Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

wheel

wheel

24-09-2008 om 19:07

E-bay

Hoi,
als mijn zoon via E-bay iets koopt in USA, en betaald via Pay-pal, zijn er dan kosten verbonden aan deze betaling naar het buitenland? (naast het bedrag dat je moet betalen voor produkt en verzending).
En zo ja, hoe veel dan?

Wheels

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
(Janneke)

(Janneke)

24-09-2008 om 20:22

Shipping

Hoi,

Ik heb laatst iets gekocht in Amerika en ook betaald met mijn paypalrekening.

Ik moest de kosten van het tooltje betalen (zoals het op de site geprijst stond) en shippingkosten. Die staan ook ergens op de site vermeld.

Tooltje kostte 25 dollar en shippingkosten naar NL waren 15 dollar. Er werd dus totaal 40 dollar van paypal afgeschreven, en het duurde 8 dagen voor het verzenden.

Groetjes Janneke

wheel

wheel

24-09-2008 om 22:27

Transactiekosten?

Hoi,
maar zijn er kosten verschuldigd voor het doen van een betaling aan het buitenland?

groet
Wheels

(Janneke)

(Janneke)

24-09-2008 om 22:37

Nee

Bij paypal zijn er geen transactiekosten. Dat wil zeggen als je online winkelt. Als je via een bank (met ibannummer) een overboeking doet naar het buitenland, dan moet je vaak wel kosten betalen (europese overboekingen tot een bepaald bedrag is dat ook gratis hoor)

Je moet pas kosten gaan betalen als je ook verkoopt. Dus als ondernemer of als je dingen gaat verkopen in het buitenland.

Maar dat is nu voor jullie niet aan de orde. Je kunt dus gewoon een prive-rekening aanmaken, geld overboeken (dit duurt een dag of 5) en dan kun je betalen. Dit gaat via een emailadres.

Het klinkt allemaal misschien moeilijk, maar het wijst zich allemaal uit. Ik heb de vorige keer ook voor de 1e keer gedaan en zelfs mij lukte het me

Groetjes Janneke

Paypal

Er zijn geen extra kosten aan verbonden, maar Paypal rekent wel een iets ongunstigere koers dan op dat moment geldt. Meestal scheelt het 1 a 2 cent met de officiele koers.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.