Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

cecile_s

cecile_s

02-11-2008 om 22:06

Ds asterix en de olympisch spelen

Heeft iemand ervaring met het DS spel Asterix en de Olympische Spelen? Leuk voor zoon van 6 en dochter van 8?

En kunnen ze ieder onder hun eigen naam spelen (op andere niveaus) zonder elkaars resultaten/niveau te beinvloeden?

Ik hoor graag. Bedankt alvast.

Cecile

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Annet

Annet

04-11-2008 om 21:10

Oeps, je stond wel in deze rubriek

Dochter van 11 heeft net 20 minuten het spel uitgeprobeerd.

Haar commentaar:

- Je kunt 3 verschillende spelers aanmaken, dus gelijktijdig gebruik is geen probleem.

- asterix en obelix zijn de atleten die meedoen aan de wedstrijden. Ze strijden tegen andere atleten.

- In de wedstrijden moet je rennen, gooien, duikelen, boxen, touwtje springen, etc. Dat doe je met je pennetje op het scherm.

- Ze kent ook Mario en Sonic en de olympische spelen. Die is erg leuk, makkelijker en je kunt een personage kiezen.

- Bij Asterix en Obelix moet je winnen, zo niet dan doe je de wedstrijd overnieuw. Er zijn 4 spellen achter elkaar, 1 spel fout betekent alle vier overnieuw.

- Eerst vond ze het spel leuk, aan het eind werd het al minder leuk omdat je niet verder komt.

- Broer van net 6 vindt Mario leuk om te doen. Daarmee kan hij ook nog winnen hoewel hij niet alle spellen kan. Maar dat is geen probleem in het grotere spel. Hij kan de spellen uitzoeken die hij wel kan.

- Bij Asterix zal hij snel vastlopen denkt ze.

Voor een 8-jarige twijfelt ze ook of hij het leuk vindt maar die leeftijd kent ze niet zo goed.

- Haar advies is Mario en Sonic en de olympische spelen te nemen. Dat is niet in het nederlands maar dat is geen probleem. Je ziet duidelijk in plaatjes/voorbeelden wat je moet doen. Broer van 6 kan er ook goed mee overweg. Hij is wel op weg geholpen door grote zus maar kon daarna zelfstandig spelen.

- Bij Mario en Sonic kun je ook meerdere personages aanmaken dus dat maakt geen verschil.

Succes met kiezen!

maan.

maan.

04-11-2008 om 21:39

Mario

Hier zowel mario als asterix en volgens dochter is mario vele malen leuker dan asterix (hoewel ze de boeken van asterix geweldig vindt dus daar zit het hem echt niet in).

cecile_s

cecile_s

05-11-2008 om 09:07

Annet en maan (e.a.)

Bedankt voor jullie reakties. Als ik het zo lees inderdaad Mario ipv Asterix. Weet alleen niet hoe duur Mario is. Ik vroeg nl. naar Asterix omdat ik die voor een betaalbare prijs (EUR 20) in de winkel zag liggen, niet omdat ik die per se wilde hebben.

Hebben jullie eventueel ook nog tips voor andere spelletjes (dan ga ik wel kijken hoe duur die zijn)op de DS waarvan jullie kinderen denken dat ze leuk zijn voor een jongen van 6 en een meisje (geen jongen) van 8 (meisje is trouwens stoer meisje, dus niet van de barbies etc...)? Ik houd me aanbevolen voor alle tips.

Moeten dus wel spelletjes zijn waar ze onder hun eigen naam kunnen spelen zonder dat het invloed heeft op het niveau/de instelling van de ander.

Alvast bedankt en ik ga sowieso alvast kijken naar Mario.

Cecile

Annet

Annet

05-11-2008 om 10:16

Petshop

Hier zijn ze net begonnen aan Petshop. Meisje van 11 vindt het leuk, jongen van 6 ook. Het is in het nederlands.
Mocht je geen bezwaren hebben tegen illegale (gratis) spellen dan kun je ook de aankoop van een kaartje overwegen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.