Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Pelle

Pelle

15-01-2010 om 11:28

Documents en settings in xp

Mijn desktoppc heeft een HD van maar 40 GB. Op zich moet dat meer dan genoeg zijn voor wat ik ermee doe maar nu gaat het mis. Ik heb een C en een D-schijf en op de D-schijf sla ik alle foto's en documenten op. De C-schijf is nu barstensvol en dat begrijp ik niet.

Er zit een map in 'documents en settings' van 6,5 GB en duizenden mappen etc. Als ik de map open, zitten daar mappen in van de users (mezelf en de jongens) en een algemene map maar in totaal stellen die mappen niks voor (paar honderd kb). Virusscanner geeft geen sjoege.

Heb ik iets gedeeld ofzo met die D-schijf waardoor het fout gaat? Mappen en programma's verwijderen lukt eigenlijk niet meer omdat de C barstensvol zit en deze pc moet het nog even uitzingen tot de nieuwe laptop er is en ik draadloos internet heb. Dan formatteer ik deze pc en is het probleem opgelost.

Iemand een idee hoe ik aan die 6 GB vrije ruimte kan komen want dit houdt tie niet lang vol (ik heb telkens minder dan 40 MB vrije ruimte LOL).

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Sarcas

Sarcas

15-01-2010 om 13:29

Herstelpunten?

Geen makkelijke vraag. Hangt ook erg van je Windows versie af... Ik gok dat je XP hebt?
Het is mogelijk dat je de optie 'Herstelpunten' aan hebt staan. Dat neemt na verloop van tijd heel veel ruimte in beslag. Kijk hier even of je de oudste kunt verwijderen: http://www.breekpunt.nl/artikel.aspx?rubriekid=4&artikelid=355

Probeer ander ook de 30-dagen-gratis versie van TuneUp, wat onder meer je computer kan opruimen en oude meuk verwijderd. Het programma kan je na gebruik weer deïnstalleren als je dat wilt.

http://www.tuneup-software.nl/products/tuneup-utilities/

Succes!

S.

maan.

maan.

15-01-2010 om 14:18

Klein beetje meegedacht.

Ik probeer een klein beetje mee te denken.

Hier ook XP, in mijn 'documents en settings' momenteel 2.01 GB. Wel wat minder dan jij maar toch ook flink wat dus. Jij geeft aan dat je maar een paar honderd kB aan inhoud tegenkomt, ik vermoed dat verborgen mappen niet worden weergegeven?

De standaardvragen; heb je nog cookies enz om weg te gooien (extra-internetopties) die worden nl ook daar opgeslagen. Anders even via verkenner kijken wat er in de map documents en settings/local settings/temp zit, daar wordt ook nog weleens een boel zooi ongevraagd neergeplant. Verder kun je nog wat ruimte winnen door je prullenbak regelmatig te legen, kritisch naar programma's te kijken (spellen zijn soms érg groot en na verwijderen blijft er weleens wat achter) en overwegen om je documenten en foto's op een externe schijf op te slaan.

Of heb je nog wel genoeg ruimte op je D-partitie? Dan zou je kunnen overwegen om een deel van je programma's/spellen van C af te halen en op D te zetten (waarschijnlijk opnieuw installeren; verplaatsen werkt niet altijd).

Misschien heb je er wat aan misschien niet. Succes in elk geval.

maan.

maan.

15-01-2010 om 14:37

Verwijderen

Je hebt ook problemen met bestanden verwijderen begrijp ik. Volgens mij is het zo dat wanneer je bestanden verwijdert, ze eigenlijk gewoon verplaatst worden naar je prullenbak.. en die heeft maar een beperkte capaciteit (net als jouw computer dus).

Je zou dus het 'verplaatsen naar de prullenbak' moeten overslaan. Dit kan door in plaats van 'delete' het bestand/de map te verwijderen met shift-delete. Let wel er wordt op dat moment definitief verwijderd is niet meer terug te draaien!! Maar dan ben je er wel vanaf.

Wat betreft die verborgen bestanden, die kun je zichtbaar maken via je configuratiescherm; mapopties-weergave, daar bijna onderaan kun je aanklikken of je verborgen bestanden wel of niet zichtbaar wilt hebben.

Verder nog, hoe verplaats jij bestanden van C naar D? (Geen idee in hoeverre je thuis bent met verkenner.) Maar als je gaat slepen dan ben je dus eigenlijk aan het kopieren; verplaatsen met rechter muistoets (knippen-plakken) of via ctrl-X ctrl-V.

Nogmaals succes.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.