Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Even bestanden en foto's op internet parkeren?

Mijn moeder krijgt een nieuwe pc Nu heeft ze op de oude veel foto's en bestanden staan die ze graag weer op de nieuwe pc wil zetten.Ik heb wel eens gehoord dat je een soort backup kan maken op internet weet iemand hoe dit werkt en welke ik het beste kan gebruiken??? en kan je dan de foto's enzo weer uploaden naar de nieuwe pc????
HELP

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Dropbox

Dropbox is een site voor online (gedeeld) archief. Maar zelf zou ik dat niet doen voor heel m'n archief. Liever een cd of dvd branden en/of backup op externe harde schijf.

Bestanden overzetten doen ze trouwens vaak wel bij aanschaf van een nieuwe pc (bij een computerwinkel).

branca2

branca2

10-05-2010 om 12:21 Topicstarter

Oke

ik denk dat ik maar meteen usb stiick aan de gang ga duurt well lang maar ja welmhet veiligste dus

maan.

maan.

10-05-2010 om 16:39

Langetermijnoplossing

Ik zou als langetermijnoplossing een investering doen in de vorm van een externe harde schijf.

Zo kun je dus de gegevens parkeren die naar de nieuwe PC moeten, maar heb je ook (later) altijd nog een reservekopie achter de hand van voor jou interessante foto's/bestanden, mocht er ooit eens iets met de PC gebeuren. (wel af en toe updaten).

Door de computerzaak over laten zetten is inderdaad mogelijk maar daar zitten best wel kosten aan terwijl het zelf net zo makkelijk kan.

Maxime.M

Maxime.M

11-05-2010 om 23:20

Inderdaad

Hoi,

Ik heb toen een externe harde schijf gekocht, daar alles opgezet en dat later weer naar de nieuwe computer gedaan. De externe harde schijf kan je naderhand nog voor backup blijven gebruiken. Je hebt ze in verschillende prijsklassen (ik had er eentje van 1 terrabyte en die was toen 90 euro) maar ze zijn er ook goedkoper. Het scheelt je veel gedoe vond ik.

Maxime

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.