Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

alex

alex

22-10-2008 om 17:12

Echte werkstraf voor virtuele diefstal

http://www.blikopnieuws.nl/bericht/85325

Echte werkstraf voor virtuele diefstal

Leeuwarden - De meervoudige strafkamer van de rechtbank te Leeuwarden heeft op dinsdag 21 oktober 2008 twee minderjarigen veroordeeld die zich samen schuldig hebben gemaakt aan diefstal van virtuele goederen uit het online computerspel "RuneScape". Dit heeft de rechtbank van Leeuwarden dinsdag bekendgemaakt.

Hierbij hebben zij het minderjarige slachtoffer mishandeld en bedreigd. De rechtbank heeft hun een werkstraf en een voorwaardelijke jeugddetentie opgelegd. De gestolen virtuele goederen betroffen een virtuele amulet en een virtueel masker.

Volgens de rechtbank zijn deze virtuele goederen, goederen in de zin van artikel 310 van het Wetboek van Strafrecht, zodat sprake is van diefstal.

---------------------

Heel belangrijk deze uitspraak. Er zullen altijd mensen blijven, die diefstal van virtuele goederen niet zo erg vinden en vinden dat het er gewoon bij hoort, maar dit is natuuurlijk een totaal verkeerde opvatting. Alle criminelen zijn klein begonnen. Vroeger begon het met knikkers stelen en nu met het stelen van virtuele goederen bij online games. Het is dan ook heel belangrijk dat alle ouders aangifte doen van de diefstal van de met zo veel moeite bij elkaar gespeelde of gespaarde virtuele geoderen van hun kinderen, zodat de kleine crimineeltjes van nu door een opvoedkundige correctie van de kinderrechter in de vorm van een taakstraf (ophangen hoeft nu ook weer niet meteen) hopelijk niet doorgaan op het nu al ingeslagen criminele pad en straks als ze het bij het internet houden bankaccounts of creditcard gegevens gaan proberen te hacken.

Beter is het natuurlijk om je kind helemaal geen online games te laten spelen met al criminele jongeren. Het blijkt namelijk zo te zijn dat kinderen van wie virtuele goederen zijn gestolen zelf gaan proberen die terug te stelen van weer andere kinderen. Eigenlijk net zo als vaak irl gebeurd met fietsendiefstal. Mijn fiets gestolen dan jat ik ook een fiets.

Hoe zorgvuldig ouders bepalen welk kind wel mag komen spelen en bij wie mag hun gaan spelen zo onzorgvuldig zijn ze bij het bepalen van met wie hun kind online speelt. Tenminste als het een kind is, het kan natuurlijk ook nog een pedofiel zijn die zich als kind voordoet.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jade

Jade

23-10-2008 om 23:11

Tsja......

"Het blijkt namelijk zo te zijn dat kinderen van wie virtuele goederen zijn gestolen zelf gaan proberen die terug te stelen van weer andere kinderen."

Nee hoor, dat is weer zo´n kort-door-de-bocht mening van jou.

Heb jij enig controle over jouw kinderen? Als je ´ja´ schrijft dan lieg je.....waarom ik het dan vraag? Omdat ik op een eerlijk antwoord hoop

Jade

Jade

25-10-2008 om 20:18

Alex,

mijn zoon is weleens gehacked, maar heeft nog nooit iemand gevraagd om het voor hem terug te halen (en dat weet ik zeker, de pc staat beneden en wij konden dus zien wat hij deed). Dus vandaar dat ik het een nogal kort-door-de-bocht reactie van jou vind.

"Van hacken komt dus hacken."

Op deze manier komt van hacken hacken ja.....

"Maar je moet wel blijven proberen ze op de juiste koers te houden, want het kan wel helpen ze op de juiste plaats veilig te laten landen."

Mee eens

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.