de wii inruilen voor spelletjes.. Erg leuk alleen de spelletjes kosten veel punten en je sterren saldo is niet zo snel heel hoog..
Als je een spel koopt zit daar ook de link bij waar je je code in kan voeren om het sterrensaldo op te hogen

groetjes

Lietje

Lietje

13-02-2009 om 07:52

Ongeveer zo

Zoals Janeway zegt is een manier. Bij Nintendo spul en sommige spellen zit een kaart met een code. Die code kun je invoeren op nintendo.nl, wel een account maken. Met die code krijg je sterren en daar kun je spulletjes voor krijgen, ook Wii points (je krijgt dan een code die je moet invoeren op de Wii). Deze Wii points kun je gebruiken om nieuwe spelletjes (en ook oude snes en gamecube) te downloaden. Dit kan voor sommige spelletjes de moeite waard zijn. Verder kun je deze Wii points ook in de winkel kopen, bv. Free Record Shop. Dan koop je een kaart van 20 euro voor 2000 Wii points. Op deze kaart staat weer een code die je moet invoeren op de Wii. Een derde manier is de Wii points, via de Wii, met je creditcard kopen, Is even duur als een kaart in de winkel. Ook dan krijg je weer een code die je moet invoeren.
Je hebt na invoer een Wii saldo (bv. 1500 Wii points) en dan kun je een spel uitkiezen, betalen met Wii points, en dan downloaden. Spellen kosten tussen de 500 en 1000 Wii points gemiddeld. Wij hebben het al regelmatig gedaan. Als je nog wat wil weten hoor ik het wel.
Lietje

denny

denny

13-02-2009 om 08:34

In de winkel

De kaarten met de Wii points zijn idd ook in de winkels te koop waar ze WII-spelletjes verkopen dus als je geen credit card hebt is dat natuurlijk ook een alternatief. Ik heb ze laatst nog zien liggen bij de media markt.

IngridT

IngridT

13-02-2009 om 11:07 Topicstarter

Dank u dames!

Het is simpeler dan ik dacht! Ga ik mijn schoonzus instrueren (die wilde graag kado-tips voor mijn jongens)

Enne Pelle....dank je wel!...ik mail je!!

Ingrid

Salie

Salie

13-02-2009 om 14:29

Ook een vraagje?

Misschien is het logisch hoor, maar de spellen die je dan zeg maar download, hou je die dan ook? En kan je die dan ergens opslaan ofzo?

Gr. Salie

Lietje

Lietje

13-02-2009 om 15:18

Salie

De spellen die je op de Wii download blijven gewoon op de Wii staan. Ze komen in zo'n kader te staan als de andere dingen van de Wii (spel, Mii kanaal, weerkanaal etc.) Ze kosten wel geheugenblokken, maar pas bij instellingen, geheugenbeheer, kun je ze eventueel weggooien. Als je zo'n spel wil spelen klik je er gewoon op, maar de kunt de meeste 'oude' spellen (Wii consoles, nes, snes, cube) niet met de Wii controller spelen, daarvoor heb je een oude gamecubecontroller nodig (of een nieuwe, speciaal daarvoor gemaakt). Voor de Wii-ware spellen kun je meestal wel een gewone Wii-controller gebruiken, deze spellen zijn speciaal voor de Wii gemaakt.
Lietje

Salie

Salie

14-02-2009 om 20:46

Lietje en nog een vraagje

Bedankt voor de info.
Inmiddels hebben we de wii verbonden met internet. Dat ging echt zo makkelijk. Daarna gekoppeld aan mijn nintendo account waar ik dus de nodige sterren op had staan. We hebben nu nog 1000 points na het "aanschaffen" van internet. (vond mijn man leuk)

Welke spellen zijn nou echt heel erg leuk en het geld waard? Wie heeft er tips. Ik zag ook mini golf, fun of zoiets. Is dit leuk?

Gr. Salie

Lietje

Lietje

15-02-2009 om 08:08

Salie

Of de spellen de moeite waard zijn, tja, het is maar waar je van houdt. Ik vind een aantal spellen zeker de moeite waard. Wat wij hebben gedownload: paper mario (n64), secret of mana (snes), super mario rpg (snes), breath of fire (snes), super mario world (snes). Wij houden nogal van rpg's, zelda's en mario spellen Zeker de moeite waard vind ik: the legend of zelda (n64) en paper mario (n64). Maar als je van platformspellen houdt, zijn die er ook genoeg. Bedenk wel dat het 'oude'spellen zijn, dus grafisch niet te vergelijken met de nieuwe Wii spellen.
Van de Wii ware hebben wij alleen 'lost winds', maar ook final fantasy, of toki tori, world of go schijnen leuk te zijn. Op de nintendo site staan alle spellen beschreven, dus kijk daar eens.
Veel plezier, lietje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.