Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Niny

Niny

02-10-2008 om 09:25

Dochter (11) wil graag hyves

Onze oudste dochter van 11 wil graag Hyves. Haar beste vriendin heeft het ook, ik snap dat dat het extra aantrekkelijk maakt. Op zich hebben we er ook eigenlijk geen bezwaar tegen.
Nu kwam ze laatst met het verhaal dat een klasgenoot onder een andere naam bij een andere klasgenoot iets lelijks had 'gekrabbeld' op diens Hyves. Dat dat gebeurde bij msn wist ik, maar op Hyves is het nieuw voor me.
Wie kan mij wat meer vertellen over de risico's die er kleven aan Hyves? Hebben jullie kinderen het, is het leuk, kost het ze veel tijd?

Alvast bedankt,

Niny

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Hillary

Hillary

02-10-2008 om 09:31

Discussie loopt in andere rubriek

Kijk eens in de rubriek Computers, daar loopt deze reactie, denk dat alle antwoorden op jouw vragen ook al zijn gegeven. Vraag even om berichten van de laatste 7 dagen, want er is een paar dagen geen reactie meer geweest.

Niny

Niny

02-10-2008 om 09:36

Bedankt hillary

Dag Hillary,

Bedankt voor je tip, ik ga meteen kijken!

Niny

Astrid

Astrid

02-10-2008 om 20:49

Hier met 6 jaar al eigen hyves en msn

Mijn 2 oudste kinderen van 10 en bijna 8 zitten nu 2 jaar op hyves. Zo veel spannends gebeurt er niet. Daarnaast hebben ze ook MSN. Ik vind het tot nu toe vrij onschuldig en ik vind er zelf geeneens zoveel aan. Mijn oudste zit in gr. 8 en doet hyves en MSN met bijna de hele klas. Van andere leerlingen hoor ik, tot nu toe, ook niets negatiefs.

Mijn middelste, toen 6, heeft destijds leren lezen en schrijven omdat ze perse met haar vriendinnen op hyves en MSN wilde. Zo zie je maar weer, het kan ook nog nuttig zijn.

koentje

koentje

02-10-2008 om 21:45

Nou niks,

Om maar een voorbeeld te noemen; ik kwam een filmpje tegen bij iemand op zijn Hyves van, ik geloof Hans Teeuwen, waarin iemand 'voor straf' Sinterklaas moet pijpen. Dat vind ik dus echt heel erg grof en in de verste verte niet voor kinderoogjes geschikt.
Die persoon heb ik gewoon ook van zijn Hyves verwijderd.
Overigens heb ik ook een vriendje verwijdert van zijn Hyves (samen met zoon) omdat hij een filmpje met geweld op zijn Hyves had staan waar bij stond 'geinig'.

Ik vind dus wel dat je het in de gaten moet houden, echt onschuldig is het niet!

Astrid

Astrid

02-10-2008 om 22:13

Hier erg braaf hoor

Ik geloof dat mijn kinderen hele onschuldige vriendjes hebben. Kijk regelmatig met wie en wat ze schrijven en het is nog zo kinds. Ik herken dit totaal niet.

Hier ook alleen

echte vriendjes, zelfs niet alle klasgenoten.Ik geloof dat ze 21 vrienden heeft van scouting en school
Gaat er gewoon gezellig aan toe. Alle post komt langs mij en dochter vindt dat prima.

Bijtje

Bijtje

03-10-2008 om 22:35

Nee toch, pelle?

Als je lid wordt van een familie of club hyve of zo, dan zijn al die andere leden geen vrienden. Dus die kunnen niet bij jouw profiel.
Dacht ik...

Beyonce

Beyonce

04-10-2008 om 09:31

Je hebt gelijk bijtje

Als je lid wordt van een hyve, dan kunnen niet al die leden op jouw profiel hoor...gelukkig niet

B

kaatje43

kaatje43

04-10-2008 om 13:15

Ligt er natuurlijk maar aan hoe je 't instelt

je kunt je profiel toegankelijk maken voor iedereen, vrienden van vrienden en alleen voor vrienden. Mijn zoontje van 10 zit ook op Hyves. Maar ik zie inderdaad zijn aanvragen ook. Laatst wilde iemand ook vrienden met hem zijn die wij helemaal niet kenden. Niet accepteren dus en meteen aan hem duidelijk gemaakt dat hij er mee moet oppassen wie hij accepteert. Er zitten een hoop weirdo's op het net.

Nasha the first

Nasha the first

08-10-2008 om 13:37

Pfff....alex

doe niet zo overspannen man! Mijn zoon van 10 heeft ook een Hyves en die staat gewoon ingesteld dat alleen vrienden mogen kijken....En dat houd ik echt wel in de gaten....

Annet

Annet

08-10-2008 om 22:58

Beetje met alex eens

Mijn dochter is een week geleden op Hyves begonnen (groep 8). Haar profiel is geen foto, alles is keurig afgeschermd. Het gevolg is dat je ook geen gegevens kunt bekijken van anderen (behalve als je vriend bent). Op zich prima.
Maar ik heb zelf een onbeschermd profiel genomen om te kijken wat ik tegenkom. Ik heb wat rond gehyved naar vriendinnetjes uit de klas, hun ouders, etc. Niet te geloven hoeveel privé opmerkingen je tegenkomt, veel, heel veel kinderen die helemaal niet beveiligd zijn, sexy foto's van 11-jarigen, etc.
Ik heb daarna nog een rondje samen met dochter gedaan. Die is ook erg geschrokken, variërend van: ik zou niet willen dat mijn ouders dat op mijn hyves zouden zeggen, tot verbijsterd over de opmerkingen van 'vrienden' en 'vrienden van vrienden' op de hyves van haar klasgenoten.
Ze snapt nu waarom zij maar beperkt op hyves mag.
Een moeder van vriendinnetje nodigde haar uit om vriend te worden. Ze mocht van mij ja zeggen nadat we samen de hyves van moeder bekeken hadden. Maar vervolgens wordt ze dan over elke stap van die moeder geïnformeerd: wie is vriend geworden, etc. Daar heeft ze helemaal geen interesse in. Dus ze heeft die moeder weer verwijderd als vriend. Nu heeft ze met drie vriendinnen een hyves club. Anderen kunnen alleen lid worden als de beheerder toestemming geeft (dat ben ik). Daar kunnen ze foto's op zetten, krabbelen, kletsen, wat dan ook, zonder dat iemand het ziet.
Maar ondertussen worden we wel gebombardeerd met tips van Hyves hoe we meer vrienden kunnen krijgen, etc. Het lijkt wel een wedstrijd in : wie heeft de meeste vriendinnen.
Mijn conclusie is dat Hyves aardig wat begeleiding vraagt. Maar dat is met MSN ook. Er zijn wel veel kinderen/ouders die de noodzaak van begeleiding niet zien. En dat maakt nou juist de eigen begeleiding zo noodzakelijk. Als het eenmaal werkt (zoals dochter met club) dan is Hyves erg leuk.

Annet

Annet

09-10-2008 om 20:40

En nu helemaal oneens met alex

De tijd die ik besteed aan mijn dochter is vele malen groter dan de tijd die ik besteed aan de begeleiding op internet. De totale tijd heet: opvoeding en er voor haar zijn.
Als ze niet internet gaat ze lezen (komt met zeer doordringende vragen over de boeken, de krant die ze leest, vraagt bijvoorbeeld: Mama wat is verkrachting?). Of ze gaat tv kijken en ook dat vraagt begeleiding / levert vragen op die beantwoord willen worden.
En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Ik wil mijn ogen niet sluiten voor de wereld (of het nou boeken, internet, tv of school is).
Ik ben wel oplettend.
Dus met mijn dochter komt het wel goed!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.