Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Sentinella

Sentinella

08-01-2013 om 17:59

Excell vraag

Wie weet het?
Ik wil informatie in excell zetten.
De info is nu verticaal gegroepeerd, dus onder elkaar naam: Pietje Puk| adres: straat | plaats: stad.
Zo heb ik inschrijvingen van enkele mensen.
Nu wil ik het in excell horizontaal hebben. Dus in kolom a: naam
Kolom b: adres, kolom c: plaats en dan in rij 2 Pietje Puk | straat | stad
Als ik dan de tweede erin zet, dan komt dat ook weer op dezelfde plek, dan sorteer ik het en gooi ik alle inforregels (naam, adres, plaats) op een na weg en heb ik een mooi overzicht.

Ik kon dat vroeger met een of andere aparte plakfunctie erin zetten, maar met al die nieuwe excelversies kan ik het niet vinden. Weet ook geen zoekterm. Internet bracht geen soelaas, maar misschien zijn jullie handiger.
Het hoeft niet per se in excell, ik krijg dus mailtjes met inschrijvingen en die wil ik makkelijk in een bestand krijgen.

Eigenlijk is dus de vraag: hoe maak ik van een rij een kolom in excell?

Dank!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tihama

Tihama

08-01-2013 om 19:38

Transponeren

Je selecteert het hele gebied dat je gewisseld wilt hebben. Dat kopieer je.
Daarna open je een nieuw werkblad.
Je klikt op plakken speciaal.
Daar kies je transponeren.
Daarmee wisselen rijen en kolommen.

Tihama

Marie

Marie

08-01-2013 om 23:26

Wordtabel

Hallo
Je kunt het bestand ook omzetten naar een Tabel in Word.
Zorg er dan voor dat alle "adressen" hetzelfde formaat hebben en dat er harde returns achter de gegevens staan.
Heb je adressen van bijvoorbeeld 3 en 4 (of meer) regels, zorg er dan voor dat je net zo vaak op "enter" drukt dat alle adressen dezelfde lengte hebben.
Om de harde returns zichtbaar te maken, moet je de knop "weergeven/verbergen" klikken boven in je werkbalk. Die ziet eruit als een omgekeerde P en staat meestal links van het aantal % (ik werk met Word 2003 overigens).
Als je dat gedaan hebt selecteer je het hele bestand en dan kies je voor - Tabel - converteren - tekst naar tabel en dan geef je het aantal kolommen aan dat je regels in je adressenbestand hebt.
Wil je het adressenbestand later nog gebruiken voor een mailing (brief of etiketten), dan moet je bovenin nog even een lege regel toevoegen, waar je "koppen" in zet.
succes!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.