Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

prinses01

prinses01

16-10-2009 om 09:31

Educatieve spelletjes voor op pc én wat met een nintendo!

Hallo,

Tot nu toe hebben wij nog geen Nintendo, al heeft dochter van ruim 7 het er wel over. Ze is er dan ook voor aan het sparen, maar ik heb nog wel eens mijn twijfels of ze wel weet wat ze er mee wil doen.

Tot nu toe is het enthousiasme voor computerspelletjes uberhaupt nog niet zo groot. Als ze wat doet, is het via zappelin.nl of spelletjesplein.nl Drukke spelletjes wil ze niet doen en het moet al helemaal niet te moeilijk zijn (even als achtergrondinfo, ze heeft PDD NOS) Daarom vindt ze de wat meer educatieve spelletjes leuker om te doen, zoals bv van Leesdas.

Mijn vraag is eigenlijk dubbel:
* voor 5/12 zou ik haar nog wel een spel voor op de computer willen geven. Hebben jullie leuke tips over cd roms die dus meer educatief zijn?

* voor op langere termijn, wie herkent zijn of haar kind in het mijne als het gaat om spelletjes op een nintendo? Wat zou er op dat gebied te koop zijn, dus ook weer meer educatief? Vind het zo zonde als ze voor zoiets duurs spaart en ze doet er daarna niets mee omdat ze de spellen niet leuk vindt of niet bij haar aansluiten.

Bedankt voor jullie reacties

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Genoeg

Van pc-spelletjes weet ik niet zoveel, maar voor de Nintendo (ik denk dat je de DS bedoelt?) zijn er veel leerzame spelletjes. Zoals bv Braintraining. Of niet al te drukke spellen zoals Nintendogs. Ik ben niet zo thuis in de meiden-spellen. Wij (zoon van 15 en ik) zijn nu verslaafd aan Inspector Layton, maar dat is denk ik nog te moeilijk voor haar. Groet Suus

Annet

Annet

16-10-2009 om 18:53

Liever brain academy (geen braintraining)

Brain training is niet leuk voor een zevenjarige. Brain academy wel. Er zit één onderdeel tussen dat voor een 7 jarige te moeilijk is, namelijk rekenen in woorden. In het nederlands wordt dat: vier plus twee is : 6
Alleen het spel is in het engels.
De andere spellen zijn zonder taal. Je moet wel het spel uitleggen aan een kind, dus eerst zelf spelen!
Mijn zoon heeft leren schaken d.m.v. ds spel (dochter via computer met hetzelfde spel).
Verder zijn er genoeg educatieve spellen voor de ds waarbij een bepaald inzicht gevraagd wordt.
Voor de pc zijn er nog meer educatieve spellen maar dat zijn dan ook spellen die lijken op het werken op school. Google maar eens op Ambrasoft.
Zelf vind ik Pyama Sam leuk met het spel Sokkensoep.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.