Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Eerste mobiele telefoon voor dochter

Onze dochter zit in groep 8 en krijgt zeer binnenkort haar eerste iPhone. Ik heb inmiddels een emailadres en een Apple-ID voor haar aangemaakt. Maar nu komt het: Ik heb geen idee hoe ik aan een telefoonnummer voor haar kom. De telefoon is refurbished. Er zit geen telefoonnummer bij. Ik wil een abonnementje voor haar afsluiten bij Ben, daar zit ik zelf ook bij. Krijg is daar dan een telefoonnummer? Het zal wel echt heel dom van me zijn, maar ik heb werkelijk geen idee. Mijn eigen telefoon is ook al vooroorlogs zo'n beetje.

Je kunt toch gewoon een simkaart bestellen?

https://www.consumentenbond.nl/mobiel-abonnement/simkaart#:~:text=van%20het%20toestel.-,Hoe%20kom%20ik%20aan%20een%20telefoonnummer%3F,aanschaft%20of%20een%20abonnement%20aangaat.

Hoe kom ik aan een telefoonnummer?
Als je nog geen telefoonnummer hebt, krijg je dit vanzelf toegewezen als je een prepaid aanschaft of een abonnement aangaat.



Lizzyliz

Lizzyliz

30-08-2021 om 16:56 Topicstarter

Ik las dit bij de Consumentenbond inderdaad: "Als je nog geen telefoonnummer hebt, krijg je dit vanzelf toegewezen als je een prepaid aanschaft of een abonnement aangaat". Maar dat was me veel te vaag. Hoe dan vanzelf?

Dus ik kan gewoon bij Ben of Hollands Nieuwe ofzo een simkaartje bestellen en dan krijg ik een telefoonnummer?  

Lizzyliz schreef op 30-08-2021 om 16:56:

Ik las dit bij de Consumentenbond inderdaad: "Als je nog geen telefoonnummer hebt, krijg je dit vanzelf toegewezen als je een prepaid aanschaft of een abonnement aangaat". Maar dat was me veel te vaag. Hoe dan vanzelf?

Dus ik kan gewoon bij Ben of Hollands Nieuwe ofzo een simkaartje bestellen en dan krijg ik een telefoonnummer?

Ja zo simpel is het.

Lizzy, kijk even op de site van Ben of Hollandse nieuwe. Maar kijk ook eens bij Simpel of Youfone. Daar kun je kiezen uit verschillende abonnementen of Sim only-kaarten (geen abonnement dus, zelf opwaarderen). Je krijgt dan een kaartje thuisgestuurd en aan dat kaartje zit een telefoonnummer gekoppeld. 

Lizzyliz

Lizzyliz

30-08-2021 om 17:21 Topicstarter

Doe ik! Thanks.

Grappige vraag. Ik had ook geen idee. Mijn kinderen hebben een abonnement dus prepaid ken ik alleen van de opwaardeerkaarten die ik wel eens voor mijn moeder koop. Mijn eigen nummer dateert al van 1998.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

30-08-2021 om 20:20

Lizzyliz schreef op 30-08-2021 om 17:21:

Doe ik! Thanks.

Heb je misschien Ziggo thuis? Dan krijg je bij Sim Only van Hollands Nieuwe een verdubbeling van je mb/min/sms tegoed. Ben zelf erg tevreden over HN, ze gebruiken het netwerk van Vodafone.

Wat ik zelf erg fijn vindt is de alles uit één bundel. Niet apart de belminuten of data-minuten.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

30-08-2021 om 20:25

Annelies58 schreef op 30-08-2021 om 17:11:

Lizzy, kijk even op de site van Ben of Hollandse nieuwe. Maar kijk ook eens bij Simpel of Youfone. Daar kun je kiezen uit verschillende abonnementen of Sim only-kaarten (geen abonnement dus, zelf opwaarderen). Je krijgt dan een kaartje thuisgestuurd en aan dat kaartje zit een telefoonnummer gekoppeld.

Sim only kan ook een abonnement zijn. 

Tickel schreef op 30-08-2021 om 20:25:

[..]

Sim only kan ook een abonnement zijn.

Ja Tickel, je hebt gelijk, Ik bedoel dus pre-paid 😏. Maar bellen daarmee is in verhouding duurder. De prijs per minuut is hoger, zover ik weet.

LizzyLiz, Je hebt bij Simpel al een klein abonnement voor €2,50 en bij Ben voor €3,00.

Maar kijk wel uit met internet. Anders is ze zo door haar bundel heen.

Ooit met dochter meegemaakt op vakantie. Die joeg in een dag tijd haar week-bundel erdoorheen. En dat een paar dagen achter elkaar. Rekening van zo'n €200 ... Filmpjes kijken 😔

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

30-08-2021 om 21:21

Bij HN heb je voor € 8,50 2500 mb(2,5 Gb)/min/sms. Alles gaat uit 1 bundel. Geen aansluitkosten. Als je Ziggo klant bent krijg je er een zenderpakket bij en 1000mb extra. En op=op. Je kunt dan wel opwaarderen voor de rest van de maand.

Lizzyliz

Lizzyliz

31-08-2021 om 22:05 Topicstarter

Ik heb zelf Ben en daar kun je een extra account koppelen aan je eigen abonnement, bijv voor een tweede telefoon of voor een kind. Dus dat heb ik gedaan en de simkaart is onderweg.
Bedankt voor jullie tips!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.