Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

prinses01

prinses01

02-01-2010 om 20:21

Ds voor dochter

Onze dochter wordt in mei 8. Ze spaart al enige tijd voor een DS ( een roze!) want we hebben haar gezegd dat ze daar een deel zelf van moet betalen. Nu is ze al een aardig eind en denken we erover om het met haar verjaardag te geven.

Nu zijn we er niet echt in thuis en vragen we ons af waar we op moeten letten. Ik lees over DS lite, over DSi en dan heb ik het nog niet eens over de spelletjes. Want ik begreep dat je dat ook via de computer kan downloaden? Maar is dat dan illegaal? En hoe weet je of een spel wel echt geschikt is? Mijn dochter vindt bv een spel van Mega Mindy leuk omdat het Mega Mindy is (je kent dat wel!), maar het moet vooral niet te ingewikkeld en druk zijn (PDD NOS meisje). Dat doet ze op de gewone computer ook niet, daar beperkt ze zich meestal tot zappelin, spelletjesplein of leesspelletjes.

Sorry hoor, maar wij zijn nou eenmaal beiden niet zo op de hoogte. We weten wel dat het vrij duur is. Zou je zoiets nou ook via Marktplaats kunnen kopen? Of heb je dan weer te maken dat het een ouder type is waardoor niet alles spelletjes erop kunnen?

Heel graag jullie tips! Bedankt.
Ingrid

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Ise

Ise

02-01-2010 om 20:39

Uitproberen

Hallo Ingrid,
Hier hebben we een ds lite en een dsi in huis. Allebei zelf bij elkaar gespaard door de kinderen met inderdaad een kaartje waarop je spelletjes kan downloaden. En ja...dat is illegaal. Heeft je dochter geen vriendinnetje met een ds, zodat ze even kan uitproberen wat ze leuk vindt?
Het verschil tussen de ds lite en de dsi is dat de tweede meer mogelijkheden heeft, bijvoorbeeld een camera. Ik vind dat de toegevoegde waarde daarvan niet opweegt tegen de meerprijs. Maar ja, zoon van 10 denkt daar blijkbaar anders over en het was zíjn geld. Wat betreft spelletjes maakt het niet uit. Er zijn nog maar weinig spelletjes speciaal voor de dsi ontwikkeld.
Via marktplaats kopen, zou ik voorzichtig mee zijn. Het is wel prettig als je nog garantie hebt, mocht er iets niet in orde zijn.
Sukses!

Puck2

Puck2

02-01-2010 om 21:40

En verschil tussen ds en ds lite

Het verschil tussen een DS en een lite is vooral de schermkwaliteit die bij de lite een stuk beter is.

Annet

Annet

02-01-2010 om 23:00

Ds - ds lite - dsi

Een DS is de oudste versie. Die zou ik niet meer kopen. De schermkwaliteit is niet goed.
Een DS lite is nog steeds te koop. Bijna alle DS spellen (ook de oudere) kunnen hierop gespeeld worden. Mijn 12-jarige heeft een DS lite. Ikzelf ook.
Een DSi is de nieuwste versie. Die heeft behalve het gewone ds-en ook een camera, kan geluidsopnamen maken en kan mp3 muziek afspelen.. De camera is juist voor jonge kinderen leuk (6-11). Je kunt de foto's die je maakt zelf bewerken. Dit werkt heel simpel. Mijn 7-jarige heeft hier veel plezier mee. Hij had het ook snel door. Het is ook een vrij rustige manier van spelen.
Voor een groot kind of voor een volwassene vind ik de DSi te weinig extra's bieden. Zij kunnen ook op de pc aan de gang met foto's. Een gewone digitale camera levert bovendien veel meer kwaliteit dan de camera op de DSi en heeft een flitser.

Een kaartje op zich is niet illegaal, maar zodra je spellen die je downloadt erop zet, is het wel illegaal.
Het grootste voordeel van downloaden is dat je de spellen kunt uitproberen. Wat niet leuk is (of te druk) haal je er weer af. Daarnaast is downloaden natuurlijk ook veel goedkoper dan spellen kopen.
Het nadeel blijft dat het illegaal is. De kopers van de spellen betalen eigenlijk voor jou de ontwikkelkosten.

Als je kiest voor legale spellen, kun je ook de oudere spellen kopen. Dat lukt prima via marktplaats. Dan is een DS lite weer handiger omdat op de DSi geen gameboy advance spellen kunnen (op de lite dus wel)
Je kunt ook spellen ruilen met andere kinderen (tijdelijk) zodat een spel uitgeprobeerd kan worden of gewoon voor de afwisseling.

Annet

Annet

03-01-2010 om 21:20

Kijk eens op www.sidder.nl

Zij zitten meestal op een redelijke prijs en ze geven een goede garantie.

Ook sidder

Ha Annet,
Je was me net voor. Ik was even aan het googlelen voor prinses, om de naam van de site te zoeken.
Ik heb voor mijn dochter daar de dslite gekocht.

Of big dennis

heb hier ook al eerder besteld. prima service.

Nasha 1st

Nasha 1st

03-01-2010 om 23:09

Deze

http://www.hd-computers.nl/ Niet duur, vaak leuke aanbiedingen.

Nasha 1st

Nasha 1st

03-01-2010 om 23:11

Zoals deze roze:

http://www.hd-computers.nl/?page=catalog&view=product&product_id=293

Dit zit er dan allemaal bij:

Ds Lite, AC Adapter, Screenprotector, Nintendo BOX, Supercard R4iDS GOLD als beste getest, incl. software en 4GB MicroSD,Screenprotector, USB Stick, Oortelefoon, Polsbandje, Extra stylus, GameCases om je kaartjes te bewaren, CASE voor je SD kaart, Renigingdoek, Compleet geinstalleerd en gebruiksklaar.

En dat voor net geen 140 euro!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.