Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Epic Games vraagt om gegevens ouders

Hallo allemaal!

Ik ben hier nieuw, vond dit forum tijdens mijn zoektocht naar info mbt het volgende: mijn jongste speelt sinds een paar jaar Fortnite. Omdat hij minderjarig is, wil Epic Games toestemming van ons hebben. Dat begrijp ik. Maar waar ik niet enthousiast over ben is dat Epic Games al mijn gegevens wil - er wordt gevraagd om mijn ID bewijs, ik moet dat uploaden. Als ik dat niet doe, wordt het account gewist en is kind alles kwijt (inclusief alles wat hij er inmiddels aan uitgegeven heeft).
Hoe gaan andere ouders hiermee om? Heeft iemand tips hoe het account te bewaren zonder al mijn privégegevens te delen?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Wat je mening ook is: deel nooit je bsn- en je paspoortnr. Streep die dus door en maak een screenshot, geen bewerkbare pdf.

EmmaT schreef op 10-07-2022 om 09:30:

Wat je mening ook is: deel nooit je bsn- en je paspoortnr. Streep die dus door en maak een screenshot, geen bewerkbare pdf.

Of via de app KopieID van de overheid. Die kan je online maken met foto van je ID en dan nummers doorstrepen. Die zal wel veilig zijn.

Salva

Salva

10-07-2022 om 10:04 Topicstarter

Goeie tips, dankjulliewel!

Je kunt ook een overboeking doen, waardoor je bewijst dat je de volwassene van dienst bent: https://tweakers.net/nieuws/187564/epic-maakt-verificatiesysteem-voor-ouderlijk-toezicht-gratis-voor-ontwikkelaars.html

Ik was ook niet enthousiast, maar tja het belang was nogal groot hè.
Ik heb er uiteindelijk voor gekozen om die 50 cent per creditcard te betalen.

Salva

Salva

10-07-2022 om 10:26 Topicstarter

@GinnyTwijfelvuur: dat artikel las ik ook ja. Waar ik vooral moeite mee heb is dat jouw toestemming (als ouder) aan Epic het voor andere bedrijven makkelijker maakt de gegevens van jou en/of jouw kind te verwerken. Dat is wel zo ongeveer het laatste wat ik wil...
Maar ja, als ik het niet doe, heb ik een ontroostbaar kind 😕

Ja precies. Zie vooral ook de commentaren onder het artikel.

Maar het was dit of geen Fortnite en ???  meer spelen. Weet je principes zijn goed en heilig, maar als het dan om je kind gaat, ligt het soms toch anders.

Had wel nog kunnen overwegen om hem die 50 cent te laten betalen.

Salva

Salva

10-07-2022 om 11:55 Topicstarter

Ja, je hebt eigenlijk weinig keus (al denken sommige commentatoren onder dat artikel daar anders over)...

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.