Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

dc

dc

02-07-2012 om 20:44

Dvd speler auto

We gaan deze zomer heel erg ver rijden, dus ik wil eindelijk een dvd speler voor in de auto kopen. Een paar vraagjes. Ten eerste, hoelang gaat zo'n ding gemiddeld mee (moet ik nu alvast 2 schermen hebben, voor als dochter van 1 wat ouder is en mee wil kijken?) (De 2 jongens zitten naast elkaar).

Is een 7inch scherm groot genoeg? Of is een grotere aan te raden?

Wie is er ontzettend blij met welk systeem? En zijn er nog andere dingen waar ik aan moet denken?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Philips

Wij hebben een philips dvd speler met 2 schermen. Gaat nu al 3 jaar mee. De dvd speler is een los apparaat wat voordelen heeft: de speler hoeft niet in de houder en we kunnen dus makkelijk dvd's wisselen en buiten vakanties om staat ie in mijn slaapkamer (aan gewone tv).
Er zijn mensen die kiezen voor aparte schermen/dvd spelers zodat kinderen eigen films kunnen kijken maar dat vinden wij niet nodig. Gaat al jaren prima zo.

dc

dc

03-07-2012 om 08:35

Argumenten

Dank je voor je reactie.

Blijkbaar heb ik ook nog wat goede argumenten nodig, want mijn man is echt enorm tegen, had ik niet verwacht. Ik heb zelfs gezegd dat ik wel zou rijden, en dat hij de kinderen mag bezig houden, waar hij mee akkoord ging. Zucht. Nog even en ik kan dit draadje verhuizen naar relaties vanwege onverwachte onbegrepen principes!

Argumenten

Sinds we de dvd speler hebben zijn onze reizen zo veel fijner! De kinderen wisselen het spelen/lezen/kleuren af met film kijken. Tijdens de reis zijn ze niet vervelend, wij kunnen normale gesprekken voeren want de kinderen hebben een koptelefoon op. Op vakantie kunnen we een verveelmoment opvangen met een filmpje omdat er een gewone stekker bij de dvd speler zit.
We zijn dit jaar vanuit het zuidelijkste puntje van Frankrijk in 1 keer naar huis gereden en dat had zonder dvd-speler echt niet gekund!
Argumenten genoeg?

Doen!

Wij hebben nu een aantal jaren een dvd-speler in de auto. 2 schermpjes, dat is comfortabel maar niet echt nodig. Kinderen zitten naast elkaar, in het midden en rechtsachter. Maar als je nog een derde hebt, zou ik er nu meteen een met 2 schermen kopen als ik jou was.
Wij gaan al een paar jaar kamperen in Portugal - da's best ver reizen - zo'n 2000 km. Met de dvd-speler gaat het echt soepel. We wisselen wel af: stuk rijden zonder dvd (2 uur), daarna met dvd aan (ook weer 2 uur). Daarnaast hebben ze andere spullen mee ter vermaak: kleurspullen, boekjes, nintendo, pop.
Groot feest als blijkt dat er een nieuwe film in het mapje zit - da's meteen een tip: koop zo'n verzamelmapje waar je de dvd's in meeneemt. Hoef je niet alle losse hoesjes mee te nemen.

dc

dc

03-07-2012 om 13:28

Vind ik ook

We gaan op de terugweg overdag rijden, dus er zal niet veel geslapen worden. Ik weet nog zo goed het geemmer van vorig jaar, en daar heb ik gewoon geen zin in. Het is een rit van in totaal (met boot) 10uur. Ik vind een dvd speler gewoon een fijne afleiding, mijn man vindt dat de kinderen gewoon naar buiten moeten kijken, en niet afhankelijk moeten zijn van een scherm.

Ik heb hem sinds onze discussie over de magnetron niet meer zo principieel gezien. (en die heb ik verloren, maar ook omdat ik een magnetron niet zo belangrijk vindt).

Maar hij vertikt het gewoon om verder over te praten! Whaa! Ik ga hem maar een mailtje sturen Wordt vervolgd.

Hier ook enthousiast na erg principieel tegen te zijn geweest

Vorig jaar zijn wij voor het eerst met onze kinderen naar het buitenland gegaan op vakantie. Onze kinderen zijn al groter (10, 12, 14 jaar) en de jaren ervoor zijn we steeds in Nederland gebleven.

Omdat we 3 kinderen hebben was een dvd speler met twee schermpjes niet handig. Dus heb ik films op de nintendo gezet.

Als je in Nederland blijft kan ik me nog voorstellen dat je geen filmpjes nodig hebt. Maar wanneer je zo'n lange rit voor de boeg hebt dan is een filmpje erg handig hoor.

Wat hebben die kinderen genoten. Elk eigen filmpjes, koptelefoon op en de reis duurt een heel stuk korter.

Zo tegen we ooit waren, zo vóór we nu zeker zijn.

Het is voor de sfeer ook niet echt bevorderlijk om steeds maar de kinderen bezig te moeten houden.

De kinderen groeien nu eenmaal op in een ander tijdperk (waar je zeker ook grenzen mag hebben) en het is niet meer de goede oude tijd van vroeger dat men tevreden moet zijn met naar buiten kijken. Vroeger had je niet anders en wist je ook niet anders.

Succes met je betoog. Ik kan me voorstellen dat het een zware dobber zal zijn.

Groeten, K. oekje

dc

dc

03-07-2012 om 21:40

Dank je

Hij is er vanacht niet, dus ik heb nog even tijd om argumenten te verzamelen

Bovendien vraag ik me af of wij vroeger 8 uur tevreden naar buiten konden kijken zonder met elkaar overhoop te liggen (letterlijk, want toen zaten we nog niet eens in de riemen...).

Vroeger was echt niet alles beter Weet nog dat ik op een gegeven moment zo blij was dat ik een walkman had! Want wij zaten met z'n vieren op de achterbank en lange autoritten waren echt niet onwijs leuk. En maar rode auto's tellen, ik zie ik zie wat jij niet ziet enz. Heb er nog trauma's van!
Onze eerste 'verre' autorit met kinderen was trouwens zonder dvd speler (nee joh, wat een onzin zeiden we). De uren dat de jongste huilde kan ik me nog goed herrinneren. Uit d'r ritme en niks wat haar stil kreeg. Jaar erna wel dvd en vanaf dat moment waren we echt om.

Ds is handig maar.....

Ik weet niet hoe oud het kind van dc is (vast overheen gelezen).

Wij hebben op de ds spelletjes, films, luisterboeken en ebooks. Werkt geweldig. Echt een aanrader.

Wat betreft die goede oude tijd.......

Wij gingen elk jaar naar ameland op vakantie. Geen gordels (laat staan autostoelen) dus lekker los achter in. Geen boekjes of kadootjes, alleen raam stickers. Wat hebben mijn zus en ik elkaar in de haren gezeten zeg. Af en toe was mijn moeder het zat en dan moest je bukken want dan mepte ze achteruit nadat ze een schreeuw betoog had gegeven wat voor ons een teken was dat we moesten bukken.

Later gingen we wel naar het buitenland. Die ritten waren nog erger. Tenten bouwen op de achter bank en altijd was er wel een van ons die vond dat die ene cm toch echt van haar was en dat de ander teveel ruimte in nam.

Toen wij voor het eerst naar het buitenlands gingen met onze sovjet van toen 1 jaar was dat meteen een reden om dat nooit meer te doen. Ze slaapt nooit in de auto en heeft de hele weg naar oostenrijk gehuild.

Omdat we principieel tegen een dvd speler waren hebben we ons jaren lang een vakantie in het buitenland ontzegd. Stom dat we waren.

Ook een dvd speler is aan banden te leggen. toch?

dc

dc

04-07-2012 om 11:24

Buitenland

Wij wonen zelf in het buitenland (engeland), dus moeten wel naar het buitenland op vakantie (familie zien).

Mijn oudste is 6 en heeft nog geen ds, maar ze hebben wel een soort computerachtig ding (een innotab en leappad). Daar kunnen ze zich wel even mee vermaken hoor, maar niet de hele reis. Lezen in de auto wordt hij misselijk van en is geen oplossing voor de 4 jarige jongen die nog niet kan lezen. De 1 jarige ook nog niet, maar ik hoop dat zij gewoon veel gaat slapen. (zul je zien dat zij het grote probleem wordt, ha ha).

jullie reacties overtuigen me steeds meer, dus ik ga hierover gewoon echt de strijd aan.

Clowntje

Clowntje

04-07-2012 om 11:41

Wij ook dvd in auto

3 kinderen (bijna 7, 4 en bijna 3) en 2 dvd spelers. Wel handig om 2 verschillende filmpjes te kijken . Die van bijna 7 is geweldig in de auto. Kijkt dvd-tje, wisselt ze zelf om, kletst een beetje, vermaakt zich prima .
De 2 jongsten is lastiger. Kijken wel een dvd-tje maar kunnen dat ook na 15 min weer zat zijn en besluiten dan zelf de dvd eruit te halen etc. Dan zou zo'n ding met 2 losse schermen en de bediening voor wel handig zijn....
Wat ze wel allemaal leuk vinden zijn luisterboeken, daar komen we ook een eind mee. Heb er nu al heel wat (ook op de iPod staan die via de radio in de auto kan).

Jonneke

Jonneke

04-07-2012 om 14:28

Argument

Wie rijdt er op vakantie, en wie sust er de kinderen, houd ze zoet tijdens het rijden? Wij rijden allebei evenveel en hier is de regel dat de bijrijder de crises op de achterbank beslecht. Nadat ik dat een keer erg letterlijk heb genomen (ik achter het stuur, oostindisch doof voor de herrie achterin) is mijn man ook overstag gegaan. Hij werd gek van de herrie, en misselijk van het omgekeerd zitten om de achterbank te sussen. Nu dus ook DVD (2 schermpjes). Duidelijke afspraken maken kan heel goed hoor: filmpje kijken, daarna x uur niet. Wij downloaden en branden zelf films zodat er altijd een paar nieuwe/verrassingen tussen zitten.

dc

dc

04-07-2012 om 15:52

Jonneke

Heb je gelezen dat mijn man zelfs akkoord is dat ik het HELE stuk rij en hij dus aldoor voor de kinderen zorgt?

En normaal gesproken wil hij altijd rijden. Vanavond is hij terug maar waarschijnlijk erg moe, dus denk dat ik het morgen weer aankaart.

Misschien nog iets om in de strijd te gooien: stel voor en dvd speler op Marktplaatst te kopen en het een keer te proberen. Is het geen succes (wat ik betwijfel) dan kan de speler weer op MP

Annet

Annet

04-07-2012 om 20:26

Die dvdspeler kochten we niet voor de kinderen

die kochten we voor ons! Wat een rust in de auto door dat ding. Voor ons als ouder is zo'n reisdag veel relaxter geworden (en voor de kinderen natuurlijk ook).
Wij begonnen met één speler voor 2 kinderen, toen 3 en 8. Die hing gewoon in het midden, ze zaten links en rechts en dat ging prima. Alleen oudste werd gek van Brandweerman Sam en andere peuterfilms. Dus zij vroeg voor haar verjaardag een eigen dvd-speler. Die is er gekomen en is twee jaar naast de andere gebruikt. Daarna was het leeftijdsverschil niet meer zo'n probleem en keken ze weer samen naar dezelfde film. Wel zo gezellig. Dit lukte nog steeds prima met één speler in het midden. Op het begin hebben we beide spelers aan elkaar gekoppeld zodat ze wel een eigen scherm hadden. Mooi maar niet noodzakelijk.
Nu zijn ze 9 en 14. De dvdspeler gaat voor het eerst niet meer mee omdat ze nu een ipad hebben. Tussendoor kwamen er ook twee ds-en bij. Dus vanaf toen werden games en film afgewisseld.
Ik zou geen speler met twee schermen kopen. Tegen de tijd dat de jongste oud genoeg is voor filmpjes, hebben de oudsten al weer wat anders. En de oudsten willen dan niet de peuterfilms zien. De spelers zijn hier nog maar ca 50/60 euro.
Enne, hier (NL) liggen er nog twee te koop voor een prikkie.......

Vic

Vic

04-07-2012 om 22:10

Gedoe

Ik heb een paar jaar een DVD-speler gehad voor in de auto, maar ik vond het een gedoe. Het bevestigen van de schermpjes was een hele klus, en dan al die draadjes aan elkaar maken en de afstandbediening was steeds zoek, etc. Op een gegeven moment ging tijdens de terugreis vanuit Frankrijk de ingang van de koptelefoon stuk, en heb ik 500 km Dora moeten aanhoren ;-(
De meeste rust bracht hier dat ik oudste op de voorstoel heb gezet, en jongste achterin. Oudste heeft zich vorig jaar vermaakt met haar laptop en mijn camera (heeft de hele autorit foto's en filmpjes gemaakt, komisch), en jongste met haar DS. Toen ze klein waren hadden ze trouwens ook niet persé digitaal vermaak nodig. We zijn een paar jaar geleden naar Parijs geweest, met mijn zus en nichtje. Nichtje en jongste waren toen 4. Was heel grappig dat nichtje al een DS had terwijl mijn jongste 6 uur lang met vingerpoppetjes van Ikea heeft gespeeld.

Narnia

Narnia

05-07-2012 om 11:42

Wij toch ook?

Als wij 10 uur moeten vliegen, krijgen we van de vliegtuigmaatschappij toch ook films om te bekijken. Een heerlijk tijdverdrijf want op een gegeven moment ben je wel klaar met om je heen kijken.
Vroeger kregen mijn ouders van een familielid altijd een doos vol stripboeken, wel een stuk of 30, dus daarmee kwamen we de vakantie wel rond (zó leuk vond ik dat altijd, en we konden tegen lezen in de auto) nu is dat vermaak veranderd in een dvd'tje kijken. Ik zie het verschil niet zo, ja een dvd speler is misschien duurder (maar als je 30 stripboeken moet kopen,....(wij kregen ze gratis) ben je ook wel wat kwijt (als je het zou willen vergelijken) en zo'n dvd spelertje kan je vaak op vakantie zelf ook nog gebruiken.
Hier hebben we inmiddels tieners dus de dvd spelertjes gebruiken we niet meer, zij vermaken zich met muziek op de oren, en jongste met een ipod touch.
Je zou natuurlijk ook iets van ds, of ipod of ipad kunnen kopen, maar volgens mij zijn die dvd spelertjes nog het goedkoopste.

Misselijk van lezen

Ik wil je niet op voorhand ontmoedigen...maar wij hebben er ook 1 die misselijk word van lezen....En die word net zo misselijk van spelen op de DS en ook van DVD kijken Het enige dat wél gaat is luisterboeken luisteren op een cd speler (kan ze alsnog naar buiten kijken).
groeten albana

dc

dc

06-07-2012 om 10:32

Telefoon

Hij wordt niet misselijk van op mijn telefoon spelen enzo, dus ik denk dat het vrij mild is. Daar gokken we het op.

Ik heb gister aan mijn man verklaard dat ik principieel een dvd speler wil, en dat de enige discussie die ik wil erover is of het een draagbare wordt en of er 1 of 2 schermen komen.

Hij moest wel lachen, en we hebben afgesproken dat we er het weekend nog over hebben, maar hij waarschuwde me dat hij echt tegen is. Hij kwam met het argument dat we dan de hele tijd gezeur hebben over dat ze een dvd willen kijken en geruzie over welke. Ervaring iemand? Persoonlijk denk ik dat ik ze gewoon nooit een keus geef, dus dat ik beslis, en dat we van te voren duidelijk afspreken wanneer dvd gekeken kan worden en hoeveel per rit. Werkt dit?

Luisterboeken vinden mijn kinderen trouwens geen snars aan. Ik heb er een hele stapel, en als ik er een opzet, gaan ze er dwars doorheen praten/stoeien.

Afspraken

Van te voren duidelijke afspraken maken: mama rijdt eerste stuk -> geen dvd. Na de stop: papa rijdt -> wel dvd. enzovoorts. Of vul zelf een duidelijk moment in (tanken, of bepaald tijdstip als ze kunnen klokkijken). Laat ze van te voren ieder een film kiezen - dan kom je al een heel eind op deze manier.
Bij ons geen geruzie welke film ze willen zien - beiden hebben inmiddels dezelfde interesses - maar wel soms de vraag: mogen we een filmpje zien? Dan is zeggen: na de volgende tankbeurt oid genoeg. Maar ja, dat ligt denk ik ook aan de kinderen.

Snuggle's

Snuggle's

06-07-2012 om 13:29

Waarom?

Die ene dag, die ook nog eens oersaai is, waarom moet daarin de tijd van dvd kijken beperkt worden? Ik laat ze gewoon lekker hun gang gaan. Heerlijk toch, binnen de beperkte mogelijkheden kunnen doen wat je wilt voor een keer.

Annet

Annet

06-07-2012 om 14:30

Wij laten het gaan (qua hoeveelheid dvd)

Maar dat geldt dan alleen voor echte reisdagen. Op overige vakantiedagen wordt er geen dvd gekeken tenzij het een enorme regendag is.

Voor jongste moesten we de dvd wel beperken toen hij tussen 3 - 7 jaar was. Toen kon hij heel chagrijnig worden van te veel film. Daar hadden we geen regels voor nodig, alleen maar een duidelijk: nu niet meer.

Marieke

Marieke

06-07-2012 om 20:59

Dvd in de auto

Onderweg naar Oostenrijk, ze was 3, de dvd zat in de auto, maarre, hé, na een paar uurtjes 1 film is genoeg,toch? Ziid-Limburg, mama, ik ben niet lekker, ze had het nog niet gezegd of hop, haar hele ontbijt kwam eruit. Men, ik ruik het nog! Alles zo goed en kwaad als het ging schoon gemaakt en toch maar de film aan. Zolang ze maar film keek, ging het goed, geen film, ...... vul maar in. We hebben dus altijd de film aan. Inmiddels hebben we ook een DS en dat gaat niet goed. Gewoon strak voor zich uitkijken, dat gaat goed. Wij hebben altijd de film aan, deze zomer voor het achtste jaar en nog steeds het eerste apparaat. Los schermpje van 7 inch, dvd speler in de stoelhoes, gaat goed. Wel nemen we een grote badhanddoek mee om er over heen te gooien bij de stop langs de autobaan om niet te duidelijk te laten zien dat we dit in de hebben.

Jillian

Jillian

07-07-2012 om 00:23

Handig

Wij hebben ook een dvd speler in de auto. We hebben een speler met twee schermen. Dat kijkt wat rustiger. Ze mogen om de beurt een film uitzoeken maar de oudsten moeten met hun keuze wel rekening houden met de jongsten. Niet zo zeer met hun interesses maar het moet niet te spannend zijn. Het leeftijdsverschil is hier wel een stuk groter dan bij jullie dus dat zal bij jullie minder een rol spelen.

Meestal kiezen we films die redelijk leuk zijn voor het hele gezin. Wie niet wil kijken gaat lezen of op de DS spelen of naar muziek luisteren of naar buiten kijken... Na elke film meestal een pauze. Kijken met koptelefoon op want anders wordt mijn man chagrijnig van het geluid.

We doen trouwens ook nog steeds vaak spelletjes als auto bingo en wie ben ik. Dat vinden de kinderen ook leuk. Het een sluit het ander niet uit. Beetje afwisselen kom je dag heel aangenaam mee door.

Mijn zoon kan trouwens niet lezen in de auto en wordt dan misselijk maar film kijken lukt best. Ik kan niet lezen in de auto en van een film kijken wordt ik ook niet gelukkig. Na een half uurtje of zo begin ik het wel te voelen en misselijk te worden dus het is niet voor iedereen een goede oplossing.

dc

dc

07-07-2012 om 20:40

Super jongens

Ik ga mijn man gewoon vragen dit draadje eens te lezen

Wij ook

Weet je, ik kreeg een ectraatje van mijn vader en heb toen zonder overleg 2 schermpjes gelocht. En ja, groot succes! Alleen was het wen flutmerk vooral door veel snoeren en contactjes die stuk gingen..
Nu moet ik 800 km alleen met 2 kids rijden en zag weer een aanbieding.. En man vindt het weer de grootste onzin, haha! Mannen.. Soms moet je ze niet te serieus nemen en dan zijn ze erna zo blij dat jij die knoop het doorgehakt.

Over vroeger: mijn arme moeder zat meestal tussen 3 plakkerige gare kinderen achterin omdat voorin een nukkier (pre)puber zat.. En maar fransje liedjes aanleren, rode auto's tellen ja! En mijn kleine broertje de automerken leren. Zo klinkt het nostalgisch maar voor mijn moeder echt afzien..

Succes met beslissen! Ik zeg: gewoon kopen! (of ontploft ie dan echt?)

Nukkier = nukkige en

Sorrie vd andere fouten..

dc

dc

08-07-2012 om 12:50

Gewoon kopen?

Ik heb erover nagedacht, maar ik zou heel boos zijn als hij iets zou kopen terwijl hij weet dat ik er niet achter sta, en zou het dus tamelijk respectloos vinden dat bij hem te doen.

Ik ben hem gewoon aan het overhalen. Ik heb nog 3 weken de tijd voor we vertrekken

En Vertigo, wat je over je moeder verteld klinkt echt niet nostalgisch, het klinkt vreselijk!

Vera*

Vera*

08-07-2012 om 15:57

Je mag ons woensdag opwachten in Dover. Tegen een krijgertje kan je man toch geen bezwaar hebben

Vic

Vic

08-07-2012 om 20:32

Wat bijzonder

Ik denk dat ik geen enkele man ken die in discussie zou gaan over wel of geen dvd-speler in de auto. Hoewel, mijn zwager kan zich ook wel principieel opstellen qua opvoeddingetjes. Ik had denk ik die dvd-speler al aangeschaft zonder discussie vooraf. Het is ook geen bedrag waarover je vooraf overleg moet plegen, en ik snap ook niet zo goed waarom je principieel tegen zou zijn.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.